Newsflash

Voyages-SNCF Europa: B2B reorganisatie

Om beter in te spelen op de noden van de klanten en om de evolutie op gebied van de rail-markt beter te kunnen volgen, heeft groep VSC (Voyages-SNCF) beslist om zijn B2B-activiteiten in Europa te reorganiseren. Vanaf 1 januari zullen de grote klanten terecht kunnen bij één gecentraliseerd contact. Deze nieuwe organisatiestructuur zorgt ervoor dat de klanten die gebruik maken van de diensten van SNCF en van de ‘Direction Entreprises & Agences (DEA)’ straks nog één tussenpersoon zullen hebben in Europa. Deze key accounts worden vanaf 1 januari 2019 commercieel ondersteund door een lokale key accountmanager die de opvolging van de contracten verzekert.

Voor de kleine agentschappen, zal deze evolutie een beperkte impact hebben. Ze blijven toegang hebben tot het volledige aanbod van SNCF via de speciale reisagentenwebsite. Vanaf 1 januari 2019 zal de samenwerking echter plaatsvinden volgens nieuwe contractvoorwaarden die SNCF binnenkort zal voorstellen.

Met de nieuwe organisatie blijven de Europese reisprofessionals verzekerd van de distributievoorwaarden en aanbiedingen van SNCF en is de mobiliteit van hun klanten verbeterd wat HST-treinen betreft. De teams zijn momenteel bezig om de overdrachtmodaliteiten in orde te brengen om een optimale overgang te verzekeren.

Wat de Benelux-markt betreft, betekent dit dat het kantoor van SNCF in Brussel (waar 41 personen tewerkgesteld zijn) eind 2018 zal sluiten. Vandaag heeft de groep zes Europese filialen die allen worden gesloten. Daarnaast zal het hoofdkantoor in Parijs 36 arbeidsplaatsen creëren, om de sluiting van de andere zes andere Europese filialen te compenseren.

Zoals eerder gezegd zal er een key account manager voor de Benelux worden aangesteld die vanuit België de grote contracten/klanten verder zal opvolgen.

 

Comments