Cruise

Virtueel congres over expeditiecruisen

Expeditiecruises zijn het snelst groeiende segment binnen de cruise-industrie. Daarom organiseren Seatrade en Informa Markets op 8 en 9 maart de allereerste ‘Seatrade Cruise Virtual – Expedition Cruising’. Op deze tweedaagse virtuele conferentie zullen cruiserederijen, scheepsdesigners, werven en bestemmingen praten over de toekomst van deze nichemarkt.

Een van de belangrijke momenten belooft op maandag de ‘State of the Expedition Cruise Industry’ te worden. In het panel zetelen Hervé Bellaïche (Chief Sales & Marketing Officer Ponant), Geoffrey Kent (stichter Abercrombie & Kent), Asta Lassesen (CEO Hurtigruten Expeditions), Sven-Olaf Lindblad (CEO Lindblad Expeditions) en Roberto Martinoli (CEO Silversea Cruises).

Andere panelgesprekken zullen zich toespitsen op Antarctica en het Noordpoolgebied met onder meer vertegenwoordigers van Oceanwide Expedition, Hurtigruten, de Association of Arctic Expedition Cruise Operators (AECO) en de International Association of Antarctica Tour Operators (IAATO). Ook het design van expeditieschepen komt uitgebreid aan bod. Dat gebeurt onder meer met Seabourn die met de Seabourn Venture straks haar eerste expeditieschip lanceert, Vard als filiaal van Fincantieri die dit jaar de Hanseatic Spirit voor Hapag-Lloyd Cruises en Le Commandant Charcot voor Ponant oplevert en Shipyard de Hoop, verantwoordelijk voor de bouw van Celebrity Flora en Silver Origin.

Meer info en het volledige programma vindt u op www.seatradecruiseevents.com

Comments