Touroperating

TUI lanceert twee “Small & Friendly” brochures

Hoewel de populaire vakantiebestemmingen vaak worden gekenmerkt door hotelcomplexen, is niet iedere reiziger fan van all-inclusive resorts met tal van faciliteiten. Voor steeds meer reizigers staan rust en herbronnen centraal op vakantie en zeker bij koppels is dit een sterk toenemende tendens. Piet Demeyere van TUI: “Ook nu, aan de start van de zomerboekingen 2020, zijn de kleinere charmehotels bijzonder in trek. Bij zowel vlieg- als autovakanties noteert TUI al 36% meer boekingen voor deze hotels tegenover vorig jaar.”

“TUI groepeert daarom de kleinschalige hotels met minder dan 50 kamers voortaan in twee ‘Small & Friendly’ brochures, één met vliegvakanties (50 hotels) en één met autovakanties (142 hotels). De zuiderse ‘Small & Friendly’ hotels bij vliegvakanties hebben vaak al klinkende namen die meteen hun karakter of hun historisch kader duidelijk maken. Binnen het aanbod autovakanties is Frankrijk de koploper met 75 charmehotels over het hele land, van Normandië tot de Azurenkust. De vaak door families uitgebate hotelletjes garanderen een persoonlijk onthaal en een streekgebonden keuken.”

De brochures zijn gedrukt op een klein formaat. TUI geeft ook telkens een insider tip mee om maximaal te kunnen genieten van de authentieke vakantiebeleving en van de lokale folklore.

Nieuwe bestemmingen: Ohrid en Istrië

TUI biedt 2 nieuwe bestemmingen aan in de Balkan: Ohrid (Noord-Macedonië) en Istrië (Kroatië). “De Balkanregio mag zich algemeen verheugen op een sterk toegenomen interesse: Bulgarije, Kroatië, Noord-Macedonië en Montenegro spreken veel reizigers aan om er hun vakantie in 2020 door te brengen,” aldus Piet Demeyere. “Daardoor zijn er op dit moment al 25% meer boekingen dan op hetzelfde tijdstip vorig jaar. De Balkanlanden, gemiddeld op ongeveer 2 uur vliegen en vaak minder bekend dan de klassiekers Spanje of Griekenland, zijn al een paar jaar in opmars. Naast het authentiek karakter van de meeste vakantieregio’s is ook het prijsgunstig aanbod een aantrekkelijk element voor de vakantieganger.”

Comments