Technologie

Travel Magazine: topscore online in 2019

2019 was een spetterend jaar voor Travel Magazine qua trafiek op de online platformen. Dat blijkt uit de jaarresultaten van de online portalen die Kreatix, het vaste IT- en marketingbureau van TM, ons afgelopen week presenteerde.

Korte facts & figures

  • 121.435 personen hebben de site bezocht in 2019. 80.347 deden dat in 2018. Een stijging van 51%.
  • In totaal is er 209.518 keer naar de site gesurft in 2019, dit tegenover 156.904 keer in 2018. Een stijging van 33,53%.
  • Artikels zijn 396.283 keer gelezen in 2019, dit tegenover 324.134 keer in 2018. Een stijging van 22,26%.

Wat wil dit zeggen?

Het socio-demografisch profiel van de website-bezoekers in 2019 vertoont een nooit geziene diversiteit. Dit wil zeggen dat zeer veel “nieuwe lezers” in contact komen met Travel Magazine. Anders geformuleerd: artikels worden “meer” gelezen, doordat de website dynamischer is geworden en al sneller een ander relevant artikel weergeeft.

Per kanaal

  • Trafiek via Google en zoekmachines is toegenomen met maar liefst 119,60%. Dit wil zeggen dat Travel Magazine enorm gestegen is in de zoekresultaten en een stevige positie bekleedt binnen Google. Dit komt ook omdat Travel Magazine berichten meermaals zijn opgenomen in Breaking News op Google (Google News), waardoor de trafiek naar de website is gestegen.
  • Met nagenoeg 10.000 volgers op Facebook en 1500+ volgers op de @travmag Instagram verstevigt Travel Magazine zijn positie als leidinggevend B2B-medium via de sociale media. Bovendien is de trafiek via sociale media is toegenomen met 26,23%. Voornamelijk Facebook zorgt voor meer lezers naar de site.

 

Analyse van de cijfers in samenwerking met onze partner Kreatix, meer informatie https://kreatix.be

Comments