Aviation

Topman Lufthansa gelooft in een sterke Belgische arm voor Eurowings

Na Thorsten Dirks van Eurowings eerder vandaag in Brussel heeft nu ook Carsten Spohr, de topman van Lufthansa, zijn vertrouwen uitgesproken in een sterke Belgische tak van de Duitse luchtvaartgroep. Spohr was deze namiddag in Frankfurt waar hij de nieuwe kleuren en huisstijl van Lufthansa voorstelde. De topman zei dat de focus dit jaar ligt op wat hij noemde de verdere ontwikkeling van de zogenaamde premium-merken Lufthansa, SWISS International Air Lines en Austrian Airlines. Tegelijk voorspelde hij ‘een grote toekomst’ voor Eurowings, de lagekostenmaatschappij van de Lufthansa Group waarin Brussels Airlines op termijn wordt geïntegreerd. Door de overname van grote delen van het failliete Air Berlin heeft Lufthansa de groeiplannen en strategie van zijn dochterbedrijf Eurowings moeten bijstellen, aldus Spohr. Zo zal men bij Brussels Airlines de coördinatie op zich nemen van de langeafstandsvluchten die Eurowings plant vanaf haar hubs in Brussel, Düsseldorf en München. Spohr herhaalde voor de verzamelde Duitse pers dat Brussels Airlines zijn ‘Belgische eigenheid’ zal behouden en de merknaam voorlopig niet verdwijnt niettegenstaande de maatschappij binnen de Eurowings-unit zal werken. “Brussels Airlines bleibt belgisch”, zei Spohr. “We geloven dat we met Brussels Airlines een erg sterk merk hebben en we willen het met Eurowings samenbrengen om het beste uit beide te halen. En we willen het aantal toestellen bij Eurowings laten groeien tot meer dan 200”, besloot Spohr.