Newsflash

Thomas Cook Group: nieuwe commerciële structuur

De Thomas Cook Group kondigt vandaag een nieuwe commerciële structuur aan voor zijn hotel- en bestemmingsportfolio. Chris Mottershead (Chief of Group Product & Operations, Thomas Cook Group): “We splitsen voortaan onze portfolio op in Short & Medium Haul (SMH) en Long Haul (LH) en hebben voor beide segmenten een ‘Group Head of’ benoemd. Zij zijn nu verantwoordelijk voor het coördineren en aansturen van onze bestemmingstrategieën, het ontwikkelen van nieuwe bestemmingen en het definiëren van een commercieel aantrekkelijke hotelportfolio, die gebaseerd is op onze Branded hotels. Zij zullen nauw samenwerken met Group Hotel Contracting, de touroperators van de bronmarkten, Hotels & Resorts, Group Airline en de andere belangrijkste stakeholders van onze organisatie.” Beide functies zullen rapporteren aan de nieuwe Group Commercial Director, Christian Funk.

Anthony Piette maakt promotie

Anthony Piette (38), sinds januari 2015 aan de slag bij Thomas Cook, maakt binnen de nieuwe structuur promotie. Hij neemt met onmiddellijke ingang de functie op van Head of Long Haul voor de Thomas Cook Group. Daarmee bekleedt een Belg een belangrijke functie binnen de nieuwe commerciële stuctuur. Anthony zal zijn functie uitoefenen vanuit de hoofdzetel van Thomas Cook Belgium in Gent. Van 2001 tot 2015 was Anthony Piette aan de slag bij Jetair, en dat in verschillende functies. In 2015 maakte hij de overstap naar Pegase, waarna hij in 2016 aan de slag ging in de internationale structuur van Thomas Cook als Group Head of Product Strategy (Long Haul & Premium).

De Duitse Kristina Meyer zal in januari 2019 toetreden tot het commerciële team als Group Head of Short & Medium Haul. Zij zal werkzaam zijn vanuit Oberursel (Duitsland). “Deze nieuwe structuur verenigt een sterk, divers en internationaal team,” aldus Chris Mottershead. “Ik ben vooral blij dat we onze eigen getalenteerde mensen de mogelijkheid kunnen bieden om hun loopbaan verder te ontwikkelen en hun leiderschap te stimuleren.”

“Met onmiddellijke ingang neem ik de verantwoordelijkheid op als Group Head of Long Haul. Deze opdracht omvat de eindverantwoordelijkheid op groepsniveau, voor de groeistrategie van alle long haul bestemmingen,” aldus Anthony Piette in een reactie aan Travel Magazine. “We gaan voor een forse uitbreiding van de eigen hotelconcepten Casa Cook, Cook’s Club, Sentido en  Sunwing. We focussen daarnaast op een gedifferentieerde portfolio strategie. Ook de ontwikkeling van nieuwe bestemmingen is een doel op zich. Het sturen en coördineren van een commercieel aantrekkelijke bestemmingsportfolio op maat van alle markten, is hierbij cruciaal. Ook Thomas Cook China speelt vandaag een belangrijke rol in deze verdere groei.” Het laatste jaar was Anthony al zeer sterk betrokken bij de groei van de eigen hotelconcepten, waaronder de reeds aangekondigde bouw van een nieuwe Casa Cook in Mauritius.

Comments