Analyse, Vakantieparken

Sunparks De Haan wordt Center Parcs Park De Haan

Sunparks De Haan aan zee krijgt een uitgebreide facelift en wordt omgetoverd tot Center Parcs Park De Haan. De veranderingen zijn sinds februari dit jaar in volle gang. Zo worden alle cottages en de centrale faciliteiten vernieuwd om het Center Parcs concept volledig te integreren. Vanaf mei 2020 gaat het park officieel verder onder de nieuwe naam. Na Center Parcs De Vossemeren, Erperheide en Les Ardennes wordt Center Parcs Park De Haan de vierde vestiging in België en de 25e in het totale aanbod.

Door Yves Slabbinck, senior reporter Travel Magazine

Volgens Paul Renders (managing director Center Parcs België) zijn de aanpassingen van het park belangrijk voor de overgang naar Center Parcs. “We zijn blij dat Sunparks De Haan jarenlang een positieve bijdrage heeft geleverd binnen ons portfolio, maar de vraag voor een Center Parcs aan de Belgische kust is sinds lang aanwezig en we investeren maar liefst 39 miljoen euro om het park voor te bereiden op een beloftevolle toekomst. Center Parcs zijn voor families geen doel, maar een aanleiding!”

Yves Vermeire (gm Sunparks De Haan): “Het Center Parcs concept wordt volledig toegepast op het park, hiervoor wordt geïnvesteerd in de cottages, in de toename van het aantal in- en outdooractiviteiten en de herkenbare horecaconcepten. In februari is gestart met de aanpak van de 519 cottages, inmiddels is al 70% hiervan gereed. Zo wordt nagenoeg alles vernieuwd in de cottages. Van de huidige twee luxeniveaus wordt toegewerkt naar drie niveaus: Comfort, Premium en de VIP huizen met onder andere een eigen sauna.

Aqua Mundo © Center Parcs

Het park is de afgelopen 6 weken gesloten geweest en van die periode hebben we gebruikgemaakt om de grootste aanpassingen door te voeren in de centrale faciliteiten. Zo wordt het zwembad onder handen genomen om van de Aqua Fun een Aqua Mundo te maken. Een volledige nieuwe koepel van 70 meter doorsnee herbergt het subtropische zwemparadijs met prachtige decoratie en tropische planten. De kleedruimtes en douches zijn ruimtelijker en luxueuzer aangepast.”

Uitgebreid activiteitenaanbod

Market Dome © Center Parcs

“Ook in de toekomstige Market Dome opent Center Parcs verschillende restaurantconcepten. De komende tijd wordt nog gewerkt aan een update van de supermarkt, de vergaderzalen, het Cycle Center en er komt ook een belangrijke uitbreiding van het activiteitenaanbod. Speciaal voor de kinderen wordt het Orry & Friends programma geïntroduceerd en is er het volledig uitgeruste indoor speelparadijs BALUBA. Voorts wordt nog een nieuwe kinderboerderij gebouwd en komt er een grote en mooie speeltuin. Center Parcs digitaliseert ook het gastentraject. Gasten krijgen bij aankomst een bracelet waarmee onder andere de sloten van de cottages kunnen worden geopend, toegang tot de Aqua Mundo kan worden verkregen en de lockers kunnen worden geopend. Daarnaast worden de vooraf, in de App gemaakte reserveringen voor activiteiten, toegevoegd aan de bracelet.”

Boekbaar vanaf 2 december

Tot de naamswijziging is doorgevoerd kunnen gasten boeken bij Sunparks De Haan en blijven genieten van het park en de reeds gedane investeringen, zoals in de vernieuwde vakantiewoningen. Vanaf 2 december kan worden geboekt voor aankomsten vanaf mei 2020. Boekingen kunnen sinds een tijdje niet alleen voor een weekend of een midweek, aangezien vertrek- en aankomsttijden zeer flexibel zijn geworden.

Paul Renders: “De investering in Center Parcs Park De Haan is onderdeel van de totale innovatieplannen met een totale waarde van 650 miljoen euro waarmee alle Center Parcs Europe parken een grondige vernieuwing ondergaan. Een groot deel van de investering is bestemd voor de accommodaties. Zo zet Center Parcs in op de uitbreiding en make-over van de luxe cottages in haar parken, de Premium en VIP, én in een upgrade van de Comfort cottages. Daarnaast wordt er geïnvesteerd in de subtropische zwemparadijzen Aqua Mundo’s, de centrale faciliteiten, de infrastructuur en nieuwe vormen van beleving.”

Erwin Dezeure (CSR director Center Parcs Europe): “We zijn bijzonder trots op de veranderingen en we hebben lang nagedacht over het DNA van het park in De Haan, die gepositioneerd wordt naar families met kinderen tussen 5 en 17 jaar en naar senioren. Ons product werd in deze optiek vernieuwd en ook van de duurzaamheid hebben we werk gemaakt met de installatie van een warmtekoppeling en een nieuwe zwembadkoepel. Beide aanwinsten wegen door op het totale energieverbruik van het park. Wifi wordt gratis.”

Meerwaarde

Yves Vermeire: “De ingrijpende vernieuwingen betekenen tevens een grote meerwaarde voor onze gewaardeerde klanten, maar tevens een boost voor de werkgelegenheid want we zullen straks

Buffet Restaurant © Center Parcs

140 extra medewerkers nodig hebben. We hopen dat we het aantal overnachtingen van 560.000 per jaar zullen kunnen opdrijven naar 650.000. Onze gasten komen voor 45 procent uit België en we mikken verder op 20 procent, zowel uit Nederland, Duitsland als Frankrijk.”

Center Parcs Europe exploiteert 17.900 accommodaties, verspreid over 27 parken:  6 parken in België (waarvan 3 Sunparks parken), 6 in Duitsland, 6 in Frankrijk en 9 in Nederland. Center Parcs Europe verwelkomde in 2018-2019 ongeveer 5 miljoen gasten en realiseerde een omzet van 743 miljoen euro.

Tegen het voorjaar 2021 komt er een nieuw Center Parcs in Dilsen-Stokkem en dit op een voormalige mijnsite. Er komen daar 250 luxueuze villa’s en er zal werkgelegenheid zijn voor 230 mensen. Center Parcs mikt op 400.000 overnachtingen per jaar.

 

Comments