Deze week heeft zowel de Globalia Group (familie Hidalgo, o.a. tot nu toe eigenaar van o.a. Air Europa) en de gereputeerde Barceló groep bekend gemaakt “hun diverse TO & retail activiteiten te fuseren”. Dit maakt dat agentschappen als Travelplan, Halcón Viajes en Avoris, allen onder eenzelfde dak gaan opereren. Beide bedrijven tekenen voor elk 50% van de aandelen.
Globalia is in de nieuwe constellatie vertegenwoordigd met merkennamen als Halcón Viajes, Viajes Ecuador, Geomoon, Travelplan, Welcome, Globalia Meetings & Events, Globalia Corporate Travel en Globalia Autocares. De inbreng van Barceló in deze fusie is de TO-brand Avoris, waarbij volgende merken thuishoren: “B The Travel Brand”, Catai, Rhodasol, Bedtoyou, BCD Travels en BCD Meetings & Events. In totaal gaat het over 36 merknamen met 1500 retailpunten (goed voor 20% van de 9000 reisbureaus in Spanje). Ook de airline Evelop Airlines (met 6 vliegtuigen) is onderdeel van de familie. Door deze fusie verdwijnt Globalia quasi als groep na de verkoop van Air Europa aan de Brits-Spaanse IAG holding (te finaliseren 2e helft 2020).
Belangrijk: de hotelmerken Barceló Hotels en Be Live zijn niet betrokken in deze fusie.