Reisindustrie

Nieuwe toeristische groep in Spanje

Deze week heeft zowel de Globalia Group (familie Hidalgo, o.a. tot nu toe eigenaar van o.a. Air Europa) en de gereputeerde Barceló groep bekend gemaakt “hun diverse TO & retail activiteiten te fuseren”. Dit maakt dat agentschappen als Travelplan, Halcón Viajes en Avoris, allen onder eenzelfde dak gaan opereren. Beide bedrijven tekenen voor elk 50% van de aandelen.

Globalia is in de nieuwe constellatie vertegenwoordigd met merkennamen als Halcón Viajes, Viajes Ecuador, Geomoon, Travelplan, Welcome, Globalia Meetings & Events, Globalia Corporate Travel en Globalia Autocares. De inbreng van Barceló in deze fusie is de TO-brand Avoris, waarbij volgende merken thuishoren: “B The Travel Brand”, Catai, Rhodasol, Bedtoyou, BCD Travels en BCD Meetings & Events. In totaal gaat het over 36 merknamen met 1500 retailpunten (goed voor 20% van de 9000 reisbureaus in Spanje). Ook de airline Evelop Airlines (met 6 vliegtuigen) is onderdeel van de familie. Door deze fusie verdwijnt Globalia quasi als groep na de verkoop van Air Europa aan de Brits-Spaanse IAG holding (te finaliseren 2e helft 2020).

Belangrijk: de hotelmerken Barceló Hotels en Be Live zijn niet betrokken in deze fusie.

Comments