20_newsletterschaduw

          

Verantw. uitgever: R. Willaert, Hanswijkstraat 23, 2800 Mechelen      Tel: 015/450.350      E-mail: newsletter@travel-magazine.be

ANALYSE

Analyse van de week

© Transasia

Sri Lanka: meer dan ooit veerkrachtig

Paaszondag 2019 is een zwarte dag in de geschiedenis van Sri Lanka. Het land werd opgeschrikt door een reeks aanslagen in kerken en luxehotels terwijl verspreid over het eiland tegelijkertijd explosieven tot ontploffing kwamen. Maar vandaag, drie maanden later, toont Sri Lanka zich veerkrachtiger dan ooit. Hoewel de noodtoestand nog minstens tot 22 augustus 2019 van kracht is, lijkt de rust weergekeerd. Belgische touroperators spreken zich allemaal positief uit over de toekomst van het land. “Wij bieden Sri Lanka zonder aarzelen opnieuw aan en ook de lokale bevolking stelt alles in het werk om het land ook toeristisch opnieuw op de kaart te zetten,” klinkt het eenduidig.

Lees hier de reacties van diverse touroperators.

EVENT

TM Future Day: registreer ‘free of charge’

Travel Magazine organiseert op maandag 30 september de 22ste editie van de TM Future Day (13u-18u30), in samenwerking met Amadeus, BCD Travel en American Express. Plaats van afspraak is traditiegetrouw het Radisson Blu Royal Hotel Brussels. Met als thema ‘tech innovations in business travel’ komen opnieuw diverse keynote speakers aan het woord. Wil jij deze TM Future Day ook niet missen? Reisprofessionals kunnen zich nu gratis inschrijven via dit inschrijvingsformulier. Plaats van afspraak: Radisson Blu Royal Hotel Brussels, Wolvengracht 27, Brussel. Bekijk het programma in detail en schrijf vandaag nog in!

Amadeus: top keynote speaker

© Amadeus

Amadeus levert een Europese top keynote speaker af voor dé technologische hoogmis van de Belgische reisindustrie. Het gaat om de Italiaanse Paola Gariglio, Head of Customer Solutions Business Travel (WEMEA). Ze deed heel wat ervaring op in landen zoals Engeland, Frankrijk en Duitsland en is één van de headliners van de 22ste editie van de TM Future Day. Ze is nu al meer dan tien jaar aan de slag bij Amadeus in diverse posities in Portfolio Management, Corporate Sales & Operations. Sinds mei 2018 is ze verantwoordelijk voor klantoplossingen voor zakelijke reisbureaus in de regio’s West-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Voor haar carrière bij Amadeus was ze aan de slag bij Alitalia in Rome, Accor Group in Parijs en Carlson Wagonlit Travel, eveneens in Parijs, waar ze uitgebreid ervaring opdeed in strategisch accountmanagement en operations voor topklanten op EMEA-niveau.

TRAVEL RALLY

Garantiefonds Reizen: 7de deelname, 4de jaar partnership

Mark De Vriendt (GFG): “Het Garantiefonds Reizen (GFG) is een uniek initiatief van de reissector en ondersteunt graag unieke initiatieven in de reissector. De sympathieke Travel Rally behoort daar zeker toe. Een GFG-team neemt al sinds de eerste editie deel, en GFG ondersteunt de Travel Rally vanaf de vierde editie met veel overtuiging. Sinds 1996 biedt GFG zonder winstbejag de noodzakelijke garantieverzekering aan de reissector aan. Tot 500 reisondernemingen met bijna 1.000 verkooppunten in België en Luxemburg genieten van het GFG-label. Zij stellen duizenden werknemers te werk en verzorgen de reizen voor miljoenen reizigers. Betrouwbare partners maken een project tot succes: Interhome, Sunny Cars, NMBS Internationaal, Touring, Travel Magazine en GFG doen dat voor de Travel Rally, de reisondernemingen lid van GFG doen dat voor hun klanten. Zoals de Travel Rally een mooie mix van cultuur, natuur, actie, ontdekkingen, gastronomie en kameraadschap is, zo biedt het Garantiefonds Reizen een veilige haven aan solide reisondernemingen, die aldus verzekerd zijn van hun garantiebescherming op lange termijn en kunnen meegenieten van positieve resultaten (dit jaar keert GFG voor het vijfde jaar op rij ristorno’s uit, dit zijn teruggaves op betaalde bijdragen). De bescherming geldt trouwens niet alleen voor de reizigers maar ook tussen de GFG-leden onderling (B2B). Deze editie van de Travel Rally zal GFG tevens de gelegenheid bieden om even in te gaan op de calamiteitendekking, die reisorganisatoren kan beschermen tegen onvoorziene en buitengewone omstandigheden. Maar in de eerste plaats wensen wij alle deelnemers een fijne citytrip naar Berlijn en een ontspannend uitje in het natuur- en cultuurlandschap van Brandenburg.”

IN MEMORIAM

Annie Taminau overleden

Na een moedige strijd is Annie Taminau (71) maandag j.l. overleden. Haar ex-collega’s herinneren zich Annie als een gedroomd kantoorhoofd zowel voor de collega’s als voor klanten. Annie startte haar carrière in de reiswereld als stagiaire bij Frans De Boek van Reizen Boeykens. Naar haar stage werkte ze bij VTB Brussel en later bij Sun Reizen. Na de ervaring in Brussel kwam ze terug naar Dendermonde bij Reizen Boeykens, later overgenomen door VTB Reizen en vervolgens TUI Travel Center en Jetaircenter.  De uitvaart vindt vandaag plaats in Afscheidscentrum Heimolen te Sint-Niklaas. Condoleren kan via deze link.

Annie Fraipont (ex-Footprints): “Professioneel denk ik terug aan de oprichter van destijds ‘Boeykens Reizen’ in Dendermonde. Annie heeft verschillende jaren vol overgave aan het roer van dit reiskantoor gestaan. Ook na de overname door VTB bleef zij – met haar eigen flair – dit kantoor runnen.”

Jeroen Janda (ex-Sirius): “Pro-activiteit, voluntarisme, vakfierheid, sociaal… dat was Annie ten voeten uit! Ik leerde haar kennen in 1974 als collega bij VTB Brussel op de Emiel Jacqmainlaan. Zij was een zeer ontvankelijke en leergierige collega die zeer enthousiast en gedreven de moeilijkste dossiers toegeschoven kreeg. Annie Taminau is een pionier uit de toeristische “kantoor-geschiedenis”. Velen schrijven geschiedenis, maar Annie maakte geschiedenis: de geschiedenis van de Vlaamse reiswereld.”

STUDIEREIS

MalaysiaPro: last call!

Kuala Lumpur

Geïnteresseerden kunnen zich nog tot en met 31 juli inschrijven voor de MalaysiaPro-reis van Imagine Travel. Dit najaar organiseert de niche-to voor de zesde keer deze fameuze reis en net als de voorbije drie jaar slaan ze de handen in mekaar met Emirates. Travel Magazine heeft opnieuw de eer om de experience fam trip als officiële mediapartner te ondersteunen.

De eindbestemming bevindt zich op het schiereiland van een wondermooi land in Zuidoost-Azië: Maleisië! De reisperiode is ondertussen gekend, dus noteer alvast 15 t.e.m. 23 oktober 2019 in jullie agenda. De deelnameprijs bedraagt 590 euro met een single-supplement van 270 euro.

Het succesvolle ‘experience’-concept, zoals het zes jaar geleden ontworpen werd door de Brugse niche-to, blijft aan de basis onveranderd. Verwacht je dus maar aan een lading lokale elementen en vervoersmethoden, versmolten met enkele sportieve, culinaire, culturele, maar vooral uitdagende opdrachten. Hierdoor leren jullie het prachtige Maleisië en haar bevolking veel beter kennen en mogen jullie je na deze belevingsstudiereis met recht en reden ware “Pro’s” noemen!

Bekijk de belevenissen van de BaliPro’s van vorig jaar: https://youtu.be/kE5QD2Ye30o

Om je kandidaat te stellen, vragen we jullie om op onze webpagina een kort vragenlijstje in te vullen om uw kennis over Maleisië en het Emirates-netwerk te testen. Bereid zeker ook een goede en originele motivatie voor. In een tweede fase van het selectieproces dient u Imagine- en Emiratesboekingen naar Azië te maken. Zijn het Maleisië-dossiers? Des te beter, maar het is niet verplicht. Indien je alle stappen goed doorloopt, krijg je begin augustus te horen of je geselecteerd bent of niet. Veel succes!

WORKSHOP

Workshop Hautes Alpes

In samenwerking met het regionaal verkeersbureau van Provence-Alpes-Côte d’Azur en de skigebieden van Hautes-Alpes, Alpes de Haute-Provence en Alpes-Maritimes, nodigt Aviareps u graag uit voor een workshop om kennis te maken met de nieuwe producten voor het winterseizoen 2019-2020. De workshop zal plaats vinden op 3 oktober in Hotel de maître d’Eric in Brussel en zal starten om 18u. Verschillende suppliers uit deze regio zullen aanwezig zijn en tijdens de workshop kan u genieten van een buffet met lokale specialiteiten. Verkoopt u vaak actieve reizen (skiën, wandelen,…)? Schrijf je dan nu in voor 1/8/2019 via ybonami@aviareps.com. Het aantal plaatsen is beperkt. Zodra u een bevestigingsmail hebt ontvangen, bent u ingeschreven voor deze workshop.

LUCHTVAART

TUI fly: sensibiliseringscampagne handbagage

Elke passagier die met TUI fly vliegt, heeft recht op 1 stuk handbagage van maximum 10 kg dat qua afmetingen 55x40x20 cm niet mag overschrijden. Het toezicht op die normen voor handbagage wordt aan de check-in niet steeds strikt uitgeoefend. Daardoor wagen veel passagiers een gokje en brengen ze grotere of zwaardere handbagage mee, erop rekenend dat deze aan boord wel zal worden toegelaten. Als teveel passagiers deze redenering volgen, ontstaat plaatsgebrek aan boord en moet een deel van de handbagage finaal in het ruim worden geborgen.

Daarom begint TUI fly met een sensibiliseringscampagne en brengt het haar beleid rond toegelaten gewicht en afmetingen van handbagage weer onder de aandacht. Deze campagne wordt gelanceerd op de verschillende luchthavens, op sociale media, in de brochures en in de reisdocumenten.

Handbagage bijhebben die aan de voorschriften beantwoordt, garandeert een snelle, efficiënte boarding zonder nodeloze vertragingen. En mooi meegenomen: lichtere bagage vermindert bovendien de uitstoot van CO2. U vindt meer info via deze link.

TOUROPERATING

Woni Safaris: drie nieuwe brochures

Woni Safaris heeft drie nieuwe brochures uit:

  • Algemene brochure (64 pagina’s, 21 internationale groepsreizen en 12 individuele reizen)
  • Nederlandstalige groepsreizen 2020 (8 pagina’s, 4 Nederlandstalige groepsreizen, prijsbijlage 2020)
  • Africa Map & Bestemmingsinfo (84 x 60 cm, 15 bestemmingen en Afrika kaart + handige klimaattabel)

Brochures worden niet automatisch verdeeld maar wel op aanvraag persoonlijk gebracht naar de reiskantoren door de sales manager van Woni Safaris. Mail naar sales@wonisafaris.be om de brochures aan te vragen. Meer info via www.wonisafaris.be

TOERISME OPLEIDING

Wedstrijd BAAV & Busworld: studenten VIVES en Thomas More in de prijzen

De opleiding toerisme en recreatiemanagement van Hogeschool VIVES campus Brugge en Thomas More hebben opnieuw goed gescoord tijdens de jaarlijkse wedstrijd ‘Creëer uw eigen autocarreis’ van BAAV & Busworld. VIVES won de prijs in 2017 en 2018. Dit jaar namen enkel VIVES en Thomas More deel, en studenten van beide hogescholen vielen in de prijzen.

BAAV is de Beroepsfederatie van Autobus- en Autocarondernemers van Vlaanderen en organiseert Busworld, ’s werelds grootste professionele beurs voor autocar- en autobusconstructeurs en hun toeleveranciers. Het systeem zat dit jaar anders in elkaar: elk groepje studenten kreeg de keuze uit een lijst projecten die door autocarondernemers zelf werden aangeleverd. Zij werkten voor hun gekozen autocarondernemer het voorgestelde project uit. Daarbij kregen zij alleen de bestemming, doelgroep en richtprijs, al de rest hebben ze zelf ingevuld.

Uit beide hogescholen werd er een winnaar gekozen die een prijs krijgt van 1000 euro om te besteden bij hun eigen autocarist, om deel te nemen aan een bestaande reis of om zelf een autocar mee af te huren. Vier studenten van VIVES vielen in de prijzen. Ze werkten een reis uit naar de Périgord. De winnaar voor Thomas More is het groepje dat Comer Con Gusto heeft uitgewerkt. Jan Deman, secretaris van BAAV: “Wij vinden het zeer belangrijk dat het autocarproduct bij studenten toerisme en recreatie goed gekend is. Zij zullen in de toekomst mee de verkoop van autocarreizen realiseren, en hiervoor is een grondige kennis van het product de beste garantie. Daarenboven zijn de ideeën van deze jonge mensen en de samenwerking met de betrokken partijen inspirerend voor de bedrijven van onze sector.”

LUCHTVAART

Cathay Pacific: heropening Shanghai Pudong Lounge

© Cathay Pacific

Half juli opende Cathay Pacific de gerenoveerde Shanghai Pudong Cathay Pacific Lounge, hiermee introduceert de vliegtuigmaatschappij voor het eerst het award-winning lounge design in China. Naast Departure Gate D69 in Terminal 2 van Pudong Airport, ligt de nieuwe lounge van 970 vierkante meter met een warme en uitnodigende stijl zoals in alle nieuwe Cathay Pacific lounges wereldwijd. Eén van de hoogtepunten van de lounge is het terras: een L-vormige veranda met een panoramisch uitzicht over het platform en de landingsbaan. Onmisbaar in alle Cathay Pacific lounges is de bekende Noodle Bar, ook in China maakt deze zijn debuut.

REISINDUSTRIE

BCD Travel: overeenkomst Qantas Channel

BCD Travel heeft een overeenkomst getekend met Qantas Airways om zich aan te sluiten bij het Qantas Channel. Daardoor krijgt BCD Travel toegang tot een breder aanbod van tarieven en content, afkomstig van het Qantas Distribution Platform. De overeenkomst is van toepassing op boekingen in alle globale distributiesystemen. BCD rondt de benodigde overeenkomsten met de individuele GDS’en momenteel af. De luchtvaartmaatschappij wil de New Distribution Capability (NDC) van de International Air Transport Association (IATA) gebruiken voor GDS’en en online boekingstools. Tijdens deze meerjarige overeenkomst werkt BCD samen met Qantas en de deelnemende GDS’en om het Qantas Distribution Platform te gebruiken om de reiservaring voor gezamenlijke klanten en reizigers te verbeteren.

Eén van de voordelen van de overeenkomst is dat BCD-klanten vluchten van Qantas kunnen boeken zonder de nieuwe boekingstoeslag te betalen. Deze toeslag geldt vanaf 1 augustus voor alle vluchten die niet via het Qantas Channel worden geboekt. De deal tussen BCD en Qantas is de recentste overeenkomst om klanten toegang te bieden tot zoveel mogelijk content. De zakenreisorganisatie sloot eerder al boekingsovereenkomsten af met Air France/KLM en British Airways/Iberia. Het bedrijf sloot ook NDC-overeenkomsten met Lufthansa Group, Amadeus, Sabre en Travelport.

HOTELLERIE

Relais & Châteaux: nieuw lid

Relais & Châteaux

Château de Vignée in de Belgische Ardennen zal na een uitgebreide renovatie zijn deuren heropenen in oktober 2019. De 18e-eeuwse kasteelboerderij is overgenomen door chef-kok Kwinten Boelen die zijn sporen verdiende bij zaken als Radis Noir en Scholteshof. Château de Vignée treedt met de heropening toe tot de mondiale vereniging van exclusieve hotels en restaurants, Relais & Châteaux. Na de renovatie zal Château de Vignée zijn deuren heropenen met 25 luxe designsuites, 2 feestzalen, een luxe welness met spa, zwembad, sauna en hamman. Ook het restaurant van het boutique hotel ‘Arden’ krijgt een flinke make-over met o.a. een nieuwe exclusieve private dining ruimte voor 12 personen. Vanuit de compleet gerestylde eetzaal genieten gasten van het magnifieke uitzicht over de natuurlijke omgeving waarin het hotel zich bevindt.

CRUISE

Zeebrugge: +20% cruiseschepen

De Haven van Zeebrugge doet het alsmaar beter. De haven noteerde in de eerste jaarhelft van 2019 een groei van 20% meer cruiseschepen ten opzichte van dezelfde periode in 2018.

Er deden de eerste zes maanden 71 cruiseschepen Zeebrugge aan t.o.v. 59 vorig jaar. Deze aanlopen waren goed voor maar liefst 337.559 passagiersbewegingen. Begin juni was er ook de absolute primeur dat er drie verschillende cruiseschepen op één dag in Zeebrugge voor anker gingen. Overigens nog dit leuk weetje: nog tot 15 september 2019 stelt Port of Zeebrugge haar terras op de zevende verdieping van de ABC-toren open voor het brede publiek. Dat is net boven het bekende restaurant Njord. Wie van een panoramisch zicht wil genieten, kan dit doen van maandag t.e.m. vrijdag telkens tussen 8u en 16u30.

TOUROPERATING

7PLUS: Egypte in de kijker

© 7PLUS

Egypte, een land waar de mogelijkheden eindeloos zijn! Het hartendiefje van 7PLUS… ze bieden deze bestemming al bijna 25 jaar aan op de  Belgische markt. Voor het seizoen 2019-2020 stellen ze niet alleen hun klassiekers voor; zoals ‘De Wonderen van Opper-Egypte’, een weeklange cruise waarbij er meerdere vertrekdagen mogelijk zijn en er maar liefst uit 8 verschillende schepen, in elke stijl en in elk budget, kan gekozen worden; of het programma ‘Egypte van de farao’s’ waarbij de cruise wordt gecombineerd met Caïro en zijn fantastische piramides.

Hoewel dit aanbod al zeer volledig is, publiceert de touroperator hiernaast ook enkele aangepaste, bijzondere programma’s én introduceren ze enkele nieuwe reizen. Deze kan je reeds terugvinden op de website www.7plus.be met alle info, tarieven en details.  Bv. het programma ‘Avontuur’, waarbij je overnacht aan boord van een feloek, of ‘Eeuwig Egypte’, ideaal voor wie, in één week, zo veel mogelijk wenst gezien te hebben. Of het programma ‘Toetanchamon, de jonge farao’, 11 dagen / 10 nachten waarbij je de voetsporen van de beroemdste Egyptische farao ooit volgt: van Luxor en de Vallei der Koningen naar Caïro en zijn museum, de laatste rustplaats van de ster van dit programma. Onderweg ontdek je het leven langs de oevers van de Nijl en  bewonder je het Nassermeer aan boord van een cruise.  Een compleet programma waarbij de ontdekking van deze unieke bestemming centraal staat. Al deze reizen met vertrekdata en tarieven staan ​​reeds op de 7plus site; de brochure kan u eerstdaags in de reiskantoren verwachten.

TOUROPERATING

Footprints: groepscruises

Footprints voegt groepscruises (een selectie van 4 ontdekkings-, 8 expeditie- en 3 culinaire cruises onder begeleiding van een Footprints tourleader) toe aan haar Blue Waters-portfolio.  Voor de 4 ontdekkingscruises werken ze samen met Holland America Line en Celebrity Cruises. Vanzelfsprekend zijn er tijdens de cruise geen groepsverplichtingen. Deze cruises zijn en blijven individuele vakanties waarbij de reisleiding zorgt voor een persoonlijke omkadering en meerwaarde tijdens de hele reis van Brussel tot Brussel.

© Footprints

Enkele voorbeeldprogramma’s:

  • Alaska: 12-daags programma met HAL van 20/05 – 31/05/2020
    Prétour: 5-daags landprogramma (Anchorage – Denali) en optionele posttour in Vancouver
  • Betoverend Japan: 17-daags programma met Celebrity Cruises van 23/10 – 8/11/2020
    Postprogramma Beijing (4 nachten Kempinski Beijing)
  • Down Under: 16-daags programma met Celebrity Cruises van 19/11 – 5/12/20
    Postprogramma: 4 dagen Sydney
  • Chili – Argentinië – Uruguay: 16-daags programma met Celebrity Cruises van 5/12 – 20/12/20
    Postprogramma Buenos Aires

Voor elk van de ontdekkingscruises is er een folder met informatie over het cruiseprogramma van A tot Z, over de prijsinhoud en de eventuele pré- en postprogramma’s. Aan het reeds bestaande aanbod van de ‘Cruise Collection’ verandert uiteraard niets.

Meer weten over de groepscruises van Footprints? Contacteer dan Lynn op 03/242.82.88 en Chris op 03/242.82.80 of via cruises@footprints.be www.footprints.be

© Footprints

Thailand: wellness

Footprints lanceert een vierdaags programma in het boetiekhotel Paradise Koh Yao, gelegen in de Phang Nga Baai. Hier vind je enkele schitterende rotsformaties, die onder meer bekend werden door een scène uit de James Bond film ‘The man with the Golden Gun’. Het programma omvat een zeevruchtendiner, BBQ op het strand en een diner met Thaise gerechten. Footprints voorziet een ‘Romancing in Paradise’ spabehandeling (duur max. 2 uur). Meer informatie via orient@footprints.be

BESTEMMING

Kroatië: 6% meer bezoekers

Koromacna Cres © Aleksander Gospic

In de eerste helft van 2019 (januari – juni) heeft Kroatië 6% meer bezoekers mogen verwelkomen dan het jaar voordien, aldus de Kroatische Dienst voor Toerisme. In juni 2019 waren er zelfs tien procent meer aankomsten en acht procent meer overnachtingen dan in dezelfde maand vorig jaar. Cijfers van eVisitor, dat de omzet van commerciële en niet-commerciële reizen in kaart brengt, tonen aan dat Kroatië tussen januari en juni 2019 6,88 miljoen bezoekers mocht verwelkomen. Met 26,2 miljoen overnachtingen noteerde Kroatië ook een stijging van drie procent ten opzichte van 2018 voor het aantal overnachtingen. Buitenlandse toeristen vertegenwoordigden 5,85 miljoen van deze aankomsten en 22,93 miljoen van de overnachtingen.

“Een van de belangrijkste doelstellingen voor toerisme management in 2019 is een toename van het aantal bezoekers in het voorjaar,” zegt de Kroatische minister voor toerisme Gari Cappelli. “In de afgelopen drie jaar zagen we een groei van 20 procent in het aantal aankomsten van toeristen en een groei van 15 procent in bezettingsgraad. Door onze overzeese promotie te versterken, streven we naar een grotere omzet in het voor- en najaar. De algemene groei van het toerisme in Kroatië dit voorjaar is het resultaat van gerichte activiteiten om ons land te promoten als een ideale bestemming het hele jaar door. Ook de stijging van het luchtverkeer heeft een grote impact gehad op de groei van het toerisme.”

In de eerste zes maanden van 2019, vonden het merendeel van de overnachtingen plaats in Istrië (7,6 miljoen), gevolgd door Split-Dalmatië (4,7 miljoen) en Kvarner (4,3 miljoen).

TOUROPERATING

TUI: lancering extra schijf Citytrips winter

Vanaf deze week zijn een 100-tal extra accommodaties boekbaar voor TUI Citytrips winter 2019-2020.

Nieuwe bestemming Istanbul: volledig boekbaar

Istanbul, de enige stad ter wereld die op twee continenten ligt, is terug van weggeweest in het City-aanbod van TUI. Raad je klant een verblijf aan in een van de 13 door TUI geselecteerde hotels in de wijken Sultanahmet of Sirkeci, pal in het centrum van de stad en op wandelafstand van alle belangrijke bezienswaardigheden zoals de Aya Sofia, de Blauwe Moskee, het Topkapi Paleis en de Grand Bazaar. Raadpleeg TUI Ticket Shop voor de beste voorwaarden inzake vluchten naar Istanbul.

© TUI

Nieuwe toppers uit het City-aanbod

Madrid, Riu Plaza España 4*

  • RIU topservice en kwaliteit
  • Centrale ligging
  • Openluchtzwembad
  • Panoramische skybar

Porto, Hotel PortoBay Flores 5*

  • De nieuwste parel van Porto
  • 16de eeuws paleis uitgebreid met een gloednieuwe vleugel
  • Centrale ligging
  • Spa met overdekt zwembad

Incentive: Palladium Hotel Costa del Sol

© TUI Palladium Hotel

Palladium Hotel Costa del Sol **** geeft deze zomer de reisagenten de kans op een gratis verblijf! De reisagent die de meeste boekingen maakt voor dit hotel tussen 01/07/2019 t.e.m. 31/08/2019, wint een gratis verblijf van 3 nachten in all-in (vluchten niet inbegrepen). Dit geldt voor boekingen met afreizen tussen 01/07/2019 en 31/10/2019. Begin september wordt de gelukkige bekend gemaakt. Palladium Hotel Costa del Sol werd recent gerenoveerd. Dit hotel is ideaal voor het hele gezin, dankzij de ligging direct aan het strand en de vele activiteiten. Op culinair vlak genieten klanten van heerlijke gerechten in een van de drie restaurants (Thais, Andalusisch of Mediterraans restaurant op het strand).

THEMAPARK

Europa-Park: heropening Scandinavisch themagebied

© Europa-Park

Na een heropbouwperiode van 13 maanden heropende de familie Mack deze week het Scandinavische themagebied van Europa-Park. Het dorpje van 3.200 m2 dat vorig jaar door een brand verwoest werd, straalt weer in volle glans. Het vernieuwde thema-gebied zorgt gegarandeerd voor een ‘hygge’-gevoel, het best te omschrijven als ‘gezelligheid” en “genieten van het goede van het leven samen met prettige mensen”.

Compleet nieuw is de tunnel van rapid river ‘Fjord Rafting’. Hierin hebben bijzondere wezens hun intrek genomen. Schommelschip ‘Vindjammer’ is een andere attractie in het themagebied. Hier kun je  je zeebenen testen tijdens een stormachtige reis op een Viking-schip. Binnenkort valt er echter nog meer te ontdekken. In de herfst opent namelijk  ‘Snorri Touren’ dedeuren. In deze darkride neemt de olijke octopus Snorri je mee op een multimediale rondreis over het eiland Rulantica. Rulantica is de naam van het waterpark dat Europa-Park eind november in gebruik neemt.

TOUROPERATING

Thomas Cook: Last Minutes

© Thomas Cook

Wil je klant nog snel zijn koffers pakken? Thomas Cook pakt momenteel uit met de volgende Last Minute acties:

  • Last Minutes tot -60%
  • Extra Last Minute korting van € 100 per dossier met code ZONBOB (afreizen 17/8-31/8)
  • Familiekorting van € 200 per dossier met code FAMILB
  • Extra korting van € 100 per persoon met code TC100A of gratis privéluchthavenvervoer met code PTAXIA

Bovendien zijn deze acties allemaal onderling cumuleerbaar!

Casa Cook Hotels

© Thomas Cook – Casa Cook Kos

Een eigentijds design, lokale gerechten, een ongedwongen sfeer en een persoonlijke service. Dat zijn maar enkele woorden om de Casa Cook Hotels mee te omschrijven. Deze trendy boetiekhotels zijn de place to be voor zelfbewuste reizigers die houden van rust en authenticiteit. Alles staat in het teken van het welzijn van de hotelgast, van de gezonde keuken en ontspannen yogasessies tot de warme en oprechte service.

Troeven:

  • Ongedwongen luxehotels aan het strand
  • Stijlvol en lokaal geïnspireerd design
  • Relaxte en gezellige sfeer
  • Verfijnde, gezonde gerechten
  • Welzijns- en fitnessprogramma voor lichaam en geest

Enkele aanraders zijn alvast Casa Cook Kos 5* en het gloednieuwe Casa Cook El Gouna 5*.

Repower vakantie met Claudia Van Avermaet

© Thomas Cook

Heeft je klant soms het gevoel dat het leven aan hem voorbijraast? En wil hij graag de batterijen weer opladen? Raad hem dan de Thomas Cook Repower vakantie naar Marokko aan in samenwerking met Claudia Van Avermaet! Tijdens deze 8-daagse inspiratiereis neem je deel aan tal van actieve en rustgevende activiteiten die je lichaam en geest in balans brengen. Op het programma staan zowel intensieve work-outs alsook pilateslessen en yogasessies. Zo krijg je meer energie, meer focus en meer levensplezier! Je verblijft er in het uitstekende viersterrenhotel Iberostar Club Palmeraie 4* in Marrakech en komt er ongetwijfeld tot rust in de prachtige mediterrane tuin van 11 hectare. De verfijnde keuken maakt het plaatje helemaal compleet. Vertrekdatum: 08/03/2020. Meer info vind je in de nieuwe Thomas Cook inspiratiereizenbrochure of op de website.

TOUROPERATING

Brussels Airlines: Tomorrowland wedstrijd

Als vaste partner van Tomorrowland organiseerde Brussels Airlines in juni via de website eXperts van de Lufthansa Group een wedstrijd waarbij tickets voor Tomorrowland werden weggegeven. Zo kregen twaalf reisagenten samen met hun partner de kans om de 15e verjaardag van het dance festival te vieren. Via de website van eXperts blijven reisagenten steeds op de hoogte van de laatste nieuwigheden binnen de Lufthansa Group en genieten ze ook van tal van voordelen. Brussels Airlines is trouwens aanwezig op het festival met een reuzenrad. Festivalgangers kunnen een ritje maken en achteraf een foto meenemen naar huis. Het rad bestaat uit veertig gondels die elk een andere bestemming van het SN-netwerk vertegenwoordigen.

CRUISE

TUI Cruises: 9e editie Full Metal Cruise

In september 2020 kiest de luidste cruise van Europa opnieuw het ruime sop. Van 23 tot 28 september 2020 verandert Mein Schiff 4 van TUI Cruises de Oostzee voor het eerst in een metal-zee. Tijdens deze reis kunnen de metalheads het prachtige oude deel van Tallinn ontdekken en genieten van de Jugendstil-architectuur in Helsinki. Vijf dagen lang kan geheadbangd worden tot Mein Schiff 4 beeft en de luchtgitaar gloeit.

Het programma van de metal-cruise valt op door de grote metal-variatie. Prominente bands uit het heavy metal-milieu treden op 3 podia en in andere locaties aan boord van Mein Schiff 4 op. Het overvolle kaderprogramma van de reis laat de harten van alle fans sneller slaan. Zo omvat het aanbod comedy, metal-karaoke, meet & greet met de stars, lezingen, cinema, tatoeëerders, metal-wellness en muziekworkshops. De Full Metal Cruise IX was in een mum van tijd uitverkocht.

TECHNOLOGIE

Amadeus: API met NDC-mogelijkheden

Amadeus lanceerde afgelopen woensdag een nieuwe verbeterde versie van haar Web Services toepassing, genaamd Amadeus Travel API. Met deze NDC-oplossing krijgen reisbureaus nu wereldwijd toegang tot nieuwe content en tarieven van aangesloten luchtvaartmaatschappijen via een NDC-connectiviteit. In lijn met de wereldwijde lancering waren enkele early adopters er als de kippen bij om als eerste toegang te krijgen tot de nieuwe mogelijkheden. Het gaat o.a. om belangrijke spelers zoals American Express Global Business Travel, BCD Travel, House of Travel en TUI. De lancering van de nieuwe toepassing is in lijn met Amadeus’ strategie om via zijn NDC-X luchtvaartmaatschappijen en reiskantoren een meer gepersonaliseerde service te bieden en gedifferentieerde resultaten die leiden tot betere reiservaringen. Wat kan je verwachten van Amadeus Travel API? Een applicatie dat volledig integreert met de bestaande systemen van de reiskantoren, toegang tot nieuwe content en tarieven van airlines via de NDC-connectiviteit, een vereenvoudiging van de workflow en niet in het minst de cross -en upselling mogelijkheden van het platform. Daarnaast worden ook nieuwe functionaliteiten toegevoegd voor wijzigingen of annuleringen. Rudy Daniello, Executive Vice President, Customer Operations, Travel Channels, Amadeus: “We zijn erg trots om pionier te zijn in dit vakgebied. Bovendien werken we samen met enkele toonaangevende spelers en implementeren we zo de meest innovatieve oplossingen voor onze klanten.”