20_newsletterschaduw

          

Verantw. uitgever: R. Willaert, Hanswijkstraat 23, 2800 Mechelen      Tel: 015/450.350      E-mail: newsletter@travel-magazine.be

ANALYSE

TRAVEL MAGAZINE

TM 431: out now!

Nicolas Brumelot & Denis Pappi

Het jongste nummer van Travel Magazine, TM 431, valt vandaag bij jullie in de bus! Een nummer boordevol B2B-reisnieuws! Waaraan mag u zich verwachten?

  • Coverinterview met Nicolas Brumelot (Co-founder & president MisterFly)
    Travel Magazine bracht samen met Denis Pappi (country manager Benelux) een bezoek aan het kantoor van MisterFly in Parijs, waar we Nicolas Brumelot interviewden. Het Franse bedrijf ontstond begin 2015 en zette op 28 januari 2018 voet aan wal in België. Anderhalf jaar geleden bestond het team nog uit twee personen, weldra zijn dat er tien! Het levende bewijs dat dit platform in België zijn plek veroverd heeft. Vluchten, hotels, verblijven, autoverhuur, excursies… met MisterFly kunnen reisagenten vlot pakketten samenstellen. Lees er meer over op pagina 10 – 11 in TM 431.
  • De vertrouwde actua-pagina’s
  • Jaarlijkse dossiers ‘India’ en ‘Actief & Avontuur’ waarin de touroperators hun aanbod schetsen
  • En nog veel meer…

Nog geen abonnement op Travel Magazine? Contacteer Marleen via abo@travel-magazine.be en laat je informeren over onze verschillende abonnementsformules.

EVENT

TM Future Day: 30/09/2019

Sfeerbeeld Future Day 2018 © Maîtrise

Maandag 30 september 2019. Save the date! Travel Magazine organiseert op die namiddag (13h-18h30) de 22ste editie van de TM Future Day, traditiegetrouw in het Radisson Blu Royal Hotel Brussels, i.s.m. BCD Travel. Met als thema ‘tech innovations in business travel’ maken opnieuw diverse keynote speakers en panelleden hun opwachting.

Tech innovations in business travel

Frequente zakenreizigers zijn zware gebruikers van alle mogelijke technologische toepassingen, zolang de innovaties maar zorgen voor een naadloze en meer geconnecteerde manier van reizen, van data-opslag tot de meest moderne en geïntegreerde betalingssystemen. Het is dan ook een thematiek dieenorm leeft in die specifieke niche van de reisindustrie en is tegelijk het onderwerp van tal van studies, waarvan de laatste deze week nog werd gepresenteerd door CWT. Technologische innovatie is de toekomst, en frequente zakenreizigers – die in een geconnecteerde omgeving maar al te graag het voortouw nemen – profiteren nu al van het potentieel dat nieuwe toepassingen te bieden hebben. Het hoeft niet te verwonderen dat zakenreizigers, die vaak buitenshuis actief zijn, maar al te graag de diverse innovaties inbedden in hun dagelijkse werkomstandigheden om de vele werkreizen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Een interessant weetje in dit kader: de belangrijkste apparaten voor zakenreizigers zijn, volgens onderzoek, de smartphone (81%), laptops (52%) en draagbare batterijladers (41%). Sinds 2017 zijn dergelijke opladers aan een significante opmars bezig, waardoor ze de derde plaats bekleden ten nadele van de tablet. Hoe dan ook is het voortdurend verbonden zijn een onderdeel van de dagelijkse luxe van zakenreizigers. Het is een essentieel onderdeel om permanent – zakelijk én privé – bereikbaar en productief te kunnen zijn. Het is in dit kader dat we het thema van de 22ste editie van de TM Future Day inbedden en een gevarieerd sprekersveld afvaardigen. Meer informatie over het verloop van de namiddag en de sprekers volgt in de loop van de komende weken.

Registreer nu ‘free of charge’

Wil jij deze TM Future Day ook niet missen? Reisprofessionals kunnen zich nu gratis inschrijven via de Travel Magazine website. Plaats van afspraak: Radisson Blu Royal Hotel Brussels, Wolvengracht 27, Brussel. Bekijk het programma in detail en schrijf vandaag nog in! Het programma bestaat zoals steeds uit een drieluik: een workshop met diverse booths voor bachelor en master studenten vanaf 13u, gevolgd door de workshop voor reisprofessionals vanaf 14u, de introductional speakers om 15u, gevolgd door de keynote speakers en een paneldiscussie. De closing cocktail is zoals steeds voorzien omstreeks 18u.

STUDIEREIS

Latina Experience: laatste kans om in te schrijven

U heeft nog enkele dagen de tijd om u in te schrijven voor de tweede editie van de Latina Experience, de bijzondere ‘studiereis die geen studiereis is’ van Sudamerica Tours, in samenwerking met Air Europa en Allianz Global Assistance. Tijdens deze editie van de Latina Experience (waarbij mode, gastronomie en dans centraal staan) zal plaatsvinden in Panama en Ecuador!  Zoals steeds blijft het programma van deze trip een goed bewaard geheim. Ben jij één van die tien gelukkige reisagenten die dit jaar meedingt naar de hoofdprijs? Stuur je motivatie (creativiteit vereist) voor 15 juli naar randy@sudamericatours.be en wie weet ben jij er dit jaar bij! Meer informatie in de bijlage ‘Latina Experience’ in TM 430 van 21 juni 2019.

STUDIEREIS

Grand Prix Sunny Cars: enkele plaatsen vrijgekomen

Er zijn nog een paar plekken vrij voor de studiereis van Sunny Cars van 15 tot en met 19 september 2019. Wil jij je koffers pakken en mee op roadtrip gaan in een populaire autohuurbestemming (welke, dat houdt Sunny Cars tot het allerlaatste moment geheim), dan kun je je aanmelden tot vrijdag 19 juli 12u. De overgebleven studiereisplekken worden daarna opnieuw verloot. De winnaars worden diezelfde middag (19 juli) nog gebeld. Stuur een mailtje naar grandprix@sunnycars.be met als onderwerp ‘Herkansing studiereisplek’ met vermelding van: naam, naam reisbureau, licentienummer en telefoonnummer. Succes!

LUCHTVAART

AF/KLM: prima inflight service

In de snel evoluerende luchtvaartindustrie is het toch nuttig af en toe naar de klassieke waarden terug te keren, en niet uitsluitend modieus te blijven surfen op nieuwe fancy carriers. Zo vloog TM onlangs met AF/KLM vanuit CDG naar Bangkok (tussenstop voor een blitzbezoek aan het onvolprezen Laos) en retour. Het was voor ondergetekende een hele tijd geleden nog met Air France gereisd te hebben, n.a.v. de introductie van de nieuwe Première in Shanghai, vier jaar geleden. Wie met AF/KLM in business reist, wordt door een privé chauffeur – in een radius van 25 km buiten het Zuidstation te Brussel – opgehaald. Complete check-in en boarding worden in het AF-kantoor in het station vriendelijk, snel en accuraat uitgevoerd, zodat je, zonder je om je bagage te moeten bekommeren, in 1e klasse TGV naar CDG kunt sporen. Een schitterende business lounge in Terminal 2E geeft je de nodige ademruimte om je perfect op je vlucht voor te bereiden. Inflight service aan boord van de Dreamliner naar Bangkok – ondanks een volle bezetting – is prima en werd met klasse uitgevoerd door tweetalig (FR-ENG) Frans personeel – een schitterend diner, uitstekende wijnen, en zoals in de vroegere, meer glamourous tijd, een onvervalste ‘savoir-faire à la française’. Een absolute aanrader voor een rimpelloze 12 u durende vlucht. Chapeau Air France!

Robrecht Willaert

REISINDUSTRIE

@Leisure Group: rebranding OYO Vacation Homes

De @Leisure Group, vakantiehuis-verhuurder in Europa en onlangs overgenomen door OYO, kondigde deze week de rebranding aan naar OYO Vacation Homes. Het merk OYO Vacation Homes zal worden gebruikt voor corporate en employer branding doeleinden.

Tobias Wann, CEO van OYO Vacation Homes: “De rebranding van de @Leisure Group naar OYO Vacation Homes past binnen onze ambitie om wereldwijd de nummer één speler op de verhuurmarkt van vakantiehuizen te worden die een volledige ontzorging voor huiseigenaren aanbiedt én een onvergetelijke vakantie voor onze gasten. Op dit moment is OYO een van de snelst groeiende en meest bewonderenswaardige hospitalitymerken ter wereld. Wij willen graag bijdragen aan de ambitie van OYO door de markt van vakantiehuizen verder te laten groeien. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn wij continue op zoek naar de meest getalenteerde mensen die het team kunnen helpen om onze ambitieuze doelen te bereiken én deel uit te maken van het snelgroeiende succesverhaal van OYO.”

De rebranding zal in fases worden gerealiseerd. De website van de @Leisure Group werd reeds omgezet naar OYO Vacation Homes en is te bereiken via deze link. www.oyovacationhomes.com.

TECHNOLOGIE

MisterFly mix’n’match

Een airlinemix bestaat al bij MisterFly, maar beperkt zich enkel tot de reguliere maatschappijen (geen low cost). Op MisterFly Pro zullen de reisagentschappen voortaan de mogelijkheid hebben om alle airlines te mixen. Ja! U heeft dit goed gelezen, alle airlines inclusief low cost maatschappijen!  Een heenvlucht met Ryanair en een terugvlucht met Vueling? Het is mogelijk! Een heenvlucht met Brussels Airlines en een terugvlucht met Ryanair? Eveneens mogelijk! Wat betekent dit concreet? Enerzijds zal het aanbod uitgebreid worden waardoor er betere vluchttijden (vluchtschema) beschikbaar zullen zijn. Anderzijds zullen de prijzen voor de uiteindelijke klant behoorlijk aantrekkelijker zijn. Opgelet: de combinatie van de vluchten vereist een nieuwe check-in van de bagages en mogelijk een nieuwe doorgang van de veiligheidscontroles en douanes bij elke tussenstop. Waarom? De gecombineerde vluchtmaatschappijen hebben geen enkele commerciële link of samenwerkingsverband.

EVENEMENT

Live To Travel Event: save the date

Op maandagavond 7 oktober organiseert Live To Travel zijn jaarlijkse Live To Travel Event. Het belooft een bijzondere editie te worden, gezien de touroperator dit jaar zijn 15e viert. Place to be is de kunstsite ‘Verbeke Foundation’ in Kemzeke (vlakbij Antwerpen en Sint-Niklaas, nabij de snelweg). Wil jij er graag bij zijn? Noteer dan alvast 7 oktober in uw agenda. Meer info en een officiële uitnodigingen volgen nog.

PEOPLE ON THE MOVE

Marianne Hoogeveen: tijdelijk naar DZT

Marianne Hoogeveen begint deze week aan een tijdelijke opdracht bij DZT – Deutsche Zentrale für Tourismus/Germany Tourism –, ter vervanging van Kristina Hansen tijdens haar zwangerschapsverlof. Marianne neemt voor de komende maanden met “sehr viel Spaß” de functie over als Press & Digital Manager te Brussel. Zij heeft reeds veel ervaring opgebouwd als vertegenwoordiger van de Malta Tourism Authority, NBTC Holland Marketing en als lid van ANTOR in België, Nederland en Luxemburg.

LUCHTVAART

Frankrijk wil volgend jaar vliegtaks invoeren

Frankrijk wil vanaf volgend jaar een ‘ecotaks’ invoeren. De heffing zal tussen 1,5 en 18 euro schommelen – afhankelijk van de vlucht – en moet jaarlijks zo’n 180 miljoen euro opleveren. Volgens de Franse minister van Transport zal de taks ‘geleidelijk’ worden ingevoerd en is het de bedoeling om de opbrengsten ervan te investeren in milieuvriendelijke transportinfrastructuur, zoals de aanleg van sporen rondom steden. Vooral wie businessclass naar een land buiten de Europese Unie vliegt, zal de taks mogelijk voelen: die vluchten kunnen tot 18 euro duurder worden. In economyclass is de toeslag beperkt tot 3 euro. Reizigers binnen de Europese Unie zullen 1,5 euro voor een vlucht in economyclass betalen en 9 euro voor business. Mensen die alleen overstappen in Frankrijk, moeten de heffing niet betalen. Air France reageert afwijzend op de beslissing omdat de taks de concurrentiepositie ‘aanzienlijk benadeeld’. Deze belasting leidt tot 60 miljoen euro bijkomende kosten voor het bedrijf, aldus Air France. In Europa wordt al langer gesproken over een vliegtaks. De Belgische ministers van Milieu pleiten voor zo’n taks op Europees niveau, maar daarvoor is de goedkeuring nodig van alle 28 lidstaten.

BESTEMMING

Kroatië: betalen met euro?

Na Bulgarije is ook Kroatië volop bezig om zich voor te bereiden op de invoering van de euro als nationale munt. Deze week heeft de Eurogroep in Brussel de toelating gegeven om de overgang van de Kroatische kuna (HRK) naar de euro te starten. Kroatië moet de komende maanden wel nog een reeks maatregelen treffen om te voldoen aan de voorwaarden om een volwaardig euroland te worden. Kroatië, dat zes jaar geleden lid van de Europese Unie werd, zal niet alleen toetreden tot de eurozone maar zal dan ook lid worden van de Bankenunie. Volgens de Minister van Toerisme van Kroatië kan de komst van de euro alleen maar positief zijn voor hotels, bestemmingen en mensen die van het toerisme moeten leven in zijn land.

PEOPLE ON THE MOVE

Travelport benoemt nieuwe CEO

De nieuwe eigendomsstructuur bij Travelport is nog maar net rond of er volgt al een wissel op het hoogste managementniveau. Greg Webb wordt de nieuwe CEO van Travelport, na het ontslag van voormalig CEO Gordon Wilson. Webb zal zijn nieuwe functie vanaf 1 augustus e.k. opnemen. Webb kent de werking van de technologieprovider als geen ander. Hij werkte immers al 20 jaar voor concurrent Sabre. Daar bekleedde hij verschillende managementposities in productontwikkeling en marketing. Uiteindelijk had hij ook de leiding over de belangrijkste business unit van Sabre, m.n. Sabre Travel Network.

De wissel aan de top bij Travelport heeft ongetwijfeld te maken met de wissel in de eigendomsstructuur die eind mei werd afgerond. De investeringsmaatschappijen Siris Capital en Evergreen Coast Capital betaalden de aandeelhouders van Travelport ruim 3,8 miljard euro, en haalde zo het bedrijf na vier jaar van de beurs van New York, waar het tot dan toe genoteerd stond. Gordon Wilson liet bij het afronden van de deal rond de overname nog optekenen dat “met de komst van de nieuwe aandeelhouders een nieuw tijdperk van innovatie en bedrijfsontwikkeling ingaat”. Vandaag moet hij de baan ruimen voor Greg Webb.

Gordon Wilson weg na 20 jaar

Gordon Wilson © Gerrit Op de Beeck

Het vertrek van Gordon Wilson als CEO van Travelport is zowat het einde van een tijdperk bij de technologieprovider. Wilson bouwde er gedurende twintig jaar een indrukwekkende staat van dienst op. Travelport looft dan ook het parcours dat Wilson heeft afgelegd. “Gordon slaagde erin om Travelport uit te bouwen tot een toonaangevend reistechnologieplatform. Zijn trackrecord zorgde voor tal van technologische innovaties, ten dienste van tal van wereldwijde reisaanbieders,” klinkt het. Gordon Wilson was ook meermaals te gast op de Travel Magazine ‘Automatiseringsdag’, vandaag Future Day. In juni 2010 sierde hij ook de cover van Travel Magazine (nr. 286 van 18 juni 2010). Daarin omschreef hij de kernboodschap van Travelport in een ‘nieuwe’ technologische wereld als “het leveren van innovatieve technologie die de reiskantoren competitief houden, dit alles vanuit een globale organisatie, maar met een duidelijk lokale focus.”

TECHNOLOGIE

BCD Travel: nieuwe versie TripSource app

BCD Travel brengt deze maand een nieuwe versie van de toonaangevende app TripSource op de markt. De volledig vernieuwde app is van meet af aan opgebouwd en biedt gebruikers dankzij de nieuwste mobiele technologie een meer uitgebreide en intuïtieve interface. Dankzij TripSource kunnen reizigers alle aspecten van hun reiservaring veilig op hun mobiele apparaat zoeken, boeken en beheren.

De nieuwe versie van TripSource is voorzien van:

Selfservice mogelijkheden: In de huidige digitale wereld verwachten reizigers een ruime keuze aan service-opties. De TripSource app stelt reizigers in staat om zelf te boeken, een reis te annuleren en betalingsbewijzen op te slaan. Als ze extra ondersteuning nodig hebben, kunnen ze contact opnemen met een agent.

Pre-trip planning en boeking: De plannings- en boekingsmogelijkheden vormen een belangrijk onderdeel van de app-ervaring en stimuleren reizigers om slim en tijdig te boeken.

Verbeterde interface en navigatie: De overgang naar een lineair overzicht van reisdetails stelt reizigers in staat om in chronologische volgorde door hun reis te scrollen. Zo kunnen ze gemakkelijk vluchtgegevens en statusupdates, hotel- en huurautoreserveringen, en zelfs diners en vergaderingen terugvinden. Het reisbeleid van hun bedrijf, telefoonnummers en kaarten zijn geïntegreerd in dat overzicht.

Branding & beleid voor klanten: BCD-klanten hebben de mogelijkheid om hun bedrijfslogo en eigen kleuren in te stellen. Bovendien kunnen ze hun reisbeleid toevoegen aan de app voor een snelle referentie onderweg.

Nieuw mobiel ontwikkelingsplatform: Door TripSource te verplaatsen naar een nieuwe ontwikkelomgeving kan BCD nog sneller en vaker nieuwe functies introduceren.

De nieuwe versie van TripSource zal midden juli 2019 beschikbaar zijn in meer dan 113 landen en in 5 talen. Reizigers kunnen via www.tripsource.com wereldwijd toegang krijgen tot de mogelijkheden van TripSource. BCD Travel geeft van 3 tot 7 augustus live demonstraties van de vernieuwde TripSource tijdens de GBTA Convention 2019 (stand #2517).

STUDIEREIS

MalaysiaPro

Dit najaar organiseert Imagine Travel haar fameuze ‘Pro’-reis reeds voor de zesde keer en net als de voorbije drie jaar slaan ze de handen in mekaar met Emirates. Travel Magazine heeft opnieuw de eer om de experience fam trip als officiële mediapartner te ondersteunen.

De eindbestemming bevindt zich op het schiereiland van een wondermooi land in Zuidoost-Azië: Maleisië! De reisperiode is ondertussen gekend, dus noteer alvast 15 t.e.m. 23 oktober 2019 in jullie agenda. De deelnameprijs bedraagt 590 euro met een single-supplement van 270 euro.

Het succesvolle ‘experience’-concept, zoals het zes jaar geleden ontworpen werd door de Brugse niche-to, blijft aan de basis onveranderd. Verwacht je dus maar aan een lading lokale elementen en vervoersmethoden, versmolten met enkele sportieve, culinaire, culturele, maar vooral uitdagende opdrachten. Hierdoor leren jullie het prachtige Maleisië en haar bevolking veel beter kennen en mogen jullie je na deze belevingsstudiereis met recht en reden ware “Pro’s” noemen!

Bekijk de belevenissen van de BaliPro’s van vorig jaar: https://youtu.be/kE5QD2Ye30o

Schrijf je in voor 15 juli!

Om je kandidaat te stellen, vragen we jullie om op onze webpagina een kort vragenlijstje in te vullen om uw kennis over Maleisië en het Emirates-netwerk te testen. Bereid zeker ook een goede en originele motivatie voor. In een tweede fase van het selectieproces dient u Imagine- en Emiratesboekingen naar Azië te maken. Zijn het Maleisië-dossiers? Des te beter, maar het is niet verplicht. Indien je alle stappen goed doorloopt, krijg je eind juli te horen of je geselecteerd bent of niet. Veel succes!

INCENTIVE

Disneyland Paris incentive : winnaars bekend

Speciaal voor reisagenten lanceerde Disneyland Paris een incentive om kans te maken op een duoticket voor de exclusieve filmpremière van The Lion King op 15 juli bij Kinepolis Brussel. De winnaars zijn bekend, dit zijn de gelukkige reiskantoren:

  1. Tui Shop Leuven
  2. TravelZone
  3. Tui Shop Tournai
  4. Espace Voyages Fleurus
  5. Voyages Philippart
  6. Selectair Suntour Reizen
  7. Tui Shop Tournai
  8. IB Travel
  9. Del-Tour Voyages Hannut
  10. Espace Voyages Fleurus

De gewonnen reiskantoren ontvangen één duoticket voor de exclusieve filmpremiere op maandag 15 juli. De winnaars zullen eerstdaags persoonlijk gecontacteerd worden door het Disneyland Paris Sales Team met alle details. Proficiat aan alle winnaars. Disney wil ook graag de andere agentschappen bedanken voor de verkoop van The Lion King Signature Experience!

LUCHTVAART

Italië waarschuwt voor deelname in Alitalia

© Alitalia

Een Italiaanse controlewaakhond heeft de nationale spoorwegmaatschappij van de staat, Ferrovie dello Stato (FS), gewaarschuwd dat zij zorgvuldig moet nadenken over de economische duurzaamheid van haar aanbod om Alitalia te helpen redden. FS werkt samen met de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Delta Air Lines. Beiden zijn potentiële investeerders in de Italiaanse luchtvaartmaatschappij maar er zijn meer particuliere investeringen nodig om Alitalia te redden, aldus de Rekenkamer die eraan toevoegt dat FS “alle nodige initiatieven moet bekijken om de financiële integriteit, continuïteit en bedrijfsontwikkeling van de groep te beschermen.” FS is klaar om een belang van 35% in Alitalia te nemen. Een belang van 10 tot 15% zou in handen komen van Delta Air Lines en nog eens 15% bij het ministerie van Economische Zaken. Een vierde investeerder is hoe dan ook vereist. De curatoren van Alitalia hebben de deadline tot 15 juli verlengd om alle biedingen te ontvangen.

SERVICE FACILITATOR

EURAM: info voor EURAM-klanten

Olivier Dewit: “Binnenkort vertrekken jullie klanten op een rondreis die jullie hebben samengesteld op de website van EURAM. Tijd om nog eens een aantal zaken onder de aandacht te brengen!

Zoals jullie weten kunnen klanten sinds 1 april gebruik maken van de support van On Spot-Support in de USA en Canada. On Spot-Support is hét aanspreekpunt ter plaatse voor reizigers in een noodsituatie. De gegevens vinden de reizigers terug op de vouchers en in het roadbook als je deze via Planisto hebt gecreëerd. Heb je deze op de oude manier gemaakt, deel dan bijgevoegde PDF met je klant.  Meer informatie over onze algemene noodprocedure vind je via deze link.

Het nieuwe digitale roadbook geeft je o.a. de mogelijkheid om eigen tips met klanten te delen. Het dagboek in het roadbook is een onmisbare tool voor op reis, want jouw klant vindt er niet alleen alle informatie over de route, accommodaties en activiteiten maar ook de dagelijkse weersvoorspelling, koppeling met GPS en een live flight tracker! Sinds de laatste update is het mogelijk om tussenvluchten toe te voegen aan het digitale roadbook en ook in de PDF kun je nu de vluchtgegevens vermelden. Ook heb je de mogelijkheid om de “navigatie-QR-codes” te verbergen in de PDF.

Naast het mooie digitale roadbook raden we je aan om het roadbook en de vouchers ook als PDF te delen met je klant. Creëer de PDF via Planisto om alle informatie met jouw klant te kunnen delen. Wil je graag nog eens zien hoe je vouchers en een roadbook (digitaal en PDF) maakt via Planisto, lees dan deze handleiding.”

TRAVEL RALLY

Sponsor in de kijker: NMBS Internationaal & ICE

Dankzij NMBS Internationaal en ICE reizen de deelnemers aan de Travel Rally snel, comfortabel en met slechts 1 overstap naar Berlijn.

De ICE (InterCityExpress), de iconische witte hogesnelheidstrein van Deutsche Bahn (DB), rijdt wel 7 keer per dag rechtstreeks vanuit Brussel of Luik richting Aken, Keulen en Frankfurt en terug. Als je Berlijn met de ICE wil bereiken heb je wel 6 mogelijkheden per dag met slechts 1 overstap in Keulen en een totale reistijd van 6u10.

Aan boord van de ICE zijn er ruimtes op maat van iedereen! Er zijn bureauruimtes om te werken, gezinsruimtes om zich te amuseren met de kindjes, een ruimte voor reizigers met beperkte mobiliteit, een bar om de inwendige mens te versterken en ruime zetels om relaxed te reizen…. Kortom: voor elk wat wils!

Van stadscentrum naar stadscentrum

© SNCB International

ICE biedt 2 comfortklassen met zitplaatsen met een verstelbare rugleuning. Zowel in 1e als in 2e klasse is er een stopcontact aan uw zetel, gratis wifi, “stiltezones” en zones met versterkte GSM ontvangst. In 1e klas heb je lederen zetels met extra beenruimte, een selectie van internationale gratis dagbladen en toegang tot de DB lounges in 15 Duitse steden. Reizen met ICE is reizen van stadscentrum naar stadscentrum (geen transit van/naar de luchthaven). Er is geen check-in/check-out en geen bagagecontrole. Door te reizen per ICE verlaagt u uw ecologische voetafdruk en vermijdt u de aankoop van een milieuvignet, files, stress op de weg,… De tijd aan boord kan u gebruiken om te werken of gewoon te relaxen.

Reserveren voor ICE is mogelijk tot vlak vóór het vertrekuur van de trein. Een zitplaatsreservering is inbegrepen in 1e klas en optioneel in 2e klas. Dankzij het e-ticket print u uw tickets bij u thuis of op kantoor. Of u toont ze gewoon op uw smartphone: handig toch!

Reservaties via @tlantis, www.nmbs-internationaal.be/agent of Rail Service Center @ 02 528 28 30.

TOUROPERATING

Travel2Sports: Barça, Real & Bundesliga

© Travel2Sports

FC BARCELONA & REAL MADRID SEIZOEN 2019/2020
2 weken vroeger dan andere jaren, is de kalender van de Spaanse competitie bekend gemaakt! De vraag naar de matchen van Real Madrid met Eden Hazard is alvast enorm, maar Messi en FC Barcelona blijven uiteraard ook een klassieker in ons aanbod. Travel2Sports heeft natuurlijk weer diverse pakketten voor beide ploegen online staan. Uiteraard kunnen de pakketten aangepast worden naar de wensen van de klant. Aarzel niet Travel2Sports te contacteren via info@travel2sports.be of via 059/41.46.02

BUNDESLIGA
Naast de Spaanse Liga staan de prijzen van de Bundesliga ook reeds online. Klanten die naar Borussia Dortmund of Bayern München willen gaan kijken? Travel2Sports!

CRUISE

Ponant en Relais & Châteaux partnership

Leopold Island ©Studio PONANT-Servane Roy Berton

Na de gastronomische themacruises met Ducasse Conseil en het Franse gastronomische magazine ‘Cuisine et Vins de France’, slaat Ponant nu ook de handen in elkaar met Relais & Châteaux en breidt haar aanbod van gastronomische themacruises verder uit. In een eerste fase kondigden de partners drie gastronomische cruises aan tussen Saint-Malo en Nantes in september 2020 op de Jacques Cartier, van Lissabon naar Dakar in oktober 2020 op Le Dumont d’Urville en van Shanghai naar Haiphong in oktober 2020 aan boord van Le Lapérouse. De chef-koks van Relais & Châteaux zullen tijdens de volledige duur van de cruises aanwezig zijn op het schip. Ze verwennen de passagiers met twee galadiners en twee unieke gerechten die ze speciaal voor deze cruises op uw bord toveren. Daarnaast kunnen de Ponant-passagiers een kookworkshop volgen en een lezing bijwonen. Naargelang de cruises en de uitstappen die op het programma staan, trekt de chef-kok ook naar een plaatselijke markt om er unieke streekproducten te ontdekken.

RIVIERCRUISE

CroisiEurope: win een cruise op de Mekong

Gualtiero Togneri (CroisiEurope directeur België): “Riviercruises zijn de ideale manier om meerdere landen of steden te ontdekken in één zelfde vakantie met een all-in formule. CroisiEurope combineert de Franse gastronomie, schitterende panorama’s, culturele bezoeken en bezienswaardigheden. Het product vindt meer en meer zijn weg bij Belgische klanten. CroisiEurope heeft 5 schepen op de Mekong en wenst deze bestemming meer in de kijker te zetten. Daarom organiseren we een heuse reisagentenchallenge! Reisagenten die minimum drie kajuiten verkocht hebben (1 winnaar per agentschap – geen groepen/charters) winnen een reis op de Mekong aan boord van de RV Indochine I, geldig voor één persoon en excl. vlucht (mogelijkheid tot korting voor de partner). De challenge is geldig op alle verkopen gerealiseerd tussen 28/06/2019 en 12/10/2019 op alle vertrekken in 2019.”

De winnaars worden bekendgemaakt in de week van 14 oktober 2019. Wie meer info wenst, kan contact opnemen met Kendra Maes via kmaes@croisieurope.com, 0473/72.21.35 of via de B2B-site voor alle beschikbare cruises.

TOUROPERATING

Thomas Cook: bodemprijzen

SENTIDO Djerba Beach

Is je klant op zoek naar een fantastisch hotel tegen een superscherpe prijs? Laat hem dan snel profiteren van de outlet bij Thomas Cook! Dankzij deze outlet geniet je klant uitzonderlijk van gegarandeerd de laagste prijs op een selectie van tophotels met afreis in juli en augustus. Deze prijs zal in de toekomst niet meer zakken, want de minimumprijs is bereikt. Enkele aanraders zijn alvast SENTIDO Djerba Beach 4* op Djerba, SUNRISE Romance Resort 5* in Egypte, Iberostar Pinos Park 4* op Mallorca, PALOMA Foresta Resort & Spa 5* in Turkije en Pelagos Suites Hotel & Spa 5* op Kos. Meer info vind je in de Thomas Cook newsletter van deze week.

Sunprime hotels

Kwaliteit, comfort en aandacht voor details. Dát zijn de hoofdingrediënten van de Sunprime hotels bij Thomas Cook! Deze adults-only hotels staan namelijk gekend voor hun uitstekende service, stijlvolle kamers en rust aan het zwembad. Word weer helemaal zen in de wellness, doe een stevige work-out in de gym en laat je culinair verwennen op restaurant.

Troeven:

  • Exclusief voor 16+
  • Moderne kamers
  • Verfijnde keuken
  • Gratis fitnesslessen
  • Uitgebreid wellnesscenter

Hoteltip: Sunprime Beachfront 4* in Turkije en Sunprime Monsuau 4* op Mallorca.

Rondreis ‘Cappadocië highlights’

Heeft je klant altijd al het magische landschap van Cappadocië met eigen ogen willen aanschouwen? Dan staat de Thomas Cook inspiratiereis ‘Cappadocië highlights’ hem op het lijf geschreven!

Tijdens deze 8-daagse rondreis word je ongetwijfeld omvergeblazen door de bijzondere tufsteenlandschappen, grotwoningen, feeënschoorstenen en diepe valleien. Je bezoekt er niet alleen het openluchtmuseum van Göreme, maar wandelt er ook langs indrukwekkende valleien zoals Pigeon Valley en Pasabag Valley.

Na de rondreis rust je enkele dagen uit aan de Turkse Rivièra in het uitstekende vijfsterrenhotel PALOMA Oceana. Dit all-in hotel ligt direct aan het strand, telt 2 zwembaden en staat gekend voor haar uitmuntende gastronomie.

Afreisdata: 16/11/2019, 07/03/2020 en 21/03/2020.

Ontdek alle info in de nieuwe Thomas Cook inspiratiereizenbrochure of op de website!

BINNENLAND

Belgisch toerisme breekt records

2018 was een jaar vol records voor het Belgisch toerisme. Het Belgische statistiekbureau maakte deze week bekend dat binnen- en buitenlandse toeristen vorig jaar in totaal 41,3 miljoen overnachtingen boekten in Belgische accommodaties. Dat is 7 procent meer dan het jaar tevoren en opnieuw op een recordhoogte.

Brussel spant de kroon: +10%

In totaal werden in 2018 ruim 17,5 miljoen toeristen geteld. Dat aantal was samen goed voor 41.320.284 overnachtingen. Het binnenlands toerisme was goed voor ruim de helft van die overnachtingen. De Nederlanders vormen met 5,2 miljoen overnachtingen haast traditioneel de grootste groep buitenlandse toeristen. Daarna volgen de Fransen (2,8 miljoen), Duitsers (2,7 miljoen) gevolgd door de Britten (2 miljoen). Vooral in Brussel was de toename van het aantal toeristen duidelijk voelbaar, met 10 procent meer overnachtingen in vergelijking met het jaar tevoren. Maar ook in Vlaanderen (+7 procent) en Wallonië (+5 procent) is er sprake van een gevoelige stijging.

West-Vlaanderen boven

Het Vlaams landsgedeelte is met ruim 26 miljoen overnachtingen wel nog altijd het gewest dat er in ruime mate in slaagt om de meeste toeristen aan te trekken. Bij een opdeling per provincie steekt West-Vlaanderen er dan ook flink bovenuit, met 12,2 miljoen overnachtingen.

Nagenoeg de helft van alle overnachtingen (49 procent) werd geboekt in een hotel. Vakantiewoningen zijn nog goed voor een aandeel van 16 procent, vakantieparken voor 13 procent en jeugdherbergen sluiten de rij met 10 procent.

TOUROPERATING

Exclusive Destinations: The Oberoi Beach Lombok

Marc Van Zeveren: “Wij zijn blij te kunnen melden dat het exclusieve The Oberoi Beach Resort op het eiland Lombok, na een grondige renovatie, op 15/06/2019 terug geopend is. Het elegante resort heeft een perfecte ligging in een rijke tropische tuin aan een 200 meter lang zandstrand. Het prachtige infinity zwembad omgeven door een aantal gezellige bale’s en zonneterrassen lijkt te verdwijnen in de oceaan. De rustige witte stranden van Medana Beach zijn ideaal voor romantische wandelingen met een schitterende zonsondergang op de achtergrond. Bij de Beach Club worden diverse watersporten (snorkelen, duiken/PADI) aangeboden en natuurlijk ontbreekt ook hier de schitterende Oberoi Spa niet. Café Sunbird en het fine dining restaurant Lumbung bieden een excellente keuken met zowel Aziatische als Westerse gerechten. De ruime luxueuze kamers (30) en villa’s (20) liggen verspreid over het 10 hectaren grote domein en zijn opgetrokken in traditionele stijl met hedendaagse toetsen. Last but not least zorgen de beroemde Oberoi gastvrijheid en de perfecte service voor een onvergetelijk verblijf!”

Gastronomische Ontmoetingen

Reeds meer dan 15 jaar organiseert Exclusive Destinations met succes zijn befaamde ‘Gastronomische Ontmoetingen’. Je maakt er niet enkel kennis met het ED-team, maar ook met een fijne selectie van hoteliers. Op maandag 9 september staat ’t Aardsparadijs in Merendree op de agenda, dinsdag 10 september kiezen ze terug voor Restaurant Kommilfoo aan het Antwerpse Zuid. De aanwezige hotelpartners zijn: Sheraton La Caleta Resort & Spa (Tenerife), Bahia Del Duque (Tenerife), The St. Regis Saadiyat Island Resort (Abu Dhabi), Jumeirah Hotels (Dubai en Abu Dhabi), The Oberoi Beach Resort Al Zorah Hotel (Ajman), Hapag Lloyd cruises, The Ritz-Carlton Abama (Tenerife), JA Manafaru (Malediven), Palladium Costa Del Sol, Alila Villas Koh Russey (Cambodja). De reisagent is welkom vanaf 18u15 en de aanwezige hotelpartners starten hun presentatie stipt om 19u00. Inschrijving per mail naar sales@exclusivedestinations.be met vermelding van: voorkeur datum/locatie + voornaam/naam + reisbureau (1 persoon/kantoor).

FERRY

P&O: vernieuwde F&B en shopping

P&O Ferries heeft zijn menu aan boord vernieuwd in hun à la carte restaurant “The Brasserie”. Het uitgebreide, nieuwe menu in The Brasserie aan boord van de P&O-schepen biedt voor ieder wat wils: van een Mediterraanse plank als aperitief over een vegetarische halloumiburger, een grillgerecht of een veganistische pizza als hoofdgerecht tot een opera cake van chocolade en koffie als dessert (klik hier om het volledige menu te raadplegen). Wat alle gerechten gemeenschappelijk hebben, is dat P&O Ferries verse ingrediënten gebruikt, die zoveel mogelijk lokaal in Groot-Brittanië worden gecultiveerd.

Midden juni opende P&O Ferries de eerste volledig vernieuwde souvenirwinkel aan boord van de Spirit of Burgundy, 1 van de schepen op de route Dover-Calais. De komende periode zullen de winkels aan boord van de andere schepen worden vernieuwd, waarbij P&O Ferries inzet op een mix van zowel lokale als internationale merken. De brede waaier aan producten omvat onder meer schoonheidsproducten, snacks, speciale likeuren, tabak, mode en accessoires.

TOUROPERATING

Club Med: Egypte

© Club Med

Wat dacht u van een reis terug in de tijd met Club Med? Laat je klanten de rijke cultuur van de legendarische Egyptische beschaving. Deze all-inclusive reis naar Egypte is ideaal met het gezin, als koppel of met vrienden. Je klanten treden in de voetsporen van de farao’s tijdens een bezoek aan de indrukwekkende graftombes en tempels. In het noordoosten van Egypte neemt Club Med de klanten mee langs de oevers van de Nijl en naar de kust van de Rode Zee. Uiteraard mogen ook Luxor, Caïro, Gizeh en Aswan niet aan deze reis ontbreken.

LUCHTVAART

Recordboete dreigt voor British Airways

De Britse luchtvaartmaatschappij British Airways hangt een recordboete van 204 miljoen euro boven het hoofd, omdat het persoonsgegevens van klanten onvoldoende heeft beschermd. Hackers konden daardoor vorig jaar de gegevens van honderdduizenden passagiers bemachtigen. Het is de hoogste boete sinds de GDPR-regels in voege gingen. Bij het lek werden tussen 21 augustus en 5 september 2018 gegevens van British Airways-klanten gestolen. Volgens BA zelf ging het om 380.000 personen, maar het Information Commissioner’s Office gaat uit van zo’n half miljoen klanten. Daarbij werden ook creditkaartgegevens buitgemaakt. Wanneer de digitale inbraak exact begon, is nog altijd niet geweten. Ook over hoe de hackers binnen raakten, maakte BA geen details bekend. De Britse privacywaakhond ICO stelt nu een boete van 204 miljoen euro voor aan British Airways, wat gelijk staat aan 1,5% van de jaaromzet in 2017. ICO heeft vastgesteld dat de Britse luchtvaartmaatschappij onvoldoende maatregelen heeft genomen om de persoonsgegevens van klanten te beschermen. Het bedrijf heeft nog 28 dagen om in beroep te gaan.

TOUROPERATING

TUI Sports: Dublin Marathon (nieuw)

Het marathonaanbod van TUI Sports blijft uitbreiden en nu werd de marathon van Dublin toegevoegd aan het aanbod. Er werden nog enkele startbewijzen voor dit jaar bekomen, een exclusief gegeven gezien de marathon voor het grote publiek al enkele maanden is uitverkocht. Dublin is de 4de grootste marathon van Europa met 20.000 deelnemers en vindt plaats op 27 oktober 2019. Tijdens de marathon loop je door veel beroemde 18de-eeuwse Gregoriaanse straten en het prachtige Phoenix Park, het grootste stadspark van Europa. De race doorkruist de stad ten noorden en ten zuiden van de rivier de Liffey, een van de symbolen van Dublin.

Verblijven doen je klanten in het pas gerenoveerde Trinity City Hotel 4* in een classic kamer. Zoals steeds is het startbewijs inbegrepen en de vluchten met Aer Lingus van Brussel naar Dublin kunnen makkelijk toegevoegd worden aan de reservatie.

Het aantal startbewijzen is zéér beperkt, dus snel zijn is de boodschap.

Inbegrepen:

  • 3 overnachtingen (in Trinity City Hotel op basis van classic kamer en ontbijt)
  • Marathonpakket: gegarandeerd startbewijs voor de marathon, officieel T-shirt, medaille, tijdsregistratie chip en goodiebag.

Marathon van Barcelona

Ook de marathon van Barcelona voor 2020 is vanaf nu beschikbaar! Barcelona is dé citytrip bestemming bij uitstek en hoe kan je origineler een stad verkennen dan erdoor te lopen, letterlijk! Deze marathon vindt plaats op 15 maart.

De start en finish van de marathon liggen op de Plaça d’Espanya aan de voet van de Montjuïc. Het parcours gaat langs Camp Nou, terug naar Plaça d’Espanya, langs de Sagrada Família, het strand, rond de oude stad en via de kust terug naar Plaça d’Espanya. Het parcours lijkt vlak door lange rechte wegen met scherpe bochten, maar het hoogteprofiel is heuvelachtig. Een absolute aanrader voor wie een sportieve uitdaging wilt in een van de mooiste steden van Europa.

Verblijven doet je klant in het HCC Lugano 3* op basis van standaardkamer en ontbijt. Het hotel is gelegen op slechts honderden meters van de start en is een uitstekend vertrekpunt voor de rest van de stad. Ook hier kan je het transport gemakkelijk en optioneel toevoegen aan de reservatie.

Inbegrepen:

  • 3 nachten (13/3 – 16/3/2020) in HCC Lugano op basis van kamer en ontbijt
  • Marathonpakket: officieel gegarandeerd startbewijs, pasta party, medaille, vroeg ontbijt (6u) op de dag van de marathon, ontvangst met glas cava.

Ecovignet Frankrijk

Klanten die met de wagen naar Frankrijk trekken en de steden Parijs, Lyon, Grenoble, Lille, Strasbourg en Toulouse bezoeken, krijgen best onderstaande info in verband met een ecovignet Crit’Air.

In Parijs is het vignet verplicht tussen 8u en 20u van maandag tot vrijdag, niet in het weekend. De milieuzone omvat de hele stadskern, en vanaf 01/07/2019 ook de Boulevard Périphérique. Op de A86 (de grote ring rond Parijs) is het vignet niet verplicht. In Grenoble, Lyon, Lille, Strasbourg en Toulouse is het vignet enkel verplicht bij extreme luchtvervuiling. Gezien dit niet voorspelbaar is, raden ze bij TUI aan om toch een vignet aan te schaffen als uw klanten naar of door deze steden rijden. Het vignet kan online besteld worden via www.certificat-air.gouv.fr en kost ca. € 4,80. Het duurt een 10-tal dagen voor je het vignet ontvangt. Het vignet is verbonden aan het voertuig en blijft geldig zolang het voertuig ingeschreven staat.

TOUROPERATING

Footprints: groepscruises Hapag-Lloyd Cruises

Bovenop het aanbod individuele zee-, rivier-, yacht-, zeil- en expeditiecruises, heeft Footprints een collectie toegevoegd: exclusieve groepscruises, begeleid door ervaren tourleaders. “Het werd een zorgvuldig samengestelde selectie van 4 zee-, 8 expeditie- en 3 culinaire cruises met Holland America Line, Celebrity Cruises, Hapag-Lloyd Cruises, Oceanwide Expeditions, Noble Caledonia, Poseidon Expeditions, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises,” aldus Eric Morren. Deze week stelt Footprints Hapag-Lloyd Cruises en de 3 geselecteerde expeditiecruises uit hun aanbod voor.

Deze 3 expeditiecruises gaan door aan boord van de HANSEATIC inspiration. Dit kleine, uiterst wendbare expeditiecruiseschip is uitgerust met de meest geavanceerde technologie en werd gebouwd met een versterkte romp die beantwoordt aan de strengste ijsklassenormen voor passagiersschepen (PC6). De vaarroutes van zowel de HANSEATIC inspiration als van het zusterschip de HANSEATIC nature zoeken de extremen op, van de barkoude polaire zeeën tot het tropische Amazonegebied.

  • ‘Antarctica – Falklands – Zuid-Georgië’ is een 22-daagse cruise van 01/01 tot 22/01/2021 (Brussel/Brussel).
  • ‘Azoren – Madeira – Bilbao’ is een 14-daagse cruise van 15/04 tot 28/04/2021 (Brussel/Brussel).
  • ‘Noord-West Groenland & Arctisch Canada’ is een 17-daagse cruise van 18/08 tot 03/09/2021 (Brussel/Brussel).

Meer weten over de groepscruises? Contacteer dan Lynn op 03/242.82.88 en Chris op 03/242.82.80 of via cruises@footprints.be

Thailand voor trouwers

Heeft u klanten die op zoek zijn naar een originele huwelijksreisbestemming? Dan stelt Footprints Thailand voor als topbestemming! Zowel wellness-fanaten, avonturiers, romantici, fijproevers, strand- als cruiseliefhebbers vinden in Thailand hun gading. Footprints lanceert de komende weken, in samenwerking met Tourism Authority Thailand, een prestigieuze reeks inspirerende programma’s: romantische en culinaire pakketten in Bangkok en Chiang Mai, strandvakanties in The Sarojin en in Twin Palms Phuket, 100% wellness-verwennerijen in Amatara Phuket, zeilcruises met de Star Clippers,… Contacteer Footprints via orient@footprints.be

Thailand: etalage-actie

Footprints zal via allerhande geselecteerde kanalen het wellness aspect in Thailand belichten. Ook jij kan mee de ‘Wellness in Thailand’-actie ondersteunen met een originele etalage-opmaak rond dit thema. Footprints helpt je graag verder op weg en heeft een mooi pakket wellness items voor je klaar liggen: posters, leaflets, handdoek met logo Footprints/Thailand Tourism & saunaset (houten emmer + opgietlepel + zandloper). Footprints neemt u dan ook op in de lijst ‘Thailand Ambassadors’ tijdens de honeymoonbeurs Trendy Trouwen in Oostende waar Footprints een stand heeft (zondag 29/09/2019) rond Thailand als huwelijksreisbestemming. Doe mee en maak kans op een tweepersoons luxe wellnessweekend naar keuze. Seintje aan Eric Morren via eric@footprints.be en je etalagemateriaal wordt je bezorgd. Deze actie loopt af op 30 september 2019.

TOUROPERATING

TUI: ‘citytripper heeft uitgesproken voorkeuren’

Het hoeft niet altijd een zon- en zeevakantie te zijn. Ook de Europese steden zijn immens populair als reisbestemming en veel Belgen trekken jaarlijks op citytrip. TUI vroeg zijn 400 reisagenten via een enquête naar het profiel en de wensen van de citytripper. Meer dan 1 op 4 (28%) bezoekers aan een reiskantoor heeft een citytrip in gedachten. 54% onder hen heeft al beslist waarheen hij/zij wil gaan, terwijl 46% slechts een vaag idee heeft en de hulp van de reisagent inroept om inspiratie op te doen. De grootste groep citytrippers zijn veertigers (35%), gevolgd door dertigers (32%). Een op vijf is twintiger. Vijftigers vertegenwoordigen iets meer dan 10%, terwijl zestigers (1%) minder tuk zijn op de drukte van een stadsbezoek. Velen hebben trouwens vroeger al veel steden bezocht. 88% van de citytrippers reist enkel met de partner en 10% met vrienden. Families met kinderen gaan zeer zelden op stedentrip. Steden trekken het hele jaar bezoekers aan, maar de lente (36%) is absoluut het favoriete seizoen omwille van de zachte temperaturen en de lange dagen. Een op vier reist tijdens de zomermaanden juli en augustus. De winter is minder populair door het risico op barre weersomstandigheden. Een citytrip wordt door 75%  van de reizigers twee tot vier maanden voor afreis geboekt. Anders dan bij zonvakanties gelden hier geen vroegboekkortingen of last minutes. Wel integendeel, hoe later je boekt, des te duurder de vlucht meestal wordt. Wie een stad wil verkennen, brengt niet zo veel tijd door in zijn hotel. Daarom kiest 75% voor een prijsgunstig hotel in het centrum om meer budget over te houden voor een uitgebreide beleving van de stad. Voor 25% mag het wat meer kosten, maar blijft de centrale ligging uiterst belangrijk. De voornaamste eisen zijn een goede en gratis wifi-connectie, een gevarieerd ontbijtbuffet in een aangename ruimte, een geluidsdichte kamer en een bus- of metrohalte in de onmiddellijke buurt. Afhankelijk van het klimaat wordt een zwembad of wellnessaccommodatie sterk geapprecieerd in de betere hotels. Slechts 62% kiest een citytrip op basis van de toeristische trekpleisters. 20% wil gezellig rondkuieren en de sfeer opsnuiven, terwijl 14% vooral wil shoppen. Ongeveer 17% gaat telkens naar dezelfde stad terug, vaak ter gelegenheid van een tijdelijk evenement.

LUCHTVAART

Brussels Airlines opnieuw naar Hannover en Bristol

© Brussels Airlines

Vanaf 1 september vliegt Brussels Airlines opnieuw van Brussel naar Hannover en naar Bristol. De route naar Hannover zal vijf keer per week gevlogen worden met een Bombardier CRJ-900 (86 stoelen) die gehuurd wordt van wet lease-partner CityJet/Air Nostrum. De Hannover-route werd opgeschort toen er zich operationele problemen aankondigden met de Sukhoi SSJ100 SuperJet, het toesteltype waarmee tot dan werd gevlogen. Brussel – Bristol krijgt zes wekelijkse vluchten, niet op zaterdag, eveneens met een Bombardier CRJ-900 (86 stoelen).

VAKANTIEVERHUUR

Pierre & Vacances: zes nieuwe bestemmingen

Het aanbod van Pierre & Vacances telt inmiddels meer dan 360 residenties. Deze zomer zet het merk zijn ontwikkeling voort met zes nieuwe bestemmingen in Frankrijk, Menorca, La Réunion, het Griekse vasteland, Cyprus, Sicilië en Marokko.

Deze winter schotelt Pierre & Vacances de vakantiegangers weer nieuwe residenties voor, op Mauritius en Malta, en in Italië en Frankrijk, waar de jongste telg in het vijfsterrengamma de deuren opent tussen de bergen in Méribel: Pierre & Vacances Premium-residentie L’Hévana 5*. In het centrum van Méribel, in het kloppende hart van het skigebied Les Trois Vallées, vermengt L’Hévana traditie met moderniteit, en elegantie met authenticiteit. Premium-residentie L’Hévana verwelkomt de gasten in de gezellige sfeer van een chalet. Gezinnen zijn er aan het goede adres voor de beste luxevoorzieningen: een spa Deep Nature, een binnenzwembad, een buitenjaccuzzi, maar ook een verfijnd restaurant, een gezellige bar en een knus theehuis met terras.