20_newsletterschaduw

          

Verantw. uitgever: R. Willaert, Hanswijkstraat 23, 2800 Mechelen      Tel: 015/450.350      E-mail: newsletter@travel-magazine.be

ANALYSE

TRAVEL MAGAZINE

TM 429 in de bus

Vandaag, 31 mei, verschijnt de nieuwste editie van Travel Magazine. In TM 429 schetsen we in het dossier ‘autoverhuur’ met een kort overzicht de belangrijkste huurplatforms en autohuurbedrijven. Daarna reizen we in het dossier ‘China en Centraal-Azië’ van Iran tot Mongolië. Verschillende touroperators illustreren hun aanbod en de trends van de regio. Vervolgens wordt er meer toelichting over de Travel Rally gegeven. Waar de Rally zal plaatsvinden en wat er op het programma staat, kan je lezen in TM 429. Daarnaast gaan we aan boord van l’Austral van de luxerederij PONANT, waar we ondergedompeld worden in de Franse gastronomie. We nemen in TM429 ook een kijkje in Zuid-Afrika en Noord-Ierland, waar onlangs studiereizen werden georganiseerd. In het coverinterview met Hans Knottnerus en Kai Sannwald van Sunny Cars leer je meer over het bedrijf en het potentieel van huurauto’s.

Nog geen abonnement op Travel Magazine? Contacteer Marleen via abo@travel-magazine.be en laat je informeren over onze verschillende abonnementsformules.

LUCHTVAART

Corendon: versterkte samenwerkig Turkish Airlines

Turkish Airlines en Corendon versterken hun samenwerking op de route tussen Amsterdam Schiphol en Bali. Vanaf 1 november zal Turkish Airlines in opdracht van Corendon vluchten uitvoeren tussen Amsterdam en Denpasar op het Indonesische eiland Bali. Op de vluchten van dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag neemt Corendon extra stoelen af van de Turkse luchtvaartmaatschappij. “Naast de vluchten tussen Amsterdam en Bali biedt Corendon ook reizen naar Istanbul aan, waarbij de vluchten worden uitgevoerd door Turkish Airlines”, aldus Cordendon-oprichter Atilay Uslu die zegt erg tevreden te zijn over de samenwerking met Turkish Airlines en ook uitkijkt naar nog andere vormen van samenwerking.

BESTEMMING

Kroatië: “mooiste strand van Europa 2019”

Het strand Pasjača in Kroatië is door meer dan 32.000 bezoekers uit 116 landen verkozen tot mooiste strand van Europa in 2019. Dat gebeurde via de website van European Best Destinations, die deze competitie voor de tiende keer organiseerde. Dat Kroatië veel prachtige stranden heeft, blijkt uit het feit dat ook het Kroatische strand Nugal, bij de Makarska Riviera, in de top drie staat.

REISINDUSTRIE

Triton: bod op Thomas Cook Nordics

Thomas Cook Group Plc heeft een bod binnen van de Scandinavisch-Duitse private equity Triton Partners voor de activiteiten van Thomas Cook in Scandinavië. Het nieuws, dat voor het eerst aan het licht kwam via Sky News, werd door de reisorganisatie zelf bevestigd. Het nieuws moet gekaderd worden tegen een achtergrond van twee winstwaarschuwingen eerder dit jaar, o.a. omwille van de tegenvallende boekingen en de permanente onzekerheid over de Brexit. Het bod komt voor de Thomas Cook Group dus niet ongelegen, nu het reisconcern naarstig op zoek is naar extra cash. Het gaat specifiek om een bod op de touroperators en luchtvaartmaatschappijen van de groep in Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken. Het bod zou goed zijn voor enkele honderden miljoenen pond. Het Thomas Cook aandeel, dat de jongste tijd erg fluctueert, veerde meteen met 8,6% op naar aanleiding van de aankondiging van Triton. Thomas Cook zette zijn winstgevende luchtvaartmaatschappij in februari al in de etalage na enkele winstwaarschuwingen. Lufthansa bracht eerder al een bod uit op de Duitse vakantiemaatschappij Condor, eveneens onderdeel van Thomas Cook. In december 2018 raakte bekend dat Triton Partners Sunweb, het kroonjuweel van de Sundio Group van oprichter Joost Romeijn, had overgenomen voor een onbekend bedrag.

TRAVEL RALLY

Travel Rally 2019: schrijf je nu in!

De inschrijvingen voor de Travel Rally 2019 zijn officieel geopend! Surf naar www.travelrally.be, vervolledig het inschrijfformulier en ga met ons mee van 20–22 september naar… Berlijn en de regio Brandenburg!

Dankzij de steun van VisitBerlin en de Toeristische Dienst van Brandenburg gaat de zevende editie van de Travel Rally dit jaar naar Duitsland. Interhome zorgt voor ons verblijf in Schlosspark Bad-Sarow met NMBS Internationaal en Deutsche Bahn sporen we via Keulen van Brussel naar Berlijn en dankzij Sunny Cars hebben we het hele weekend de huurwagen tot onzer beschikking! Touring zorgt ervoor dat we allen verzekerd zijn en dus zorgeloos kunnen genieten van de Travel Rally. Ook het Garantiefonds Reizen is al enkele jaren vaste partner van dit event.

Schrijf je in!

De inschrijvingen zijn geopend! Surf als de bliksem naar www.travelrally.be en reserveer je plekje voor de toeristische rally van de reissector op 20 – 22 september! Twijfel niet te lang, want het aantal plaatsen zijn zeer beperkt. De bescheiden deelnamekost bedraagt 50 euro per persoon! Meer informatie & inschrijvingen via www.travelrally.be en Travel Magazine 429!

TECHNOLOGIE

Amadeus: samenwerking Booking.com

Dankzij een nieuwe samenwerking met Booking.com, verhoogt Amadeus haar hotelaanbod met 30%. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat de GDS het aanbod van Booking.com integreert in het Amadeus Travel Platform. Hierdoor zullen de reisprofessionals toegang hebben tot een uitgebreider aanbod. Alle soorten accommodatie zijn opgenomen, denk aan hotels, motels, resorts, vakantiehuizen, appartementen en andere unieke verblijfplaatsen die Booking.com aanbiedt. De reisprofessionals zullen in de komende maanden toegang krijgen via verschillende verkooppunten, waaronder Amadeus Selling Platform Connect en Amadeus Cytric Travel, voor de zakelijke reizen.

EVENEMENT

‘Tous en Maillot’

Op maandag 27 mei vond de wedstrijd ‘Tous en Maillot’ plaats op Brussels Airport. De wedstrijd werd georganiseerd door Sudamerica Tours, Air Europa, de Toeristische Dienst van de Dominicaanse Republiek en de Franstalige radiozender VivaCité. Tien luisteraars deden in duo mee aan deze ludieke wedstrijd waarbij ze kans maakten op een rondreis naar de Dominicaans Republiek. De deelnemers moesten in badpak verschillende opdrachten uitvoeren om het winnende vliegticket te kunnen bemachtigen. De winnaars vlogen vervolgens met Air Europa naar Santo Domingo!

Marie Manzah (Air Europa): “Het is de eerste keer dat we zo’n wedstrijd organiseren. We proberen telkens buitengewone acties uit te voeren en dit was de perfecte gelegenheid. De goede samenwerking tussen de verschillende partners hebben voor een heel mooie ervaring gezorgd. Door de wedstrijd werden de verschillende partners in de kijker geplaatst.”

Samanda Fersobe (Toeristische Dienst van de Dominicaans Republiek): “Na twee jaar hebben we eindelijk ‘Tous en Maillot’ naar Brussels Airport gebracht. Met deze actie willen we een ander aspect van de Dominicaans Republiek laten zien. Daarom hebben wij gekozen voor een samenwerking met Air Europa en Sudamerica Tours. Wij bieden meer dan ‘all inclusive’ en op die manier promoten we de Dominicaans Republiek op een andere manier.”

De wedstrijd was een succes en de verschillende partners zijn het met elkaar eens: ook in de toekomst mogen we ons nog aan dergelijke acties verwachten!

BESTEMMING

De Kust: 350.000 dagtoeristen verlengd weekend

Het verlengd weekend van Hemelvaart is voor de Kust traditioneel één van de toppers in het voorjaar. Met de goede weersvoorspellingen is de toeristische sector alvast optimistisch voor de komende dagen. Tal van evenementen zorgen voor een unieke vakantiesfeer in de badplaatsen. “De Kust verwacht 350.000 dagtoeristen. Na een geslaagd paasweekend noteren de hotels voor het Hemelvaartweekend momenteel al een bezetting tot 85 procent”, aldus Sabien Lahaye-Battheu, gedeputeerde en voorzitter Westtoer.

LUCHTVAART

ECTAA: klacht tegen IATA

ECTAA (European Travel Agents & Touroperators Association) heeft vorige week vrijdag een klacht ingediend tegen IATA bij de Europese mededingingsautoriteit voor de schending van artikelen 101 en 102 van het EU-Verdrag. De klacht komt er nadat eerdere onderhandelingen tussen ECTAA en IATA, rond het moderniseren en evenwichtiger maken van het distributieprogramma, spaak liepen. Volgens ECTAA is de commerciële relatie tussen reisagenten en carriers geëvolueerd en is de agent-principaal-relatie niet langer up-to-date. “Luchtvaartmaatschappijen zijn rechtstreeks de concurrentie aangegaan met de reiskantoren wat de distributie van vliegtuigtickets betreft, en dat terwijl de klassieke op commissie gebaseerde beloningsregelingen zijn opgegeven.”

Hoewel de relatie geëvolueerd is, blijven de luchtvaartmaatschappijen erg strikte, eenzijdige en onevenredige contractuele beperkingen opleggen aan reiskantoren voor de distributie van tickets via het PAP (IATA Passenger Agency-Program). PAP werd 40 jaar geleden opgesteld en moet door elk IATA-kantoor worden ondertekend. Volgens ECTAA strookt deze regeling niet langer met de economische realiteit. ECTAA streeft naar een ‘level playing field’ tussen alle distributiekanalen in het belang van de consument. Pogingen van ECTAA om het PAP te moderniseren, werden tijdens verschillende onderhandelingen afgewezen. Reisagenten hebben geen enkel zeggenschap over de besluitvorming en staan daardoor volgens ECTAA machteloos tegen de besluitvorming en de regelopstelling, doordat het PAP bestuurd wordt door luchtvaartmaatschappijen.

Pawel Niewiadomski (president ECTAA): “Indirecte verspreiding van vliegtickets wordt aangetast door misbruik van de dominante positie van de IATA, terwijl het nodig is om consumenten te helpen om een weg te vinden door het kluwen van complexe ticketaanbiedingen.”

LUCHTVAART

© Air Canada

Air Canada: capaciteitsvergroting Montréal

Air Canada, lid van Star Alliance, gaat de capaciteit van haar Montréal-route komende winter uitbreiden. Vanaf eind oktober zal de maatschappij B787-9’s inzetten op de route. Een capaciteitsverhoging van 43 zetels per vlucht.

SERVICE FACILITATOR

EurAm: Populaire Journey

© Euram

EurAm werkt permanent aan haar productaanbod. Er worden heel de tijd nieuwe extra diensten en accommodaties aangeboden: van klassiek tot extravagant, van avontuurlijk tot relax. Via de TM-Newsletter houdt EurAm je regelmatig op de hoogte.

Deze week stelt EurAm de Populaire Journey voor, dat zijn routes die vaak bijzondere kenmerken of thema’s hebben zoals ‘Cultuur in Catalonië’ of ‘Het beste van Algarve & Alentejo’…. Zo is er een Populaire Journey ‘De route van Don Quijote in Spanje’. Olivier Dewit: “Hier treed je in de voetsporen van Don Quijote, de man van La Mancha! Je volgt zijn spoor langs monumentale kloosters en kastelen en bijzondere dorpjes zoals Belmonte met de witgekalkte huisjes. Onderweg bezoek je de windmolens van Consuegro en Mota del Cuervo en rijd je door een landschap van hoogvlaktes, bergen en wetlands naar Valdepeñas, het wijngebied van La Mancha. Eindig de reis met een dag in Aranjuez, een UNESCO World Heritage Site, niet ver van Madrid. Hier maak je heerlijke wandelingen door de tuinen van de koninklijke paleizen en het oude centrum van de stad.”

BESTEMMING

Bornholm afvalvrij?

Het klinkt misschien utopisch, maar het Deense eiland Bornholm wil in de toekomst al zijn afval tot het laatste snippertje hergebruiken. Het doel is om tegen 2035 al het afval op het eiland als grondstof te behandelen. Dit willen ze bereiken aan de hand van afvalscheiding, recyclering, het terugdringen van verspillingen en veel nieuwe technologieën. Op die manier zou Bornholm een van de eerste afvalvrije plaatsen op aarde zijn.  Bornholm is het oostelijk eiland van Denemarken en is een rots van graniet die uit de Oostzee steekt. Het eiland staat bekend om zijn aparte vissersdorpjes en haar zonnige klimaat. Al deze elementen maken van Bornholm een geliefde vakantiebestemming. Elk jaar zouden 600.000 toeristen het eiland bezoeken.

WEDSTRIJD

Disneyland Paris: incentive ‘The Lion King’

© Disney

Speciaal voor reisagenten lanceert Disneyland Paris een incentive om kans te maken op een duoticket voor de exclusieve filmpremière van The Lion King op 16 juli bij Kinepolis Brussel! Alle kantoren die tussen 4 maart 2019 en 1 juli 2019 de “Lion King Signature Experience” add-on hebben verkocht, maken kans op een duoticket. Uit al deze reisagentschappen zullen uiteindelijk 10 reiskantoren gekozen worden aan de hand van een loterij. Bij elke verkochte Signature Experience komt de naam van het desbetreffende kantoor in de loterij; dus hoe meer Experiences verkocht, hoe meer kans om te winnen! De winnaars worden bekendgemaakt op ten laatste 4 juli 2019 en zullen persoonlijk gecontacteerd worden. Lion King Signature Experience Speciaal voor het nieuwe Lion King & Jungle Festival, kan je het verblijf van je klanten upgraden met de Lion King Signature Experience:

– Een lunch in het gezelschap van Rafiki en Mickey in Restaurant Hakuna Matata
– De beste plaatsen voor de show The Lion King: Rhythms of the Pride Lands
– Een privé ontmoeting met Minnie in haar Jungle Jive outfit
– Een collector’s beker van The Lion King als souvenir, inclusief drankje per persoon
– Een cadeaubon van €15 per persoon geldig in de Disney Parken
– Een verrassend bericht van Simba
– Een drumsessie met traditionele djembés

Deze nieuwe The Lion King Signature Experience is beperkt in aantal per datum en is alleen beschikbaar in combinatie met een verblijf, voor aankomsten van 30 juni t/m 20 september 2019.

DUURZAAM TOERISME

TUI Care Foundation trip in Mexico

TUI Care Foundation ondersteunt projecten die betere mogelijkheden bieden voor jongeren en bijdragen aan de ontwikkeling van vakantiebestemmingen. Een aantal projecten werden opgezet aan de Rivièra Maya in Mexico. De stichting nodigde van 26 tot 28 mei een aantal internationale reisjournalisten uit om een aantal projecten met eigen ogen te zien. Op het schiereiland Yucatan worden door TUI Care Foundation in samenwerking met de Rainforest Alliance vooral projecten opgezet waarin natuurbehoud centraal staat. Zo maakten de journalisten kennis met Siijil Noh Ha, een lokaal initiatief voor ecotoerisme in een prachtig kader. Verder maakte de groep ook nog een ecotour in het Biosphere Reserve van Sian Ka’an, een attractieve spot die interessant is voor zowel natuur- als cultuurliefhebbers (je vindt er een oude Mayastad in de jungle). Men bezocht ook een school in Puerto Morelos, waar studenten bewust worden gemaakt om duurzaam te leven.

Meer over de TUI Care Foundation trip in Mexico lezen jullie binnenkort in Travel Magazine.

EVENT

Travelworld: 30 jaar Aruba

Charlotte Van de Sompel, Lieven Bossaert en Prashant Gora (Travelworld)

Travelworld startte 30 jaar geleden als eerste Belgische touroperator met het aanbieden van vakanties naar het Caribische eiland Aruba.  Nog steeds is het eiland één van de sterkhouders binnen het aanbod van de verre reizen-specialist Travelworld. Die goede samenwerking wordt extra in de verf gezet. Dat resulteerde deze week al in twee succesvolle en volzette Aruba-avonden in Schilde en Gent. Tijdens deze avonden kwamen zowel de toeristische dienst van Aruba, de belangrijkste hotels én Travelworld aan het woord.  Als primeur werd hier ook de allereerste Travelworld Aruba brochure aangekondigd.  Deze brochure verschijnt nog voor het eind van de zomer en zal naast heel wat hotels ook persoonlijke tips van tal van locals en Travelworld experts bevatten.  Het wordt een echte belevingsbrochure, aldus Travelworld.  Verder kondigt de Oostendse TO ook een grote incentive aan via haar reisagentenplatform Travelworld Topseller.  Via de link www.top-seller.be/aruba kunnen reisagenten hun Aruba boekingen registreren, een online training volgen, tal van nieuwtjes en promoties van het eiland ontdekken én natuurlijk prijzen in de wacht slepen. Wie weet vertrekt u zelf wel naar het One Happy Island, waar de zon 365 dagen per jaar de hoofdrol speelt?  Travelworld & Aruba nodigen u bij deze uit om het “Dushi” eiland te ontdekken.

Bekijk foto’s van de avond in Gent op dinsdagavond via deze link.

BESTEMMING

Miles Attack: Cockpit Aerticket

Cockpit Aerticket, reeds partner van Miles Attack in Frankrijk, breidt zijn succesvolle samenwerking uit en is nu ook partner van het programma in België. Het zomerseizoen nadert, en door onderdeel te worden van het nummer één loyaliteitsprogramma voor reisagenten in Europa, heeft Cockpit Aerticket (B2B-vliegticketverkoop, actief in 11 landen waaronder België en Frankrijk) nu ook een manier gevonden om Belgische reisagenten voor hun inzet te belonen. Met Cockpit Aerticket kunnen reisagenten het hele jaar door genieten van Daily MILES:

  • 50 MILES per gereserveerde persoon, zowel volwassenen als kinderen.

Om de start van de samenwerking te vieren, profiteren reisagenten de eerste maand van een speciale actie, van 27 mei t/m 27 juni 2019: 200 MILES per gereserveerde persoon.

BESTEMMING

Madrid: Davis Cup Tennis perstrip

© Paul Zimmer

In november dit jaar gaat een volledig hertekende en drastische versie door van de Davis Cup Tennis. Deze allereerste new-look finalefase gaat door in Madrid van 18 tot 24 november 2019. Om Madrid te promoten als een perfecte sportieve en toeristische stad nodigde de toeristische dienst in samenwerking met Kreab Strategic Communications Counselors een aantal buitenlandse journalisten uit. Naast de USA, Kroatië, Columbia, Italië en Rusland was ook namens ons land Travel Magazine uitgenodigd voor een vierdaagse trip. Victoria Gracia van Kosmos Tennis: “Uiteraard wordt dit een belangrijke testcase voor het mannentennis.

De 18 landen zullen in 6 groepen van 3 worden verdeeld. De groepsduels vinden van maandag tot donderdag plaats. De 6 groepswinnaars plaatsen zich samen met de 2 beste tweedes voor de kwartfinales op vrijdag. De halve finales volgen zaterdag, de finale zondag.”

VP Plaza Espana Design 5*

De internationale afvaardiging mocht in het nieuwe en vijfsterren VP Plaza Espana Design Hotel op de populaire Plaza de Espana logeren. Daar zullen straks ook enkele ploegen met spelers, trainers en staf gedurende een ganse week verblijven. Mogelijk dus ook David Goffin en de Belgische afvaardiging. Voor Javier Pérez Jiménez, managing director van het hotel alvast een hele eer om de top van het wereldtennis te mogen ontvangen. “We hebben in het hotel alle faciliteiten die de meest veeleisende sporter en toerist wenst”, aldus Jiménez. Alba Malaga, associate director van Kreab: “Madrid garandeert als gastland voor twee jaar de duurzaamheid van het toernooi. De weg naar het allerhoogste potentieel is geopend. Deze nieuwe formule zal voor een waar tennisfestival zorgen. Een attractief spektakel voor spelers, fans, sponsors en media.”

TOUROPERATING

Thomas Cook: Last Minute acties

Heeft je klant nood aan een flinke portie zonneschijn? Thomas Cook weet raad! Dankzij de volgende Last Minute acties trekt je klant deze zomer extra voordelig naar tal van zuiderse bestemmingen:

  • Last Minutes tot -50%
  • Kinderen gratis (hotel+vlucht)
  • Korte breaks naar de zon tegen erg voordelige prijzen

Daarbovenop geniet je klant van één van de volgende keuzevoordelen:

  • Gratis privéluchthavenvervoer (code PTAXIA vanuit België of PTAXIE vanuit het buitenland)
  • 50 euro extra korting per persoon (code 050EUR)

SunConnect Resorts

Lollo & Bernie © Thomas Cook

Nog op zoek naar de perfecte gezinsvakantie? Bij Thomas Cook bieden SunConnect Resorts fun en actie voor de hele familie! Zo verblijven je klanten er in ruime familiekamers en kunnen waterratten zich volop uitleven in de grote zwembaden. Bovendien worden er overdag heel wat activiteiten georganiseerd voor jong en oud. In de Kids Club ontvangen mascottes Lollo & Bernie de allerkleinsten met open armen terwijl tieners lekker relaxen in de Teen Chill-out zone.

Enkele aanraders zijn alvast SunConnect HD Beach Resort (4*) op Lanzarote en SunConnect Aqua Blu Resort (4*) in Hurghada.

Gratis vluchten winterzon: laatste dagen

Trekt je klant liever in de winter naar de zon? Laat hem dan snel profiteren van de ‘gratis vluchten’ actie bij Thomas Cook! Deze actie is geldig voor winterzonvakanties met vertrek tussen 01/10/2019 en 01/04/2020 en is al verrekend in de prijs (aangeduid met ‘gratis vluchten’). Op zondag 2 juni loopt deze actie definitief af. Snel zijn is dus de boodschap.

© Thomas Cook

Indonesië

Eeuwenoude tempels, groene rijstvelden en paradijselijke stranden. Elke maand zet Thomas Cook 1 exotische bestemming in de kijker en deze keer is het de beurt aan Indonesië! Elke klant die tijdens de maand juni een vakantie naar Indonesië reserveert, krijgt 100 euro korting per dossier. Gebruik hiervoor de kortingscode ‘SAMBAL’ in BTN4U. Meer info en voorwaarden vind je in de Thomas Cook newsletter van deze week.

GRAND PRIX SUNNY CARS

Laatste dag om krasloten te verdienen

Voor alle deelnemers aan de Grand Prix Sunny Cars kraslotenactie: vandaag is de laatste dag waarop je krasloten kan verdienen. Hoe meer krasloten je spaart, hoe meer kans op een van de 28 studiereisplekken voor dé Grand Prix Sunny Cars (die supertoffe reis van 15 t.e.m 19 september waar je echt bij wil zijn) of de vele andere prijzen. Dus nog even extra gas geven.

Interview teamcaptain 3

We leerden de vorige weken al twee teamcaptains kennen. Deze week is het de beurt aan Dieter Cludts om zijn strategieën als teamcaptain te onthullen. Hij werd de nieuwe nummer 1 van de Smile Society top 100. Lees hieronder alvast zijn interview.

TOUROPERATING

Exclusive Destinations: nieuwe partner in Monaco

© Exclusive Destinations

Deze lente neemt Exclusive Destinations opnieuw de verkoop en promotie ter harte van het 5-sterren GL Hôtel Métropole Monte Carlo. Geert Vandevelde: “Dit hotel heeft niets dan troeven die elke klant weet te bekoren waaronder een uitzonderlijke ligging op de ‘Golden Square’, op een boogscheut van het Casino. Zo hoeft de klant niets te missen van alle activiteiten die Monaco jaarlijks aanbiedt en kan hij tevens genieten van de prachtige tuinen rond het Casino. Qua ontspanning na een dagje shoppen, biedt het hotel heel het jaar door een verwarmd zoutwaterzwembad, ontworpen door Karl Lagerfeld, overdekt tijdens de wintermaanden en een mooie Spa Metropole by Givenchy met 10 verzorgingscabines, sauna, hammam, caldarium en fitness. Het hotel kan tevens prat gaan op een uitzonderlijk gastronomisch aanbod: het Joël Robuchon restaurant (2 Michelinsterren) biedt een moderne Franse en Mediterraanse keuken en het Yoshi restaurant (1 Michelinster) is Joël Robuchon’s eerste Japans restaurant. Er is een derde restaurant van Joël Robuchon, het Odyssey restaurant, ontworpen door Karl Lagerfeld. Klanten van het hotel krijgen een Metropole Lifestyle Card die hen gratis toegang biedt tot het Casino, exclusieve toegang tot het zwembad, de fitness en de relaxatieruimte ven de Spa en voorrang bij de reservatie in één van de restaurants van Joël Robychon.” Voor meer informatie kan u hier terecht.

EVENT

© Restel

Restel: Cocktail-event

Volgende week donderdag 6 juni organiseert Restel (reservatiecentrum van Grupo Hotusa), een get-together voor zijn Belgische klanten in Eurostars Montgomery 5* in Brussel. Er worden meer dan 150 reisagenten verwacht, zowel business als leisure. Restel is pas drie jaar aanwezig op de Belgische markt, maar kent een grote groei. De aanwezigen mogen zijn verwachten aan een presentatie, gevolgd door een gezellig netwerkevent met Spaanse hapjes en drankjes. De avond eindigt met een tombola. Inschrijven kan nog via rhelvetius@restel.travel

TOUROPERATING

Club Med: laatste dagen ‘Sunny Days’-actie

Mei is de laatste maand waarin uw klanten hun zomervakantie nog tegen de beste prijs kunnen boeken en nog ruime keuze hebben!

Met de Sunny Days actie van Club Med kunt u uw klanten alle types reizen voorstellen met kortingen tot € 600 per persoon: verre bestemmingen, zonvakanties dichtbij, de bergen in de zomer, maar ook cruises en rondreizen.

  • Reservatieperiode: van 10 tot en met 31 mei
  • Reisperiode: gedurende het hele zomerseizoen 2019, van 1 juni tot 31 oktober
  • Promotie: tot € 600 korting per persoon

Om u te ondersteunen bij de verkoop van de ‘Sunny Days’-zomeraanbieding organiseert Club Med twee gloednieuwe acties :

  • Een actie voor uw klanten: een wedstrijd waarmee uw klanten kans maken om gratis op reis te gaan.
  • Een actie voor alle reisagenten: een incentive waarmee u kans maakt op een Club Med-vakantie.

Voor meer informatie, ga naar www.clubmedpartners.be

TOUROPERATING

Footprints: Seabourn incentive

© Footprints

Eric Morren: “Seabourn heeft heel wat mooie aanbiedingen in petto om jouw klanten de Middellandse Zee te laten ontdekken!” Footprints zal 3 weken lang een paar inspirerende Seabourn routes voorstellen om reisagenten op weg te helpen. Maar daar blijft het niet bij. De beste Seabourn boeker bij Footprints wint 2 plaatsen voor Dinner in the Sky in Brussel op zondag 23/06 om 19u. De winnaar wordt op maandag 17 juni bekend gemaakt. “Dinner in the Sky is een zeer spectaculaire manier om de Brusselse haute cuisine te ontdekken. Ervaar met 22 gasten en 1 Michelin sterrenchef een onvergetelijk gastronomisch diner met verfijnde wijnen op 50 meter hoogte. Geniet van het uitzicht op onze hoofdstad en haar omgeving,” aldus Eric. Chris en Lynn staan paraat op 03/242.82.88 en cruises@footprints.be

Regent Seven Seas Cruises: incentive

© Footprints

Eric Morren: “Jullie hebben zeker nog een behoorlijk aantal onbesliste klanten voor de zomervakantie! Laat je klanten dan eens wegdromen bij een onbezorgde cruise langs de gerenommeerde kustplaatsen van de Middellandse Zee of bij een ontdekking van de culturele hoogtepunten van de Baltische Zee. Een aantrekkelijk idee, toch? Zeker als er ook nog eens mooie voorwaarden te rapen vallen. Welnu, Regent Seven Seas Cruises heeft hier het gepaste antwoord klaar. Plaats er dan nog de luxueuze all inclusive aan boord bij, een tot in de puntjes verzorgde persoonlijke service, specialiteitenrestaurants op sterrenniveau, ja zelfs gratis landexcursies en wellnessgebruik. Kortom een drijvend luxehotel dat jouw klanten naar de meest betoverende plaatsen brengt. De komende 6 weken zullen wij jou inspireren met speciale RSSC routes aan mooie voorwaarden. En wij koppelen er graag een incentive aan. De 2 beste Regent boekers bij Footprints worden op maandag 01/07 beloond met een mooi Mediterraans BBQ pakket van Oil&Vinegar (BBQ-smoker + BBQ grillpakket + de onvervalste prachtige olie-en balsamicoset ‘Romeo&Juliet’).”

Chris en Lynn staan paraat op 03/242.82.88 en cruises@footprints.be

Cruise Master Classes

De groepscruises van Footprints zijn klaar, alle routes liggen vast en de productie van de 6 cruisefolders is in haar eindfase. Een evenwichtig aanbod aan zeecruises, culinaire cruises in samenwerking met de ’33 Master Chefs of Belgium’ en expeditiecruises. Om dat aanbod zo divers mogelijk te maken, werden ook nieuwe rederijen als Poseidon Expeditions, Noble Caledonia en Oceanwide Expeditions aangetrokken. Dit nieuwe aanbod groepscruises wil Footprints graag met jou delen.

Daarom organiseren ze een aantal Cruise Master Classes:

  • Van der Valk Hotel Antwerpen op woensdag 19 juni 2019 – Luitenant Lippenslaan 66, 2140 Antwerpen
  • Van der Valk Hotel Drongen op donderdag 20 juni 2019 – Baarleveldestraat 2, 9031 Drongen
  • Uniglobe VDK Travel op vrijdag 21 juni 2019 – Hendrik I lei 45, 1800 Vilvoorde

Telkens van 10u30 tot 15u. Lunch is voorzien.

Chris Ganseman (Cruise Brand Manager) en Bart Rutten (Director Footprints) nodigen je uit op één van deze sessies. Dé ideale manier om meteen alles te weten te komen over de Footprints groepscruises. Stuur je inschrijving met aanduiding van je locatiekeuze naar Eric Morren – eric@footprints.be

Max. 2 reisagenten per kantoor, actief in de verkoop. Bij annulering op minder dan 7 kalenderdagen vóór datum worden 20 euro kosten aangerekend.

Footprints: CLIA-cruise event

De naam CLIA klinkt je ongetwijfeld bekend in de oren. De Cruise Lines International Association vertegenwoordigt meer dan 50 rederijen, die 95% van de passagiers wereldwijd herbergen. Onder het motto “één industrie, één stem” is CLIA de spreekbuis voor de wereld van het cruisen. CLIA zorgt voor het promoten van cruises naar de reiswereld, de media en daarbuiten, en ze zorgt ook voor het geven van opleidingen. Binnenkort organiseert CLIA een Cruise Trends Masterclass. 15 rederijen, 3 gespecialiseerde touroperators (waaronder Footprints) en een cruisebestemming staan op maandag 24 juni in Antwerpen en dinsdag 25 juni in Brussel klaar om al je vragen te beantwoorden, ook voor niet-leden. Kom langs op de stand van Footprints en verneem alles over hun gloednieuwe groepscruises, hun nieuwe rederijen Noble Caledonia, Poseidon Expeditions en Oceanwide Expeditions.

PRAKTISCH

Maandag 24 juni van 14u tot 19u, in Antwerpen Adres: Radisson Blu Astrid Hotel, Koningin Astridplein 7, 2018 Antwerpen Dinsdag 25 juni, van 14u tot 19u, in Brussel Adres: Hotel Sofitel Brussels Le Louise, 40 Avenue de la Toison d’Or, 1050 Bruxelles

Schrijf je snel in door een mail te sturen naar eric@footprints.be

CRUISE

Oasis of the Seas: upgrade

© Royal Caribbean International

Royal Caribbean International investeert dit najaar ruim 150 miljoen euro in de renovatie en upgrading van Oasis of the Seas. Na haar Europese seizoen wordt het schip op de Navantia-werf in Portugal grondig vernieuwd in het teken van het Royal Amplified-programma. In navolging van Symphony of the Seas en Harmony of the Seas wordt het schip onder meer uitgerust met een trio van waterglijbanen en The Ultimate Abyss, de langste glijbaan op zee. De buitendekken en het Solarium krijgen een opfrisbeurt en nieuwe bars. Verder introduceert de rederij op Oasis of the Seas ook nieuwe restaurants en bars waaronder Portside BBQ, El Loco Fresh, de Bionic Bar en de Playmakers Sports Bar & Arcade. Helemaal nieuw voor de Oasis-klasse is Music Hall waar live coverbands optreden. Deze nightspot bestaat al op schepen van de Quantum-klasse. De vernieuwde Oasis of the Seas komt op 24 november in de vaart en zal vanuit de nieuwe terminal van de rederij in PortMiami weekcruises verzorgen naar de Oostelijke en Westelijke Caraïben. In mei 2020 herpositioneert de rederij het schip in New York voor cruises naar de Bahama’s en Perfect Day at CocoCay.

TOUROPERATING

TUI Sports: marathonaanbod

© TUI

Het productgamma van TUI Sports is de afgelopen maanden snel gegroeid met onder meer enkele Major Marathons. Zo is TUI Sports officieel touroperator voor Berlijn en New York en wordt er momenteel hard gewerkt om nog meer marathons te kunnen aanbieden. Zo is de Marathon Berlijn intussen volledig uitverkocht, maar wat de Marathon van New York betreft zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar. In het aanbod zitten:

  • 4 overnachtingen (vrijdag 1/11 – dinsdag 5/11) in The Roosevelt Hotel 4* (kamer met ontbijt)
  • Rechtstreekse vluchten Brussel – New York – Brussel met Delta Airlines in Economy
  • Marathonpakket
    • Gegarandeerd startbewijs voor de marathon van New York
    • Gepersonaliseerd TUI loopshirt
    • Officieel loopshirt Marathon NY
    • Medaille
  • TUI reisbegeleiding
  • Korting van 500 euro voor niet-lopers

De Marathon van Valencia is vanaf nu ook beschikbaar! Naast de marathon geniet je ook van een heerlijke citytrip in het 5-sterrenhotel SH Valencia Palace.

  • 2 overnachtingen (29/11 – 2/12) in SH Valencia Palace ***** (superior twin kamer en ontbijt)
  • Marathonpakket:
    • Gegarandeerd startbewijs met chip voor de marathon
    • Gepersonaliseerd TUI loopshirt
    • Officieel T-shirt
    • Medaille
    • Paella Party
  • Korting van 100 euro voor niet-lopers

Ook de Marathon van Mallorca is vanaf nu boekbaar.

  • 2 overnachtingen (11/10 – 13/10) in THB El Cid 4* (halfpension)
  • Vlucht met TUI fly vanuit Brussel – Palma de Mallorca
  • Marathonpakket:
    • Gegarandeerd startbewijs voor de marathon van Mallorca
    • Huur tijdsregistratie chip
    • Vroeg ontbijt op de dag van de marathon
    • Korting van 50 euro voor niet-lopers

Nieuw: hardloopaanbod met kortere afstanden

Naast de marathons zal er ook verder gewerkt worden aan een hardloopaanbod op maat van de minder getrainde loper. Zo hoef je dus geen marathonloper te zijn om te kunnen lopen op één van de prachtige bestemmingen. TUI Sports breidt nu zijn aanbod uit met halve marathons (21 kilometer) en kortere afstanden. Zo is er de Halve Marathon van Mallorca, met een gelijkwaardig traject als de volledige marathon van Mallorca. Het is een ideale uitdaging voor zij die minder geoefend zijn in het hardlopen.

  • 2 overnachtingen (11/10 – 13/10) in THB El Cid 4* (halfpension)
  • Vluchten met TUI fly vanuit Brussel – Palma de Mallorca
  • Marathonpakket:
    • Gegarandeerd startbewijs voor de halve marathon van Mallorca
    • Huur tijdsregistratie chip
    • Vroeg ontbijt op de dag van de marathon

MICE

Vlaanderen: toename aantal congressen

Het aantal congressen in Vlaanderen en Brussel is vorig jaar met 28 procent gestegen, dit blijkt uit cijfers van toenmalig Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts. In totaal wisten Vlaanderen en Brussel samen 240 internationale congressen aan te trekken. Bijna de helft van de congressen vond in Brussel plaats. Dit is een goede zaak voor de toeristische sector, omdat  bezoekers van congressen meer uitgeven dan een doorsnee toerist. Ook voor hotels is deze toename een positief gegeven. Dit komt door het feit dat internationale congressen vaak op voorhand zijn georganiseerd, waardoor de kamers ruim op voorhand worden geboekt. Aangezien de congressen hoofdzakelijk in de week plaatsvinden, genieten de hotels bovendien ook van een optimale bezetting. Ben Weyts: “Meer internationale congressen betekent meer toeristische inkomsten, meer internationale experts die Vlaanderen bezoeken, meer stimulansen voor buitenlandse investeringen en meer uitstraling in de wereld”.