20_newsletterschaduw

          

Verantw. uitgever: R. Willaert, Hanswijkstraat 23, 2800 Mechelen      Tel: 015/450.350      E-mail: newsletter@travel-magazine.be

TM AWARDS

Young Professional < 35: start voting!

De alfabetische top 5 van genomineerde ‘Young Professionals < 35’ staat sinds woensdagmiddag op de Facebook-pagina van Travel Magazine. Like de foto van jouw favoriete jonge reisprofessional en vertel ons waarom hij/zij de overwinning verdient. Stemmen kan t.e.m. donderdag 11 oktober. De winnaar wordt bekendgemaakt op vrijdag 16 november tijdens de TM Travel Awards in Hilton Antwerp Old Town. De TM Travel Award zal worden uitgereikt door sponsor Amadeus.

De vijf genomineerden zijn…

Jelle Bamelis – Manager Commercial Marketing & Communications EMEA BCD Travel
Stefanie Desmet – Head of Cruises Thomas Cook Belgium
James Masson – Brand Manager Go Chic
Cecilia Trussart – CRM Marketeer TUI Belgium
Kevin Van Ingelghem – Brand Manager Orient Footprints

INFLIGHT

Egyptair: Johannesburg – Caïro – Brussel

Lees hier het inflight-report van Egyptair voor de route Johannesburg – Caïro – Brussel in Business Class. De carrier werd opgericht in 1932 en was de eerste carrier uit het Midden-Oosten en Afrika die lid werd van IATA.

STUDIEREIS

Grand Prix Sunny Cars

Morgen komen de 32 reisagenten die deelnamen aan de Grand Prix Sunny Cars terug uit Andalusië. De afgelopen drie dagen ontdekten zij de regio met de huurwagen en aan de hand van spannende en uitdagende opdrachten.

Bekijk de foto’s vanaf volgende week op de TM-Website, een uitgebreid verslag volgt via onze website!

REISINDUSTRIE

Brussels Travel Top in een nieuw kleedje!

© BTT

Naar goede gewoonte organiseert het Vakantiesalon van Brussel op donderdagavond 7/2 opnieuw een netwerkevent waaraan alle ingeschreven exposanten kunnen deelnemen. Maar dit jaar gaat men nog een stapje verder…

Doordat de B2B-en B2C-markt nauw met elkaar verbonden zijn, organiseert men voor de eerste keer een B2B-dag tijdens de opening van het Vakantiesalon, en dit op donderdag 7 februari van 10u-18u aan de ingang van Paleis 5 (Brussels Expo).
Geen traditionele standen, wel gezellige lounge zetels waarin de standhouders hun B2B partners kunnen verwelkomen.

Meer info over de BTT, Networkingcocktail & inschrijvingen via deze link.

THEMAPARKEN

Disneyland Parijs: magisch seizoen

De tijd van de meest magische seizoenen komt eraan bij Disneyland Parijs! Van 1 oktober t/m 4 november 2018 nodigt Disneyland Parijs je klanten uit voor Disney’s Halloween Festival: Mickey’s Grote Griezelfeest. Mickey maakt de herfstvakantie spooktaculair met zijn Grandioze Mickey Mouse Party en nieuwe verrassingen. Deze Halloween wordt verschrikkeleuk. Je klanten zullen het uitschreeuwen van plezier! Daarna maakt Mickey het kerstseizoen mooier dan ooit tijdens zijn Grandioze Mickey Mouse Party*! Al vanaf 10 november kunnen je klanten in Disneyland Parijs genieten van de gezellige kerstsfeer en feestelijke verrassingen. Laat ze het meest betoverende seizoen beleven, waarin de magische kerstsfeer in beide Disney Parken alles en iedereen nog meer laat schitteren, en laat ze mee feesten met de vrolijkste Muis ter wereld. Je klanten kunnen nu extra voordelig genieten van deze seizoenen dankzij de Beste Aanbieding voor het Najaar: -35% op het verblijf en het verblijf gratis voor kinderen t/m 12 jaar**! Geldig voor aankomsten van 1 oktober 2018 t/m 8 januari 2019. Reserveer voor 10 oktober 2018.

*Feest voor 90 jaar Mickey-magie **Aanbieding onder voorwaarden. Bezoek DisneyStars.com voor alle informatie.

REISINDUSTRIE

Belgian Travel Summit: Ras Al Khaimah

© RAKTDA

Tijdens het Travel Trade Event van Ras Al Khaimah, dinsdagavond 11/09 in Auberge du Pêcheur in Sint-Martens-Latem, kondigde de Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) aan dat de bestemming het eerste gemeenschappelijke congres van Belgische vakverenigingen uit de reisindustrie zal ontvangen, en dat van 4 tot 9 december 2018. Het congres komt er op initiatief van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus (VVR) en zijn Franstalige tegenhanger Union Professionnelle des Agences de Voyages (UPAV), waarbij ook de andere Belgische toeristische vakverenigingen (ABTO, BTA, BTO & VLARA) aansluiten.

Travel Magazine onderschrijft als tweetalig vakblad voor de Belgische reisindustrie mee het project, dat tegelijk ook de steun krijgt van luchtvaartmaatschappij Emirates.

Lees hier verder. 

CRUISE

Ponant ‘Pavillon’ Louizalaan Brussel geopend

Jean Emmanuel Sauvée, voorzitter en mede-oprichter van Ponant.

Deze week opende het splinternieuwe Belgische agentschap van Ponant, het ‘Pavillon’ genaamd – een echte ‘ambassade-vertegenwoordiging’ van de Franse luxe– en expeditierederij. Het state of the art kantoor opende zijn deuren op de Brusselse Louizalaan 98, en dat in aanwezigheid van Jean Emmanuel Sauvée (voorzitter en mede-oprichter van Ponant), Patrice Janssens (special advisor Ponant Belux), Philippe Rouas (sales manager België, Frankrijk & Zwitserland) en Sam Verhaegen (sales Belux). Dit alles valt mooi samen met een feestelijk verjaardagsprogramma in het kader van de 30ste verjaardag van Ponant. Met de opening van het Pavillon in Brussel en de uitbreiding van het reisagentennetwerk wil de maatschappij haar klanten in de BeLux de volgende vijf jaar verdubbelen.

Ponant heeft een vloot van twaalf schepen, 2000 bemanningsleden en 460 geplande afvaarten in 2021 met authentieke reiservaringen in uitzonderlijke gebieden: Antarctica, Arctica, Alaska, Amazone, Orinoco, de Indische Oceaan, Kimberley-eilanden, Papoea-Nieuw-Guinea en zelfs het dak van de wereld, de geografische Noordpool.

Bekijk meer foto’s via de TM-Website.

STUDIEREIS

Footprints: famtrip Kwazulu Natal i.s.m. Emirates

© &Beyond Phinda Private Game Reserve – Footprints

Kom samen het Zuid-Afrika van Footprints ontdekken. Van 29/10/2018 tot 06/11/2018 neemt Footprints je mee naar de mooie streek Kwazulu Natal. Logeren doen ze in lodges als Montusi Mountain Lodge, &Beyond Phinda Private Game Reserve en White Elephant Safari Lodge… helemaal Footprints! Deze famtrip gaat door met max. 10 reisagenten, actief in de verkoop o.l.v. Saskia De Groof. Deelname: 1.185 € per persoon en deze omvat de vluchten met Emirates (Brussel-Johannesburg/Durban-Brussel), alle verplaatsingen met minibus en Engelstalige chauffeur/gids, verblijf van 7 nachten in de accommodaties zoals aangeduid in de reisroute (op basis van gedeelde tweepersoonskamers), lunches en diners, wandel/trekking activiteit in Montusi Mountain Lodge, Battlefields Tour in Fugitives Drift, Game & Project activities (afhankelijk van beschikbaarheid) in White Elephant Lodge, safari activiteit in &Beyond Phinda, hotelprospectie in de Thanda Private Game Reserve, Makakatana Bay Lodge en hotels waar de overnachtingen zijn voorzien, stadstour in Durban inclusief een typische Bunny Chow Lunch, een Gin degustatie en bezoek aan de Muti Market.

Interesse?

Mail dan je kandidatuur naar Veerle Van Damme – veerle@footprints.be
De inschrijvingen worden afgesloten op 17 september 2018.

STUDIEREIS

Latina Experience: maak kennis met…

Vanaf nu laten we je elke week kennismaken met twee deelnemers aan de Latina Experience naar Colombia. Deze originele studiereis die zich focust op dans, mode en gastronomie, is een organisatie van Sudamerica Tours i.s.m. KLM en Allianz Global Assistance. De Latina Experience belooft alvast een bijzondere studiereis te worden. Het programma blijft namelijk geheim waardoor de deelnemers gedurende de reis, dag per dag, verrast zullen worden door het gevarieerde programma!

Travel Magazine ging alvast eens polsen bij de tien deelnemers (allemaal vrouwen!): wat verwachten ze ervan? Hoe bereiden ze zich voor? En is deelnemen belangrijker dan winnen?

Deze week maken we kennis met Kristin Huleu (Event Travel, Sterrebeek) en Estelle Jendrejac (Voyages Helios Tournai).

Kristin Huleu

Kristin Huleu: “Ik heb al vaker gedacht dat ik eens iets moet doen buiten mijn comfortzone. Meestal hou ik vast aan het vertrouwde, maar nadien vind ik het dan jammer dat ik toch niet voor de uitdaging ben gegaan. Daar wil ik met de Latina Experiene verandering in brengen! Het volledige concept, waarbij we met tien reisagenten een nieuwe bestemming op een atypische manier ontdekken, staat me heel erg aan! Colombia is (voorlopig) nog onbekend terrein voor me en ik denk dat ook de manier waarop we het land zullen verkennen een hele uitdaging zal zijn. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed wat te verwachten. Daarom ga ik het gewoon op me laten afkomen! Maar ik hoop vooral op een onvergetelijke ervaring! Vlak voor aanvang van de reis zal ik me wel informeren en zal ik ervoor zorgen dat de fysieke gezondheid in orde is. Maar voor mij is deelnemen belangrijker dan winnen, hoewel ik wel competitief ben ingesteld en graag win. Ik ben klaar voor een leuke en memorabele reis!”

Estelle Jendrejac

Estelle Jendrejac: “Het concept van de Latina Experience vind ik erg origineel en de gekozen bestemming is erg aantrekkelijk. Colombia lijkt me een zeer gevarieerde en kleurrijke bestemming, die nog vrij ongekend is bij de klanten en de reisagenten. De bestemming zal me zeker verrassen! Daarnaast was ik ook meteen verkocht door de thema’s mode en gastronomie. Wat het dansen betreft, kijk ik liever dan dat ik het zelf doe. Ik was dan ook super blij om te horen dat ik één van de tien deelnemers ben! Ik verwacht dat ik tijdens de Latina Experience Colombia ga leren kennen op een atypische en ludieke manier. Bovenal hoop ik op een goede sfeer en dat we het gezellig en leuk houden! Voor mij zijn de andere kandidaten geen concurrenten, wel reisgezellen! Eerlijk gezegd bereid ik me niet heel erg voor op de Latina Experience. Ik zoek wel informatie op over het land, maar het belangrijkste voor mij is deelnemen. Winnen zou de kers op de taart zijn!”

REISINDUSTRIE

Destinations for All

Op 1 en 2 oktober wordt Brussel de gaststad voor het Internationaal Congres voor Toegankelijk Toerisme Destinations for All 2018, dat plaats vindt in het congrescentrum The Egg, vlak bij het station Brussel-Zuid. Twee dagen lang vinden er debatten, getuigenissen en lezingen plaats over de toegankelijkheid van toeristische bestemmingen.

Een unieke gelegenheid voor professionals uit de toerismesector, toeristische regio’s en steden om nieuwe mogelijkheden, antwoorden en oplossingen te verkennen op weg naar meer toegankelijkheid. Voor een eerste congres in 2014 zakten 330 deelnemers uit 31 verschillende landen af naar Montreal.

Tijdens deze tweede editie zullen sprekers, bekende figuren, gevierde bloggers en professionals uit de toerismesector uit 25 landen de innovaties en goede praktijken toelichten inzake de ontwikkeling van toeristische bestemmingen die toegankelijk zijn voor iedereen. Ook grote internationale instanties als de VN, de WTO, de ISTO, de UITP en het ENAT zullen op het congres vertegenwoordigd zijn. Inschrijven via deze link.

Beurs

Parallel aan het congres wordt ook een beurs georganiseerd rond toegankelijke vakanties en vrijetijdsbestedingen. De Expo Destinations for All staat open voor het grote publiek dat er kan kennismaken met het aanbod toeristische diensten en bestemmingen die toegankelijk zijn voor iedereen. Exotische reizen, citytrips, adembenemende trekpleisters en verrassende nieuwigheden … een dertigtal exposanten uit alle hoeken van de wereld bieden de bezoekers de kans om hun droomreis samen te stellen en alvast te proeven van de sfeer van hun volgende vakantiebestemming.

AUTOVERHUUR

Sunny Cars: PAI-verzekering

Sunny Cars biedt al ruim 25 jaar het meest complete all-in pakket en is daarmee de onbetwiste autohuurpartner van de reisbranche. Dat betekent niet dat Sunny Cars achterover leunt. Sterker nog, de beproefde all-in formule wordt opnieuw uitgebreid, dit keer met de PAI (Personal Accident Insurance).

Per direct is de PAI standaard bij de all-in huursom van Sunny Cars inbegrepen. Dat betekent dat alle inzittenden van de huurauto verzekerd zijn bij blijvende invaliditeit als gevolg van een ongeluk. De dekking bedraagt € 20.000,- per inzittende van de huurauto.

Hans Knottnerus (Algemeen Directeur Nederland, België en Frankrijk): “We zijn constant bezig ons product zo goed mogelijk te laten aansluiten op de vraag vanuit de markt. Door de toevoeging van de PAI zorgen we ervoor dat alle inzittenden optimaal verzekerd zijn. Persoonsschade als gevolg van een aanrijding kan ook gedekt zijn door een reisverzekering, maar dan moet wel een ongevallendekking zijn inbegrepen. Vaak dient dat aanvullend te worden meeverzekerd. Voor veel huurders is het dus al goed geregeld, maar wij bieden nu de zekerheid dat het voor alle huurders goed is geregeld. We zeggen altijd “zeg nee tegen extra verzekeringen”, maar de PAI vormde daarop de enige uitzondering als dat niet door de reisverzekering was gedekt. Nu nemen we ook die laatste twijfel weg. Supertransparant, want écht alles is inbegrepen. Met deze verdere uitbreiding van onze all-in formule spelen we dan ook in op de behoefte naar nog meer zekerheid. Onze recente aansluiting bij ANVR en SGRZ Retaildekking zijn daar ook een goed voorbeeld van. Net als onze klanten leggen wij de lat steeds hoger en blijven we investeren in het meest klantvriendelijke en complete autohuurproduct. Voor ons is het dus een logische stap om onze klanten nu nog zorgelozer rond te laten toeren.”

EVENT

Cruise workshop

© MSC Cruises

Wist je dat er de volgende jaren meer dan 100 nieuwe cruiseschepen in de vaart komen? De komst van varende vakantieparadijzen, luxe jachten en boetiekschepen, avontuurlijke expeditieschepen en ijsbrekers, rivierschepen en windjammers bevestigen een trend die al vele jaren bezig is: het cruisetoerisme is absoluut het sterkst groeiende segment in de reissector.

17 top cruiserederijen en partners ontmoeten je graag op maandag 8 oktober in Gent of dinsdag 9 oktober in Luik tijdens een workshop om alles te vertellen over cruisevakanties. Hoe meer jij en je collega’s weten over cruises, hoe makkelijker het is om je klanten te overtuigen om een cruise te boeken, en hen meteen de best passende formule voor te stellen.

Cruises verkopen is geld verdienen, dankzij de hoge commissies. Bovendien is het bewezen dat geen enkele andere sector zoveel repeaters aantrekt. Je klanten blijven dus komen én boeken. Tijdens de freeflow workshop zullen de cruisespecialisten al je mogelijke vragen beantwoorden: nieuwigheden, top bestemmingen, prijsklassen, doelgroepen, commissie,  promo’s, studiereizen,…

Praktisch

Maandag 8 oktober, van 17u tot 21u – Gent
Oude Vismijn: opgelet ingang via de brug aan Jan Breydelstraat tussen nummer 8 en nummer 10.

Bereikbaar per trein, tram 1 richting Korenmarkt – daarna slechts 2 minuten wandelen.
Bereikbaar per auto: parking Sint-Michiels of parking Ramen op 5 minuten wandelafstand (opgelet: de Oude Vismijn zelf ligt in verkeersvrij gebied!)

Dinsdag 9 oktober, van 17u tot 21u – Luik
Les Comtes de Méan : Rue du Mont St Martin 11, 4000 Liège

Betaalparking op 30 meter Sq. Leon Leonard, 4000 Liège

Schrijf je snel in voor 15/09/2018 via birgit@glenaki.com

Aanwezige partners zijn All Ways Cruises, Amawaterways, ATC Cruises, Classix, Costa Cruises, CroisiEurope, Cruise Connection, Cruise Selection, Crystal Cruises, Hapag-Lloyd Cruises,  Holland America Line, MSC Cruises, Norwegian Cruise Line, Ponant, Princess Cruises, Regent Seven Seas Cruises en TUI Cruises.

DEBAT

Davidsfonds Cultuurreizen: debat

Reizen in/van de toekomst: familievakantie naar Mars of een VR-bril op je neus. Zaterdag 6 oktober 2018 organiseert Davidsfonds Cultuurreizen een debat over de toekomst van het reizen. Reizen we over enkele decennia met z’n allen naar Mars of blijven we net thuis en beleven we alles in VR? Het wordt ongetwijfeld een boeiend gesprek met panelleden Peter De Wilde (Toerisme Vlaanderen), Rudi Peeters (KBC), Anne-Marie Van Broeck (KU Leuven), Paul Peeters (Centre for Sustainability, Tourism & Transport (CSTT) van de Breda University of Applied Sciences) en Johan Smeuninx (Davidsfonds Cultuurreizen). Vincent Nijs van Toerisme Vlaanderen geeft vooraf een inleiding en Robrecht Willaert (Travel Magazine) modereert. Praktisch: zaterdag 6 oktober 15.30 – 17 uur in de Witte Zaal van ’t Arsenaal, Hanswijkstraat 63, 2800 Mechelen, prijs: 10 euro, inclusief drankje achteraf. Wilt u er graag bij zijn? Stuur dan snel een mailtje naar cultuurreizen@davidsfonds.be met vermelding ‘Debat 6/10’. Het aantal plaatsen is beperkt.

EVENT

Live To Travel event: 8 oktober

Een avond vol boeiende gesprekken, interessante presentaties en culinair genot in een gezellige omgeving op een uitzonderlijke locatie? Daar kan Live To Travel voor zorgen! Op maandagavond 8 oktober organiseren ze hun jaarlijks event voor de toegewijde reisagenten en leveranciers in discotheek Carré in Willebroek (gelegen direct aan de A12 centraal tussen Antwerpen en Brussel). Meer dan 50 exposanten uit binnen- en buitenland (Afrika, Oceanië en Indische Oceaan) en het voltallige Live To Travel team kunnen niet wachten jullie te ontvangen. Dit is de uitgelezen kans om kennis te maken met wie ze zijn, wat ze doen en waarom ze de beste keuze zijn voor jouw klant! Maak meteen ook kennis met de 3 nieuwe collega’s op de reservatiedienst: Chiara, Pieter-Jan en Cindy.

De workshop loopt van 17u30 tot 21u00 gevolgd door een speech met alle nieuwigheden bij Live To Travel en de trekking van de tombola. Live To Travel verwent jullie ondertussen met een lekkere walking dinner en de nodige drankjes. Wie deelneemt aan de workshop maakt zelfs kans om met één van de vele prachtige reizen naar huis te gaan. Deelnemen aan deze mega-tombola kan tot 20u00. De locatie is voor velen van ons wat dance-nostalgie, “so put on your dancing shoes” want ze eindigen deze avond met een leuk dansfeest, zoals dat hoort in Discotheek Carré.

Schrijf je nu al in voor dit event door je gratis inkomticket te boeken en breng de bevestiging mee op je smartphone of afgedrukt!

Voor de reisagenten uit de noordelijke provincies is het misschien ook interessant om op dinsdag 09 oktober naar het Van der Valk Hotel in Eindhoven Zuid (NL) te gaan waar dezelfde workshop wordt herhaald. Om 16u is hier eerst een opleiding Australië en de workshop loopt van 18u tot 21u, gevolgd door een tombola waar u één van de vele prachtige reizen kan winnen. Vanuit Turnhout is dit trouwens maar 30 minuten rijden tot Eindhoven (Lommel 39 min, Geel 45 min, Genk 55 min, Bree 39 min, Hasselt 55 min en Antwerpen 60 min) en het hotel ligt direct aan de afrit van de snelweg. Indien interesse, gelieve hiervoor apart te mailen naar mimika@livetotravel.be.

LUCHTVAART

Brussels Airlines: meer passagiers, druk op ticketprijs blijft hoog

Brussels Airlines mag met een passagierstoename van 16,6% terugblikken op een goede maand augustus, de druk op de ticketprijs blijft echter hoog. Dat betekent dat de maatschappij in verhouding niet echt méér geld verdient aan de extra reizigers. Brussels Airlines vervoerde 962.439 passagiers (+16,6% ten opzichte van augustus 2017). De sterkste passagiersgroei werd geregistreerd op het Afrikaanse netwerk (+31,4%), o.m. door toevoeging van nieuwe vakantiebestemmingen in Noord-Afrika in samenwerking met Thomas Cook, Neckermann en Pegase. Het aantal passagiers op Europese vluchten steeg met 15,3%. Op de vluchten naar Mumbai waren er 11,4% meer reizigers en naar Tel Aviv +9,4%. Naar Washington, New York en Toronto waren er 8,4% meer passagiers. De bezettingsgraad steeg van 85% in augustus vorig jaar naar 86,5% in augustus 2018 (+1,5 procentpunt).

TOUROPERATING

Exclusive Destinations: Lauretum in Style

Eind september neemt Exclusive Destinations deel aan de vierde editie van Lauretum in Style te Jabbeke. Op de website www.lauretum-in-style.be verneemt u meer over dit luxury event en de deelnemende bedrijven. Exclusive nodigt u graag uit om kennis te maken met het sales team en de 5 hoteliers die aanwezig zijn op de stand: Hard Rock Hotel Tenerife, Gran Meliã Rome, Ozen by Atmosphere (Malediven), Caprice Alcudia Port (Mallorca) en Grecotel Hotels & Resorts.

Op vrijdag 28 en zaterdag 29 september bent u welkom van 14u tot 22u. Op zondag 30 september en maandag 1 oktober is dat van 11u tot 18u. Indien u een duokaart (of meer dan één om samen met vrienden te kunnen komen) voor één van die dagen wenst, waarmee u volledig gratis het event kunt bezoeken, stuur dan een mail naar karim@exclusivedestinations.be en we sturen u de kaarten op.

Gastronomische Ontmoeting Kerzner: 24 september

In samenwerking met hun trouwe hotelpartner Kerzner nodigt Exclusive Destinations u uit voor een gastronomische avond op 24 september in Gent. Ditmaal werd gekozen voor Jan Van den Bon, een vaste waarde aan het Gentse Citadelpark en bekroond met één Michelinster. Klinkt Kerzner niet meteen bekend in de oren, dan weet u zeker waar ze voor staan: Atlantis The Palm, One&Only Resorts en Mazagan.

Tijdens een bondige presentatie nemen ze u mee van Marokko tot in Dubai, en van de Malediven tot in Cape Town. Nadien kan u heerlijk tafelen met de hoteliers (waaronder de General Managers van One&Only The Palm en One&Only Le Saint Géran) en het team van Exclusive Destinations. Inschrijving per mail: karim@exclusivedestinations.be, met vermelding van voornaam/naam + reisbureau.

TOUROPERATING

Footprints: ‘Safari Collection’ met strandsuggesties

© Footprints – AfroChic

Footprints stelt zijn nieuwe ‘Safari Collection’ voor, een aantrekkelijk aanbod van inspirerende individuele safari’s met privégids, selfdrives, familierondreizen, actieve ontdekkingen, City Inspirations, golfvakanties, nostalgische treinreizen en riviercruises!

Absolute nieuwigheid zijn de suggesties voor strandverlengingen. De vraag naar een strandverlenging na een safari was nog nooit zo groot. Vandaar dat ze voor Kenia, Tanzania, Madagascar en Mozambique een mooie selectie strandhotels en -lodges voorstellen die perfect beantwoorden aan de verwachtingen van hun klanten. In diezelfde geest moet je hun keuze zien om ook Mayotte op te nemen in het Afrika-aanbod.

In Mayotte heeft Footprints een 8-daagse catamarancruise uitgezocht om de troeven van deze Robinson Crusoe-bestemming in alle comfort te kunnen ontdekken. Gouden tip: combineer een ontdekking van Madagascar met een safari in Kenia en een catamarancruise langs Mayotte… drie exclusieve en onvergetelijke reiservaringen!

Augmented Reality

Achter sommige foto’s in de brochure zit extra inspirerend materiaal. Zo’n foto herkent u aan het AR-logo (Augmented Reality). Gebruik de QR-lezer van uw GSM om via de QR-code de Footprints Inspirations applicatie te installeren. Of download de applicatie via de App of Play Store. Richt de camera naar één van de foto’s voorzien van een ‘AR’ tag en hop, een leuke 3D-mini-setting biedt u een portaal naar een fotogalerij en een prachtige video in hoge resolutie!

De Afrika-brochures worden volgende week verdeeld door Connect2. Bijbestellen kan daarna op www.connect2.be
Info en reservaties: Veerle Van Damme 03/242.82.84 – Saskia De Groof 03/242.82.83 – Karin Potargent 03/242.82.78 – africa@footprints.be

VAKANTIEPARK

Villages Nature Paris: 1 jaar!

© Jacques Ferrier

Villages Nature Paris bestaat intussen 1 jaar. Een jaar geleden opende dit geheel nieuwe totaalconcept op het gebied van duurzaam toerisme, ontstaan vanuit een unieke samenwerking tussen Pierre & Vacances-Center Parcs en Euro Disney S.C.A. Villages Nature Paris. Het park ligt naast Disneyland Paris en vlakbij Parijs.

In dit eerste jaar hebben ze een aantal mooie mijlpalen bereikt en kunnen ze wat eerste cijfers delen, waaronder een paar leuke weetjes.

1 jaar Villages Nature Paris, dat zijn…

… 200.000 gasten,
… 170.000 dagbezoekers,
… Top 5 nationaliteiten: Frankrijk, Nederland, Duitsland, Engeland & België,
… 33 ton bio-afval voor recycling, ingezameld door de restaurants,
… 3.362 verse kippeneieren gegeten,
… 1.199 massages gegeven in de spa,
… 450.000 levende bomen, planten en struiken aangeplant in de Extraordinary Gardens,
… 52 gevonden knuffels!

REISINDUSTRIE

VVR: opleiding pakketreizenwet

Voor de VVR-opleiding over de nieuwe Pakketreizenwet (PRW) zijn er nog plaatsen beschikbaar. Deze opleiding sluit aan bij de verplichte opleiding Cursus Reiswetgeving waarvoor de Algemene Vergadering VVR besloten heeft dat elk lid ten minste één persoon in dienst moet hebben die deze cursus gevolgd heeft. Nieuwe leden moeten deze cursus zo snel mogelijk volgen. Schrijf jullie dus zo vlug mogelijk in!

25 september West-Vlaanderen (Brugge)
9 oktober Limburg (Hasselt)
23 oktober Antwerpen (Berchem)

Inschrijven voor deze sessies kan via deze link.

De PRW-cursus gaat door van 10 tot ongeveer 17 uur.
Leden betalen 100 Euro (excl BTW). Er is een lichte maaltijd begrepen in de prijs.

In-house opleiding

Indien je voor jouw bedrijf een in-house opleiding wenst, kan je de VVR contacteren. Dit kan vanaf een minimum van 10 deelnemers. Indien je hiervoor kiest, neem je best contact op met het VVR secretariaat via laure@vvr.be. Ze zullen je dan de voorwaarden bezorgen en het geheel inplannen en bevestigen.

Ook voor de PRW is er op de VVR-website een aparte tab voorzien. Hier vind je alle relevante documenten terug. Deze pagina wordt trouwens voortdurend geüpdatet.

VVR is erkend als dienstverlener bij de KMO-Portefeuille onder het nummer DV.O103255 wat betekent dat je via de Vlaamse Overheid subsidies kan krijgen voor deze opleidingen. Meer info over de KMO-Portefeuille en de subsidie aanvraag kan je terug vinden op de website

TOUROPERATING

Africa by Excellence: brochure & website

De brochure met vakantie-ideeën van Africa by Excellence gaat vlot van de toonbank bij de reisagenten. Heel vaak krijgen ze echter vragen naar prijzen en programmadetails voor formules die in de brochure staan vermeld.

Belangrijk om weten is dat de gedetailleerde dag per dag beschrijvingen en de prijzen tot 2019 gepubliceerd staan op de gloednieuwe website www.africa-by-excellence.be. Bovendien bevat de website honderden programma’s en bestemmingen die niet in de brochure vermeld staan. Het is dus belangrijk om steeds de reflex te hebben om de Africa by Excellence-website te consulteren. De website is eigenlijk een dikke online brochure. Meer info op 09/395.10.20 of op info@africa-by-excellence.be bij Manu, Anne, Daniela en Virginie.

Namibië met het gezin: boek nu

© Africa By Excellence

Namibië zit de laatste 5 jaar fors in de lift. Het is een ideale bestemming voor een familiereis in de Paasvakantie, juli en augustus. Veel gezinnen met 2 tot 3 kinderen beseffen echter niet dat het familieaanbod op deze bestemming schaars is en dat gezinnen van 4 of meer personen nú moeten reserveren om te vermijden dat de goeie familieaccommodaties volgeboekt zijn. Uiteraard kan je altijd opteren voor een gezinsreis door Namibië per jeep met tenten op het dak (tot 5 personen): een toffe avontuurlijke manier om met het gezin te reizen. Namibië met het gezin dat is: de hoogste duinen ter wereld beklimmen, zeldzame woestijnolifanten ontmoeten, varen tussen dolfijnen en zeeleeuwen, safari op zoek naar de Big 5, op bezoek gaan bij de Himba die hun haar met botervet insmeren, klauteren over bizarre rotsen, rotstekeningen van de Bosjesmannen ontdekken …

Vraag op 09/395.10.20 of op info@africa-by-excellence.be uw à la carte gezinsreis voor Namibië aan (mogelijk in alle budgetten). Vorige week stuurde Africa By Excellence een mailing uit met een Namibië 4 Kids flyer: hang hem uit in uw etalage om uw klanten te overtuigen!

CRUISE

Star Clippers: nieuwe brochure

Star Clippers heeft zijn nieuwe reiscatalogus uitgebracht voor de periode 2018-2020. De catalogus kan ook online geraadpleegd worden. De zeilschepen van Star Clippers zijn een mooi alternatief voor de grote cruiseschepen. De vier- en vijfmasters combineren de elegantie van het zeilen met het comfort en de service van de moderne cruisewereld.

Nieuw

Borneo is wellicht een van de nieuwe bestemmingen die het meest in het oog springt. Innoverend is de Griekse eilandenroute langs alle filmlocaties van de film ‘Mamma Mia’. Naast de bestaande zeilcruises in de Middellandse Zee, de Caraïben en Zuidoost-Azië zijn er nu ook extra cruises via het Panamakanaal, samen met enkele nieuwe bestemmingen in de regio. Niet te vergeten: de sensationele zeilovertochten van de Atlantische Oceaan.

De nieuwe brochure 2018-2020 is beschikbaar in het Nederlands, Frans, Duits en Engels. Star Clippers brochures, display en promotiemateriaal kunnen besteld worden via www.connect2.be.

TOUROPERATING

Silverjet’s september incentive

Om de verkoop in september wat extra te stimuleren, krijgt elke reisagent tijdens de maand september bij elke reservatie van een Silverjet pakketreis(*) een Colruyt-cheque ter waarde van 25 euro. Vul dus uw winkelwagentje op de kosten van Silverjet! (*)Een dossier = forfaitreis vlucht + hotel + transfers.

EVENT

All Ways Cruises: brochurepresentatie ‘zee & riviercruises 2019’

All Ways Cruises presenteert op vier verschillende momenten en plaatsen zijn nieuwe brochures ‘Zee & riviercruises 2019’. Met een krachtige en to the point presentatie nemen ze je mee doorheen hun volledige cruise-aanbod. Ook wie nog nooit contact heeft gehad met All Ways Cruises, is van harte uitgenodigd! De avonden gaan door op 27 september (All Ways Cruise Center in Antwerpen), 1 oktober (Van der Valk Hotel Gent-Nazareth), 4 oktober (Wit Toreke in Aarschot) en 15 oktober (Mercure Hotel, Roeselare). De avond start om 18u45 met een welkomstdrink, gevolgd door de presentatie om 19u15. Om 20u30 is het diner voorzien. Inschrijven kan via jan@all-ways.be

TOUROPERATING

TUI: tips voor vlieg- en skiklant

© TUI

Kijken jouw klanten ook al uit naar skiplezier op de pistes, parelwitte stranden onder die winterzon of een verre reis richting het noorderlicht? Hoe beter het wachten verzachten dan tussendoor een heerlijk weekendje weg te boeken?

Voor (groot)ouders die de eerste schoolstress willen vergeten en zichzelf met of zonder (klein)kinderen willen verwennen met een gastronomisch arrangementje in de herfst. Voor kerstliefhebbers die nu al denken aan hun kerstcadeaus en richting magisch mooie kerstmarkten willen trekken met z’n tweetjes, vrienden of familie.

Ontdek hier deze ideale tussendoortjes, ideale kerstcadeaus of gewoon ideale triptips waar eten, drinken, relaxen… m.a.w. puur genieten centraal staan!

15 september: World Cleanup Day

Cleanup Day 2017 © TUI

World Cleanup Day, een initiatief waarbij vrijwilligers uit 150 landen meewerken aan een schonere omgeving, vindt ook gehoor bij TUI. Net als in 2017, toen er over een afstand van 5,5 km meer dan 1200 liter afval werd verwijderd, worden enthousiaste collega’s opgeroepen mee te helpen het zwerfvuil in Oostende aan te pakken. Dit initiatief loopt tegelijk bij de collega’s in andere landen waar TUI actief is, zoals Nederland, Griekenland, Italië en Turkije.

In Oostende wordt het Maria Hendrikapark opgeruimd; het geliefde bosje waar collega’s over de middag graag gaan lunchen, wandelen of joggen. De dag voordien, op 14 september, gaan al 80 enthousiastelingen van TUI het strand van Oostende op om achtergelaten of aangespoeld afval op te ruimen. Nabij het TUI kantoor op de luchthaven van Zaventem vind je niet meteen veel groen of strand, maar worden de parkings rondom het gebouw onder handen genomen met een ‘Airport Cleanup’. Ook in Nederland werken TUI collega’s naarstig samen om de omgeving afvalvrij te maken. Het strand van Scheveningen wordt op zaterdag grondig opgeruimd en achteraf worden er van het verzamelde afval kunstwerken gemaakt in het TrashUre Hunt museum.

EVENT

Caribbean Tourism Organization Roadshow 2018 : 17 oktober

Vergroot je kennis over het Caraïbisch gebied! Proef de swingende en kleurrijke sferen en maak kennis met de bijzondere kleine en grote eilanden. Van ontspannende vakanties aan één van de vele witte stranden tot actieve vakanties vol avontuur: je klant kan het allemaal beleven in de Caraïben! Aviareps organiseert op 17 oktober de Caribbean Tourism Organization Roadshow. Gedurende de avond worden presentaties gegeven door de Caraïbische eilanden en andere partners, achteraf is er een diner in Caraïbische sferen. Na de presentaties zal er ruim de tijd zijn om te netwerken met de aanwezige partners tijdens speeddate sessies. De avond wordt afgesloten met een tombola. De roadshow vindt plaats in het Van Der Valk Hotel Nazareth (Gent).

Volgende partners zullen aanwezig zijn: Bahamas Tourist Office, Barbados tourism Marketing Inc, British Virgin Islands Tourist Board & Film Commission, Condor, Curaçao Tourist Board, Jamaica Tourist Board, Martinique Tourism Authority en St. Maarten Tourist Bureau.

Inschrijven via deze link. Opgelet, inschrijven kan nog tot 21 september. Inschrijving is pas definitief bij ontvangst van een bevestigingsmail.

RAIL

Thalys Sneeuw: nu boekbaar!

Wintersportfans en liefhebbers van besneeuwde bergtoppen staan zeker al te popelen. Raad uw klanten aan om nu tickets met Thalys Sneeuw te boeken naar de mooiste skistations van de Franse Alpen. Tijdens de SNOW FLAKES promotieperiode (gestart op donderdag 13/09) zijn tickets in Premium beschikbaar voor de meeste data in het laagseizoen: vanuit België reis je vanaf 89 euro per persoon. Naast de promotie starten de prijzen vanaf 55 euro in Standard, 120 euro in Comfort en 129 euro in Premium. De Thalys Sneeuw-treinen rijden van zaterdag 22 december 2018 tot zaterdag 20 april 2019. Reizigers in Premium genieten van extra beenruimte en comfort, gratis Wi-Fi+, een maaltijd aan de zitplaats en gratis magazines en kranten.

Tickets Thalys Sneeuw zijn boekbaar via www.nmbs-internationaal.com/agent, @lantis of via het Rail Service Center @02/528.28.30.

FORUM

Forum Thomas More Mechelen: ‘Overtoerisme’

De opleiding Toerisme- en Recreatiemanagement van Thomas More Mechelen nodigt u van harte uit op haar eerste forum van het nieuwe academiejaar, dat zal plaatsvinden op dinsdag 23 oktober 2018. Noteer deze datum alvast! De deelnemende sprekers proberen dit jaar antwoorden te vinden op het complexe vraagstuk ‘Overtoerisme’, een fenomeen waar meer en meer aandacht aan besteed wordt, niet in het minste door de recente anti-toerismeprotesten in steden zoals Barcelona, Amsterdam en Venetië. Het is van groot belang om hier op in te spelen en bewustzijn te creëren rond deze problematiek. Thomas More en Travel Magazine hebben ernaar gestreefd om opnieuw een uniek debat te creëren, waarbij een brede waaier aan sprekers aan bod zal komen. Zo zetelen Patrick Vancompernolle (purchasing director Car, City, Bus TUI Benelux), Jani Van Landschoot (Deputy of Category Management Belgium, Thomas Cook), Kevin Van Nieuwenhuyze (Transeurope), Bjorn Moriau (finance & administration manager, MSC Cruises) en een expert van Toerisme Vlaanderen in het panel. TM hoofdredacteur Robrecht Willaert is moderator van dienst. De studenten van Dominique Verbeeck, docente Hospitality, zorgen voor het goede verloop van de avond. Praktische informatie: het forum vindt plaats op de Thomas More Campus De Vest, Aula 2, Zandpoortvest 60, 2800 Mechelen. Aanvang is om 19u00 stipt. Het einde wordt verwacht rond 20u30. Inschrijven via deze link.

HOTELLERIE

Pillows Reylof Gent: opening 6 oktober

© Pillows Grand Hotel Reylof

Pillows Grand Hotel Reylof in Gent opent op 6 oktober opnieuw haar deuren. Het statige hotel met 157 kamers, bars, een uitgebreide Living, Salons en een SPA werd compleet gerenoveerd tot een boetiekhotel waarbij ingetogen luxe met zachte kleuren en rijke, natuurlijke materialen het sfeerbeeld bepalen. Niet enkel het hotel werd verbouwd, het fameuze LOF Restaurant is eveneens compleet vernieuwd. Uniek is dat het restaurant de signatuur krijgt van Ron Blaauw – één van Nederlands meest gevierde sterrenchefs. Blaauw zal zijn succesvolle Ron Gastrobar-concept doorvertalen voor het LOF restaurant.

HOTELLERIE

Belambra: overname Club d’Avoriaz

© Belambra

Belambra Clubs kondigde recent de overname van Club d’Avoriaz (Haute-Savoie) aan en versterkt zo zijn toonaangevende positie, met 15 clubs in skistations, waarvan de grote meerderheid (13) in de Alpen liggen. De Belambra Club in Avoriaz zal op 30 oktober 2018 haar deuren weer openen.

De nieuwe Club d’Avoriaz ligt in het historisch centrum van het skistation, aan de voet van de pistes en biedt een adembenemend zicht op de Alpen. Het gebouw – het lijkt wel een balkon op de bergen – heeft meer dan 248 kamers en is daarmee het grootste hotel in het skistation. Het grote zonneterras is een heerlijk extraatje! Club d’Avoriaz biedt een uitgebreid sneeuwaanbod aan, opgesteld om van een gezinsvakantie een zalig ontspannen moment te maken: verzorgde catering, kinderclubs, animaties, skiliften, skilessen, verhuur van materiaal,….

TOUROPERATING

Thomas Cook: 1+1 gratis

Wil jouw klant graag deze winter naar de zon met 2 voor de prijs van 1? Thomas Cook pakt momenteel uit met de straffe actie ‘1+1 gratis’ op tal van winterzonvakanties! Deze actie is geldig op een selectie van vliegvakanties (pakket hotel + vlucht) met afreis in oktober, november en december. Enkele aanraders: Cabo Verde, Marokko en Gran Canaria! Wees er wel snel bij, want OP = OP! In de Thomas Cook newsletter van deze week kom je meer te weten over deze actie.

Tunesië: promoties

Als zonzekere vakantiebestemming is Tunesië weer populairder dan ooit! Bij Thomas Cook vliegen de vakanties dan ook de deur uit. Vooral Djerba blijkt enorm in trek te zijn. Bovendien geeft Thomas Cook momenteel de Last Minutes nog een extra duwtje in de rug met tal van straffe promoties voor afreizen in september en oktober. Enkele hotelaanraders op Djerba: Le Petit Palais en El Mouradi Djerba Menzel. Meer info vind je in de Thomas Cook newsletter van deze week.

Inspiratiereis: Dubai & Abu Dhabi

© Thomas Cook

Is jouw klant altijd al geïntrigeerd geweest door de Emiraten? Thomas Cook pakt uit met een 7-daagse citytrip naar Dubai en Abu Dhabi, waarbij je klant geniet van een week vol adembenemende wolkenkrabbers, prachtige moskeeën, gezellige soeks en uitgestrekte woestijnen.

Het is een citytrip met tal van excursies al inbegrepen in de prijs: bezoek aan het oude en het moderne Dubai, de indrukwekkende Burj Khalifa en daguitstap naar Abu Dhabi. Mogelijkheid tot bijboeken van extra excursies, zoals een 4×4 safari door de woestijn of een bezoek aan het Louvremuseum in Abu Dhabi. Je klant verblijft 7 nachten in het uitstekende viersterrenhotel Tryp by Wyndham Dubai. Een Nederlandstalige reisbegeleid(st)er reist met je mee.

Weekendvertrek

Heel wat Belgen vertrekken graag in het weekend op vakantie. Vaak komt dit beter uit en hoeft men zo minder verlofdagen op te nemen. Vertrekt jouw klant ook graag in het weekend? Dan is hij bij Thomas Cook aan het juiste adres, want niet minder dan 60% van de vluchten deze winter gaan door op zaterdag of zondag. Zo komt Thomas Cook graag tegemoet aan de wensen van jouw klant!

OFFICE ON THE MOVE

ZuiDERHuiS: nieuw pand

Sinds begin deze week kan je het ZuiDERHuiS terugvinden in hun nieuw pand op het Sint-Annaplein 34 in Gent. Na meer dan 8 jaar nemen ze afscheid van de Kortedagsteeg. Het ZuiDERHuiS is in die 8 jaar sterk gegroeid en het huidig team telt ondertussen 28 gemotiveerde medewerkers, waarvan er 20 actief zijn in Gent, waardoor de kantoren te klein waren. Daarnaast zorgden veranderingen in het centrum, zoals het nieuwe circulatieplan (de Kortedagsteeg werd een autovrije straat) voor hinder en een beperkte bereikbaarheid.

REISINDUSTRIE

Travel Counsellors: succesvolle leveranciersdag

© Travel Counsellors

Op donderdag 6 september vond de Belgische en Nederlandse leveranciersdag van Travel Counsellors plaats in het Van der Valk Hotel Almere. Ruim 120 Travel Counsellors kwamen bijeen om 20 leveranciers te bezoeken, up-to-date te blijven en hun kennis uit te breiden. ’s Ochtends vroeg stroomde het vol met enthousiaste leveranciers die hun plekje in namen. Tijdens de leveranciersdag werd tevens de zestiende editie van het We Love Travel Magazine gelanceerd. Dit is het magazine van Travel Counsellors vol reisverslagen, insider tips en hotspots. Deze keer met een special over group, incentive en business travel. Het magazine, inclusief gepersonaliseerd voorwoord voor elke Travel Counsellor, is een mooie tool voor het inspireren van de klant.

REISINDUSTRIE

Travel Lounge: Club Med Corner Oost-Vlaanderen

Nu het Club Med-kantoor in Gent zijn deuren heeft gesloten, wordt Travel Lounge in Deinze een meer dan volwaardig alternatief om een Club Med-vakantie te boeken. In het Travel Lounge-reisbureau wordt een volledige hoek ingericht als Club Med Corner. De bezoeker wordt er geholpen met dezelfde deskundigheid, expertise en service als in het kantoor in Gent. Wie het reisbureau binnenwandelt, waant zich al meteen op vakantie. De medewerkers werden opgeleid tot ware Club Med-experten. Ze overleggen vaak met het hoofdkantoor en krijgen de kans tal van Club Med-locaties te bezoeken en te scouten.

REISINDUSTRIE

flybmi: uitbreiding partnership België

flybmi breidt haar sales en marketing partnership met Discover the World uit naar België, Nederland, Oostenrijk, Tsjechië en Polen. “Sinds december 2016 werken we nauw samen met Discover the World”, zegt Fabrice Binet, directeur van sales & business Development. “Discover the World’s sterke partnerschap en solide staat van dienst in verkoop- en marketingresultaten voor flybmi zorgden voor een gemakkelijke beslissing om de reikwijdte van onze relatie te verbreden. Discover the World vertegenwoordigt ons in 40 landen over de hele wereld, dus zij kennen ons merk, onze cultuur en onze service en ondersteunen onze missie om de omzet te vergroten en naamsbekendheid te vergroten. We kijken er naar uit om het partnership te laten groeien en bloeien met Discover the World in deze belangrijke online markten.” Volgens Discover the World global head of airline sales, George Hyde, “is het een fantastische bevestiging van het harde werk, de toewijding en klantgerichtheid van het Discover-team dat uitstekende resultaten levert. Door onze gezamenlijke inspanningen zullen we nieuwe inkomsten en klanten vanuit deze nieuwe markten realiseren.”

Belgische reisagenten kunnen voor vragen, service en support terecht bij de vestiging van Discover the World op Schiphol (The Base) tel. +31 (0) 20 241 01 68.

ATTRACTIEPARK

Efteling: 4.444.444e bezoeker

© Efteling

Nietsvermoedend arriveerde de familie De Weduwe uit het Vlaamse Izegem op 5 september voor een verblijf in Vakantiepark Efteling Loonsche Land. Roodkapje verraste hen met het mooie bericht dat zij de 4.444.444e verblijfsgasten zijn, sinds de mogelijkheid om bij de Efteling te overnachten bestaat. Sedert 1992 is het mogelijk een paar dagen Efteling te combineren met een overnachting want toen werd het Efteling Hotel geopend. In 2009 volgde Vakantiepark Efteling Bosrijk en in 2017 Vakantiepark Efteling Loonsche Land, met daarin ook een tweede hotel: het Loonsche Land Hotel. “Wij zijn ontzettend verrast met dit bijzondere nieuws. Ons verblijf kan niet meer stuk!”, aldus moeder Cindy.

THEMAPARK

Europa-Park: ‘beste attractiepark ter wereld’!

Afgelopen zaterdagavond vond in Branson, Missouri (USA) de uitreiking van de ‘Golden Ticket Awards’ plaats. Na 2014, 2015, 2016 én 2017 ontving Europa-Park ook dit jaar de award voor beste attractiepark ter wereld. Deze prijs wordt toegekend door een vakjury en mag dan ook de Oscar van de attractieparkenbranche genoemd worden.

De verkiezing van de ‘Golden Ticket Awards’ werd voor de 21ste keer georganiseerd door het maandelijkse vakblad ‘Amusement Today’. De redactie doet daarvoor een beroep op journalisten, experts en fans op het gebied van attractieparken en achtbanen uit de gehele wereld. Zij bepalen de winnaars in de verschillende categorieën. De belangrijkste categorie is die van beste attractiepark ter wereld. Voor het vijfde jaar op rij kreeg Duitslands grootste attractiepark in deze categorie de meeste punten. Europa-Park liet daarbij internationaal gerenommeerde parken als Disney, Cedar Point (USA), Universal (USA), Efteling, Liseberg (Zweden), Tivoli (Denemarken) en nieuwe parken in China en Zuid-Amerika achter zich.

Met de uitreiking van de Golden Ticket Awards gaat voor Europa-Park een bijzondere week van start. Afgelopen woensdag opende men drie nieuwe attracties in het vernieuwde Franse themagebied.

PEOPLE ON THE MOVE

BCD Travel: nieuwe VP Strategic Sales EMEA

Michael Lind Anderton ©BCD

BCD Travel haalt Michael Lind-Anderton aan boord als Vice President Strategic Sales EMEA. Vanuit zijn standplaats in Stockholm rapporteert hij aan Diederik Banken, Vice President Sales EMEA.

Michael Lind-Anderton is al jaren actief in de reisindustrie. Bij Scandinavian Airlines (SAS) leidde hij een team van partnermanagers, dat verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en groei van strategische relaties met belangrijke travel-, retail-, en loyaltypartners. Daarvoor bekleedde Michael verschillende functies in marketing- en business development bij Expedia, Sabre en Amadeus.

Michael Lind-Anderton gaat zich in de EMEA-regio richten op grote projecten. “Ik vind het geweldig om aan de slag te gaan bij BCD Travel en mijn ervaring te kunnen inzetten om de business te doen groeien en de positie van BCD Travel in EMEA nog verder te versterken.”

THEMAPARKEN

Puy du Fou: nieuw record in zicht!

Dit jaar nog wil Puy du Fou de kaap van 2,3 miljoen bezoekers bereiken! Het themapark zal geopend blijven tot 4 november en is erg optimistisch over het voorbije seizoen. Het aantal verblijven steeg met +8% en er werden 3,5% meer tickets verkocht. Daarnaast trekt het park ook meer buitenlandse bezoekers aan (+31% via online boekingen).