20_newsletterschaduw

          

Verantw. uitgever: R. Willaert, Hanswijkstraat 23, 2800 Mechelen      Tel: 015/450.350      E-mail: newsletter@travel-magazine.be

ANALYSE

Analyses van de week

Lees deze week volgende analyses:

1 juli: nieuwe reiswet van kracht
Er is al heel wat over te doen geweest maar nu heel binnenkort, op zondag 1 juli 2018, gaat de nieuwe reiswet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten van kracht. De voorbije weken organiseerden de verschillende beroepsorganisaties verschillende opleidingssessies voor de reisprofessionals, zodoende hen zo goed mogelijk te informeren over de grootste veranderingen. Ook Selectair nam de nodige maatregelen en organiseerde een eigen infomoment voor zijn leden. Hoog tijd om een balans op te maken. Is iedereen nu klaar voor de nieuwe reiswet na de georganiseerde infosessies? En zijn er nog pijnpunten? Klik hier voor de reacties.

Met Thomas Cook naar Mallorca

Thomas Cook ging op studiereis naar het zonnige eiland Mallorca. Klik hier om de analyse te lezen evenals de reacties van de aanwezige reisagenten.

REISINDUSTRIE

MisterFly Group: mTrip

MisterFly bevestigt zijn expansie- en innovatiestrategie en verwelkomt de leider in mobiele reisapplicaties: mTrip. MisterFly wil met mTrip de reiziger nog beter van dienst kunnen zijn tijdens de reservatie-en reiservaring. Sinds de start in 2009 is mTrip de mobiele reiservaring aan het herdefiniëren. Eerst lanceerde het een B2C mobiele app die reisgidsen aanbood (een succes met meer dan 3 miljoen downloads), waarna het in 2014 uitbreidde naar de B2B-markt met zogenaamde white-label oplossingen voor de toerisme- en vrijetijdsindustrie. Dankzij een zeer degelijk en uiterst flexibel platform trok mTrip al snel de aandacht van de zakelijke reisindustrie. Vandaag ontwikkelt mTrip white-label en oplossingen op maat voor reisbedrijven over de hele wereld, in meer dan 10 talen. Voor mTrip is dit de kans om synergieën te creëren en de groei in bestaande en nieuwe markten te versnellen. Met mTrip versterkt MisterFly de technologische knowhow van de groep. Met nu ook een basis aan de overkant van de Atlantische Oceaan, kan MisterFly nieuwe markten aanboren en zijn producten en diensten voor zakenreizigers, met name voor de kmo, verder ontwikkelen. MisterFly bedient de zakelijke reisindustrie al via een andere divisie, Koedia, een softwarebedrijf dat gespecialiseerd is in informatiesystemen voor de reisindustrie, met onder haar klanten zakelijke reisspecialisten zoals Appart’City, CDS Group, Havas Voyages, HCorpo en IAlbatros.

TM AWARDS

TM Travel Awards: 16-11-2018

Travel Magazine organiseert dit jaar de 21ste editie van de TM Travel Awards. Hét gala-event van de Belgische reisindustrie vindt ook dit jaar plaats in het Hilton Antwerp Old Town en dat op vrijdag 16 november 2018. We starten dit jaar een halfuurtje vroeger, zodoende wordt u om 18u verwacht voor het ‘travel event of the year’.

TM Awards: YouPro <35

Young travel professionals: jullie zijn aan zet! Wie van de jonge professionals, die alomtegenwoordig zijn in de reisindustrie, verdient volgens jullie de ‘TM Travel Award Young Professional < 35’? Jawel, jonger dan 35 jaar (en niet jonger dan 40 jaar zoals de voorgaande jaren het geval was), want Travel Magazine zet tijdens zijn 25ste jaargang meer dan ooit in op de jonge generatie reisprofessionals. Dit jaar kunnen uitsluitend bedrijven, actief in de reisindustrie, een ‘Young Professional’ voordragen. Dat kan nog t.e.m. 17 augustus via het inschrijvingsformulier op www.travelawards.be. Stemmen gebeurt ook dit jaar via Facebook en de jury.

VAKVERENIGING

Algemene Vergadering VVR en VVRO

Dinsdag werden op de Algemene Vergadering van de VVRO en deze van de VVR het nieuwe bestuur samengesteld en werden nieuwe bestuurders verkozen.

VVRO bestuurders
Herverkozen: Luc Demuynck (Penta Reizen), Antoon Van Eeckhout (Belfort Reizen), Koen Van Hauwermeiren (Safari Consulting)
Nieuw verkozen: Bart De Baere (DB-Consult), Koen van den Bosch (Your Wow)

VVR bestuurders
Herverkozen: Bart De Baere (DB-Consult), Annick Desmet (Reizen Van Renterghem/Asteria Expeditions), Luc Deschryver (Paradise Travel/Bornem Travel), John Van Wulpen (Selectair)
Nieuw verkozen: Dirk De Waegeneire (Adagio Tours)
Aangesteld als adviseur: Pieter Weymans (Sherwood Consulting)

AUTOVERHUUR

Sunny Cars: David Delbrouck is nieuwe Sales Consultant France

Sunny Cars gaat nu ook voor Franse vakantiegangers all-inclusive huurauto´s aanbieden op ruim 8.000 locaties in meer dan 120 landen wereldwijd. Sunny Cars is al ruim 25 jaar succesvol actief op de Duitse, Zwitserse, Oostenrijkse, Nederlandse en Belgische autohuurmarkt. Speciaal voor de Franse markt is David Delbrouck (44) aangetrokken als Sales Consultant France. In deze rol wordt hij verantwoordelijk voor de verkoop van all-in autohuur via de Franse retail. Naast het samen met reisbureauketens bepalen van de verkoopstrategie zal David reisbureaus bezoeken, trainingen geven en meedenken over acties. David werkt daarbij vanuit zijn woonplaats Parijs.

Marco Ammerlaan, Director of Sales Netherlands, Belgium & France bij Sunny Cars: “Het betreden van de Franse markt is een logische stap in onze jarenlange ontwikkeling als specialist in autohuur. Net als in de overige landen waar wij al jaren succesvol als marktleider actief zijn, merken we dat ook reisbureaus in Frankrijk de behoefte hebben aan een betrouwbare autohuurpartner met een heldere all-in prijsstelling. In David hebben we een goede vertegenwoordiger van onze producten en diensten in Frankrijk gevonden. Met zijn kennis, ervaring en contacten hebben we er vertrouwen in dat ook Frankrijk snel ontdekt dat een vakantie met een Sunny Cars huurauto 100% zorgeloos begint.”

LUCHTVAART

Brussels Airport: klaar voor vakantieuittocht!

De komende dagen start een eerste grote vakantieuittocht op Brussels Airport. In het eerste weekend worden bijna 240.000 passagiers verwacht. In de eerste week gaat het om meer dan 570.000 passagiers. In totaal verwacht de luchthaven bij de start van de zomervakantie 3% meer passagiers dan in het eerste weekend en de eerste week vorig jaar. Met de achtste finales in zicht, hoeven fans van het Wereldkampioenschap Voetbal niets te missen van de Rode Duivels of andere teams. Alle wedstrijden zijn live te volgen op verschillende schermen in de luchthaven. Aan de Sportsbar in Pier A staat ook een groot scherm waar passagiers kunnen plaatsnemen in de tribune.

REISINDUSTRIE

Uniglobe naar Wallonië

Het nieuwe zakenreisbureau Blue Sky Travel, gevestigd op Liège Airport, en Uniglobe Belux Travel, hebben een overeenkomst van samenwerking ondertekend.

Met deze samenwerking beoogt Blue Sky Travel om als nieuwe Travel Management Company (TMC),met de omkadering van de Uniglobe organisatie, een professionele service te kunnen leveren aan het bedrijfsleven in hoofdzakelijk de Waalse regio op het vlak van de zakenreizen. Lees het volledige artikel verder op de TM website.

REISINDUSTRIE

Merknaam Sunjets.be gaat op in TUI

Sunjets.be, een vaste waarde in het Belgische touroperatorlandschap, wordt uitgefaseerd nadat het hoofdmerk TUIgrondig werd geheroriënteerd en alle unieke voordelen van Sunjets.be overnam. Onder andere door de TUI laagste prijsgarantie verdwijnt de belangrijkste reden om voor Sunjets.be te kiezen. Het is voor TUI Belgium dan ook niet langer een meerwaarde om beide merken met een identiek profiel aan te houden. Lees hier verder.

VAKVERENIGING

ABTO Trendrapport: “liefst morgen al op reis”

De allereerste ABTO Travel Trends Reportresultaten zijn er. Het dashboard zoomt in op de trends van de zomervakantie. Op 23 mei hadden maar liefst 3,5 miljoen Belgen hun vakantie voor juli en augustus al geboekt. Het liefst vertrekken ze meteen op vakantie: 64% van de vakantiegangers reist in juli af en 35% doet dat al in de eerste 14 dagen.

“Dat ze niet kunnen wachten om te vertrekken, ligt misschien aan het feit dat ze hun zomervakantie in de winter al boeken”, stelt Luc Coussement, voorzitter van ABTO. In januari alleen al, werd 26% van de zomervakanties geboekt, en nog eens 14% in februari. “Opvallend ook is dat 69% van alle vakanties online geboekt werden. Een positief teken dat het vertrouwen in de actoren van onze toeristische sector goed zit en dat hun online toepassingen de nodige garanties bieden,” vult Luc Coussement nog aan.

Lees verder op de TM website.

TOUROPERATING

TUI Vliegvakanties in de lift

Het aantal Belgen dat deze zomer met het vliegtuig op reis vertrekt, ligt 35% hoger dan vijf jaar geleden en is zelfs verdubbeld sinds 2010. Driekwart van de vakantiegangers kiest nu voor het vliegtuig. Dat is nog eens 7% meer dan vorige zomer. Dat blijkt uit cijfers met betrekking tot reizigers die geboekt hebben bij TUI Belgium. Opvallend is de terugkeer van een aantal islamitische landen als favoriete vakantiebestemming, waarbij Tunesië de grootste groei noteert. De gemiddelde vakantie duurt 9 dagen en daarbij kiezen we vooral voor de luxe van vier- en vijfsterrenhotels. Het gemiddelde budget voor een vliegvakantie ligt dit jaar op net geen 1100 euro per persoon.

Spanje blijft de favoriete vakantiebestemming van de Belg. De vakantieganger houdt vast aan z’n gewoontes en kiest voor de verschillende Costa’s in juli en augustus.

Luxe en comfort zijn dit jaar de sleutelwoorden: 91% van de Belgische vakantiegangers die een hotel kiezen, boekt vier of vijf sterren. 70% boekt een all-inclusive formule. Het feit dat je je budget perfect kan beheren, verklaart dit succes. Het vakantiebudget blijft nagenoeg gelijk: de Belg spendeert gemiddeld 1086 euro aan een vliegvakantie, 336 euro aan een autovakantie en 345 euro aan een citytrip. De duur van het verblijf blijft ook gelijk met gemiddeld 9 dagen.

De regio rond de Middellandse Zee is deze zomer bijna volgeboekt. De populairste vakantieregio’s zijn de Turkse Riviera, Mallorca, Tenerife, de Costa del Sol en het Griekse eiland Rhodos. De Turkse Riviera is het ook meest geliefd bij families met kinderen.

  • Top 5 vliegvakanties: Spanje, Griekenland, Turkije, Tunesië, Egypte
  • Top 5 vakantieregio’s: Antalya, Mallorca, Tenerife, Costa del Sol, Rhodos
  • Top 5 autovakanties: Frankrijk, Spanje, Italië, Oostenrijk, Duitsland
  • Top 5 citytrips : Barcelona, Rome, Londen, Lissabon, Valencia

LUCHTVAART

Brussels Airlines fan flights

© Brussels Airlines

Na de overwinning van de Rode Duivels tegen Tunesië, is het Belgische nationale elftal zeker van een plaats in de achtste finale van het WK. Brussels Airlines organiseert opnieuw een fan flight om 280 Belgische fans van op de eerste rij te laten supporteren voor de Duivels. Afhankelijk van hun uiteindelijke positie in de groep, zal het team ofwel de achtste finales in Moskou of in Rostov spelen. Reservaties voor de fan vlucht staan open vanaf deze week.

Als grote supporter van de Rode Duivels anticipeert Brussels Airlines op een positief resultaat voor de achtste finale en heeft de maatschappij ook al een fan flight gepland voor de kwartfinale. Als het team zich plaatst voor de kwartfinale voorziet de maatschappij vluchten voor elk scenario: Kazan op 6 juli of Samara op 7 juli. Alle supportersvluchten na de groepsfase zullen eendagsvluchten zijn, wat betekent dat de fans de dag van de wedstrijd vanuit Brussels Airport vertrekken en direct na de wedstrijd terugkeren, waardoor een hotelovernachtingen wordt vermeden.

STUDIEREIS

BaliPro 2018

Voor het vijfde jaar op rij organiseert Imagine Travel haar belevingsreis, opnieuw verder dan ooit tevoren. Bestemming: Bali! De airline partner Emirates brengt de deelnemers op 16 oktober naar het mooiste eiland van Indonesië. De terugvlucht is voorzien op 23 oktober. De reisroute is reeds gekend, al wordt die voorlopig nog even geheimgehouden, maar verwacht u toch maar aan een lading lokale vervoersmethoden en ontdekking onder en boven de zeespiegel! Om het magische land nóg beter te leren kennen, zal de nadruk ook dit jaar gelegd worden op ‘beleving’ door middel van originele opdrachten.

Deelnemers bekend

De 13 gelukkige reisagenten die het mooiste eiland van Indonesië zullen gaan ontdekken, zijn: Lieven De Coninck (Letsbook.be / TCTS Dendermonde), Bruna Ferrari (Ô Couleurs du Monde / Travel Expert Ransart), Mireille Goeury (Jetexpress Wemmel), Lies Heylbroeck (Coconut Travel Gent & Antwerpen), Marina Heyvaert (TUI Ninove), Sarah Lammens (Omnia Travel Roeselare), Ines Panfini (HRG Select Travel Esch-sur-Alzette), Greetje Van Gils (Tramontana Waregem), Jolijn Vanhoudt (BCD Travel Implant De Nul Aalst), Kaat Versele (TCTS Gent), Dorien Vijnck (Herbots Reizen Hasselt), Tamara Vlaeymans (Uniglobe Robins Travel Wilrijk), Walter Willems (Reisburo Walter & Co Londerzeel). Proficiat!

In september zullen jullie een eerste opdracht krijgen, waarmee je al een voorsprong kan verdienen. Houd dus zeker onze verschillende media-kanalen in het oog: onze wekelijkse Newsletter en de Facebookpagina’s van Emirates, Imagine Travel en Travel Magazine.

TOUROPERATING

Thomas Cook: ‘1+1 gratis’ last minutes

Wil jouw klant graag naar de zon met 2 voor de prijs van 1? Laat hem dan profiteren van de Last Minute actie ‘1+1 gratis’! Het gaat specifiek om vliegvakanties met kortingen van 50% en meer voor afreis in juni, juli en augustus. Bovendien lanceert Thomas Cook een extra kortingscode van 100 euro per dossier op alle Last Minutes vliegvakanties met vertrek t.e.m. 15 juli 2018. Gebruik hiervoor de kortingscode ‘GOAL1 A’. Deze kortingscode geldt bovenop de 1+1 promoties, maar is niet cumuleerbaar met andere specifieke kortingscodes. Gaat jouw klant liever met de auto op vakantie? Goed nieuws, want deze kortingscode is ook geldig op Last Minute autovakanties! Meer info en voorwaarden vind je in de Thomas Cook newsletter van deze week.

Wees er snel bij, want deze actie én de € 100 korting zijn enkel geldig t.e.m. nu zondag 01/07!

Last Minute incentive

Momenteel loopt er bij Thomas Cook een incentive op de Last Minutes met afreis in juni, juli, augustus en september. Hierbij wordt -per reisagent- rekening gehouden met de procentuele stijging van het aantal boekingen t.o.v. vorig jaar. Hierbij maak je kans op duovliegtickets van Brussels Airlines! In de Thomas Cook newsletter van deze week vind je een tussenstand met de 20 reisagenten die momenteel aan de leiding staan. Zo weet je of je nog een extra spurtje moet trekken!

© Iberostar Playa Alameda

Cuba: 100 euro korting per dossier

Elke maand staat 1 bestemming in de kijker bij Thomas Cook en daar mag jouw klant van profiteren! Voor elke boeking die tijdens de maand juli gemaakt wordt voor Cuba krijgt jouw klant 100 euro korting per dossier! Gebruik hiervoor de kortingscode ‘82001 A’. Meer info en voorwaarden vind je in de Thomas Cook newsletter van deze week.

TOUROPERATING

Africa by Excellence: nieuwe website live

De informatie op de oude website van Africa by Excellence was op vele vlakken niet meer up to date de laatste tijd, aldus Manu Donck. Maar er is goed nieuws: de nieuwe website www.africa-by-excellence.be staat live! Een uitnodigende website met honderden programma’s voor familiereizen, individuele reizen op maat of reizen in (avontuurlijke) kleine groepjes. Met reisideeën voor avontuurlijke reizen tot pure luxe. www.africa-by-excellence.be is een brochure online die een onmisbare aanvulling is bij de brochure Africa by Excellence: in de brochure vind je alleen vakantie-ideeën, de gedetailleerde programma’s en de prijzen vind je alleen op de website. Deze programma’s kan je downloaden voor of electronisch doorsturen naar je klanten. Neem snel een kijkje: je vind reeds heel wat programma’s en prijzen voor 2019! Meer info op 09/395.10.20 of info@africa-by-excellence.be

LUCHTVAART

Icelandair: heropening kantoor Amsterdam

Op 2 juli aanstaande heropent Icelandair een kantoor in Amsterdam, van waaruit de Nederlandse en Belgische markt wordt bediend. Manon ten Have (Team Manager Sales DACH + Benelux), Marieke van der Weijden (Account Manager) en Marcel van der Gaag (Groups & Sales Support) nemen op 2 juli hun intrek in een kantoor van WeWork aan de Zuidas in Amsterdam. Het nieuwe adres van Icelandair is:

Icelandair
Strawinskylaan 4117 – 4e verdieping
1077 ZX Amsterdam
Telefoonnummers en e-mailadressen blijven ongewijzigd.

STUDIEREIS

Sudamerica Tours: Latina Experience

Volg jij de laatste modetrends? Kan je dansen en hou je van koken? Twijfel dan niet langer, schrijf je in en vertrek met Sudamerica Tours naar Colombia van 25 november tot en met 2 december! Sudamerica Tours laat met deze studiereis een andere kant zien van hun veelzijdig aanbod in Latijns-Amerika.

Inschrijven doe je door een mail te sturen naar randy@sudamericatours.be waarin je motiveert waarom jij één van de gelukkige deelnemers moet zijn! Laat je fantasie de vrije loop en gebruik eventueel een foto of video om je kandidatuur kracht bij te zetten. Inschrijven kan tot 16 juli.

De Latina Experience Colombia is een organisatie van Sudamerica Tours i.s.m. KLM, Allianz Global Assistance en Travel Magazine.

TOUROPERATING

Pegase: vernieuwd winteraanbod

U ontvangt de Pegase brochure deze week! Niettegenstaande de last minutes op volle toeren draaien, dromen toch al veel klanten van een warme wintervakantie. Vanaf vandaag kan uw klant praktisch alle bestemmingen ook bij Pegase boekenDeze week ontvangt u in uw kantoor de gloednieuwe brochure vliegvakanties (Short-Medium-Haul) voor winter 2019! Extra brochures kunt u bijbestellen via Sepia. Ontdek hieronder een greep uit hun vernieuwd aanbod:

  • TFS: Arona Gran Hotel & Spa
    • ​Dit in 2015 volledig gerenoveerd adults-only hotel ligt direct aan de promenade van Los Cristianos met zicht op de zee en de vissershaven. Die ideale ligging combineert het hotel met een uitstekende service en keuken.
  • AGP: Marbella Club Golf Resort & Spa
    • ​Het wereldberoemde Marbella Club werd in 1954 gebouwd als privéwoning voor de Duitse aristocraat Prins Alfonso. Sindsdien is de plek bekend geworden als een toevluchtsoord voor jetsetters en belichaamt ze als geen ander de glamour van destijds.
  • RAK: Fairmont Royal Palm Marrakech
    • ​Eclectische suites en villa’s met een adembenemend uitzicht op de Atlas, een interieur dat moderne designelementen minutieus vermengt met traditionele Marokkaanse accenten, een gigantische landschapstuin vol palm-, olijf- en sinaasappelbomen. Fairmont Royal Palm Marrakech biedt zich aan als een oase van luxe, stijl en avontuur.
  • SID: Budha Beach Club
    • Budha Beach is een gloednieuw hotel op wandelafstand van het centrum van het vissersdorp Santa Maria. Met amper 23 kamers en suites is het hotel heel kleinschalig, wat zorgt voor een luchtige, persoonlijk atmosfeer. 
  • HRG: Albatros White Beach
    • ​De ideale uitvalsbasis voor gezinnnen en families. Het is gelegen langs het water, op amper 5km van de jachthaven, en heeft alles in huis voor een zorgeloze strandvakantie: uitgebreide faciliteiten voor elke leeftijd, mooi afgewerkte kamers, verschillende à-la-carte restaurants en zwembaden.
  • NBE: Les Orangers Beach Resort
    • ​Les Orangers is het perfecte toevluchtsoord voor wie wil genieten van een ontspannen strandvakantie. Dit hotel ligt pal aan het zandstrand van Hammamet, op enkele kilometers van het stadscentrum, en wordt omgeven door prachtige tuinen vol sinaasappel- en citroenbomen.
  • NBE: Iti Les Orangers Garden Villa
    • Les Orangers Beach villa’s is een hagelnieuwe uitloper van Hotel Les Orangers. De witte, ruim bemeten villa’s liggen onmiddellijk aan het strand. Binnen overheersen zachte kleuren, texturen en materialen, buiten ontvouwt zich een prachtig terras met zicht op zee.

PEOPLE ON THE MOVE

Transeurope: Nichette Ghyoot met pension

Nichette Ghyoot, algemeen directeur van Transeurope, gaat op 31 juli aanstaande op pensioen, dit na een rijkgevulde carrière van meer dan 40 jaar. Nichette vertegenwoordigde de TO-activiteit met veel inzet en betrokkenheid. Haar alomtegenwoordigheid bleef niet onopgemerkt en ze kreeg dan ook de nodige erkenning. Heel wat awards werden haar toegekend in binnen- en buitenland, waaronder de TM Award ‘Woman of the Year ‘2015’. Nu breekt voor haar een nieuwe levensfase aan, waarin ze maximaal wil genieten in het gezelschap van haar man, haar familie en haar vrienden.

Haar taken worden vanaf 1 augustus overgenomen door Tobias Stuyts, 30 jaar, jurist en afgestudeerd aan de Katholieke Universiteit Leuven. Tobias is reeds 7 jaar tewerkgesteld bij Transeurope en doorliep zowat alle afdelingen van het bedrijf.

Hij wordt in zijn opdracht bijgestaan door 3 brand managers. Voor het merk Transeurope wordt dat Kevin Van Nieuwenhuyse, voor het merk Transasia Kenneth Calliauw en voor het merk Go Chic James Masson. Zij gaan vol enthousiasme hun nieuwe uitdaging aan en hopen je van dienst te mogen zijn.

Europ Assistance: benoeming

Fernando Díaz vervoegt het Belgische filiaal van de Europ Assistance Group als Afgevaardigde Bestuurder, waar hij op 1 juli zijn nieuwe functie zal opnemen. Hij vervangt er Philippe Gervais, die voortaan de functie zal bekleden van President van CSA, maatschappij van Generali Global Assistance, de leidende reisverzekeringsmaatschappij die gevestigd is in San Diego, Californië.

Fernando Díaz zal rechtstreeks rapporteren aan Pierre Brigadeau, Directeur-Generaal voor Noord-Europa, EEG-landen en Azië van de Europ Assistance Group. Zijn taak zal erin bestaan om de positie van Europ Assistance als Belgische marktleider te consolideren door de transformatie en de groei van de Belgische dochteronderneming van de groep te versnellen.

Brussels Airport: nieuwe woordvoerder

Sinds mei heeft Brussels Airport een nieuwe Media Relations Manager en Spokesperson, Nathalie Pierard. Hiervoor stond ze in voor de persrelaties bij de RTBF en van september 2012 tot november 2016 was ze woordvoerster bij SNCB.

OFFICE ON THE MOVE

Silverjet: nieuw adres

Silverjet verhuist dit weekend van Oostende naar een nieuw, ruimer pand in Brugge: Koningin Astridlaan 29/1e verdieping – 8200 Brugge. Het telefoonnummer +32 486 05 87 14 blijft behouden. Dit om de reisagenten nog beter van dienst te kunnen zijn en nog professioneler te kunnen werken. De verhuis heeft enkele gevolgen voor de openingsuren de komende dagen:

  • Vrijdag 29/06/2018: kantoren gesloten vanaf 12h00.
  • Zaterdag 30/06/2018: kantoren uitzonderlijk gesloten
  • Maandag 02/07/2018 : business as usual, vanaf 09h00 tot uw dienst!

Het gebouw waar ze naar verhuizen is een echte Travel Industry building! Er zijn meerdere touroperators gevestigd en tevens komt ook de VVR naar dit adres. Steeds welkom voor een bezoekje, Silverjet zet de koffie klaar!

STUDIEREIS

Travel Rally: Interhome

De Travel Rally vindt dit jaar plaats van 21 – 23 september. Dit jaar strijken we neer in Straatsburg en Val d’Anniviers – Zwitersland. Deze week plaatsen we één van de vaste Rally-organisatoren in de kijker: Interhome! Net zoals voorgaande edities, verblijven we ook dit jaar in een Interhome-accommodatie.

Interhome zorgt er ook dit jaar voor dat de deelnemers kunnen overnachten in een Interhome-accommodatie. Dit jaar werd gekozen voor het SwissPeak Resort Vercorin, waarvan Interhome de exclusieve commerciële partner is. Het nagelnieuwe resort ligt in het dorpje Vercorin in Val d’Anniviers en bestaat uit moderne en volledig uitgeruste appartementen met een knipoog naar de traditionele chalets. Het resort ligt vlakbij de bergen en is dus de ideale uitvalsbasis om de omgeving te verkennen. Vercorin is de toegangspoort tot Valon de Réchy en tal van (sportieve) activiteiten kunnen in de nabije omgeving worden uitgeoefend, zoals wandelen, raften, paragliden,…

Het resort telt 103 appartementen en zijn allemaal smaakvol en gezellig ingericht met woon-en eetkamer en één of meerdere slaapkamers. Er is een ingerichte open keuken en uitgeruste badkamer. Het complex heeft ook een binnentuin, bar, salon, sauna, stoombad, bubbelbad, speelkamer, berging voor fietsen en ski’s,….

Nog enkele plaatsen beschikbaar…

De Travel Rally is een organisatie van Interhome, Sunny Cars, Allianz Global Assistance, NMBS Internationaal en de bestemmingspartners Atout France en Toerisme Zwitserland. Daarnaast is ook het Garantiefonds Reizen al enkele jaren vaste partner van dit event.

De inschrijvingen, via www.travelrally.be, lopen als een trein! Maar er zijn nog steeds enkele plaatsen vrij. Twijfel dus niet langer, en schrijf je in! Deelnamekost bedraag 50 euro per persoon.

Meer informatie over programma en bestemming via www.travelrally.be

RAIL

NMBS Internationaal: fijne zomervakantie!

Met de zomervakantie voor de deur wenst NMBS Internationaal nog even terug te blikken, en tevens vooruit te kijken naar de tweede jaarhelft. De verkoop van NMBS Internationaal naar de reismarkt doet het goed. De topcarriers Thalys, Eurostar en ICE zijn de ‘drivers’ van een stijgend omzetcijfer, hoofdzakelijk gerealiseerd in het zakenreissegment. De economie draait op volle toeren en de vraag naar internationale zakenreizen per trein binnen West-Europa surft mee op hetzelfde elan. Daarenboven speelt de trein meer en meer een prominente rol in het duurzame groene aspect bij de keuze van het transportmiddel. Op de populaire bestemmingen binnen de 400 km rond Brussel haalt de HST-trein het – op gebied van CO2-uitstoot – duidelijk van het vliegtuig. Check dit zelf op www.ecopassenger.org.

Thalys communiceerde vorige week over de lancering van het tarief ‘Premium Mini’, de volledige renovatie van de vloot tegen 2022 en de uitbreiding van het aanbod in 2019 naar de Franse bestemmingen Roissy-Charles de Gaulle, Marne-la-Vallée en Bordeaux (seizoensconcept). Eurostar startte in het voorjaar met haar rechtstreekse treindienst tussen Londen en Amsterdam. Twee treinen per dag (om 8u31 en 17u31) sporen van Londen naar Rotterdam en Amsterdam. Eurostar-reizigers vertrekken vanuit Amsterdam-Centraal om 7u48 en 16u48. Eurostar is, naast Thalys en de IC–treinen, de derde treinoperator tussen België en Nederland. ICE/DB komt met een nieuw tariefaanbod vanaf 1 augustus 2018. Hierover wordt de komende weken gecommuniceerd via newsflash. Bent u fan van voetbal? Gek van de Rode Duivels? Houd dan heel goed de newsflashes in de gaten. Zolang de Belgen in het WK-toernooi blijven, kan u meespelen met de WK-pronostiek. De winnaar van elke pronostiek ontvangt twee cinematickets. Het volledige NMBS Internationaal team wenst iedereen een fantastisch en ontspannend zomerverlof.

LUCHTVAART

Thomas Cook: Gambia met Corendon

Thomas Cook Nederland heeft Gambia toegevoegd als warme winterbestemming voor het seizoen 2018-2019. Vanaf november wordt er vanaf Amsterdam en Maastricht op Gambia gevlogen. De vluchten zullen vier keer per week uitgevoerd worden op Banjul. Daarmee vervoegt Gambia de reeds aanwezige West-Afrikaanse bestemmingen in het aanbod: Kaapverdië (met Sal en Boa Vista) en Senegal.

HOTELLERIE

GuestHouse Hotel: feestelijk geopend

© Guesthouse Hotel

Vlak voor onze Rode Duivels Engeland partij gaven, opende vlakbij het park het eerste GuestHouse Hotel in Kaatsheuvel. In aanwezigheid van vrijwel de volledige bestuurstop kon de internationale media kennismaken met een geheel nieuw hotelconcept met 69 kamers. Er beweegt veel in het reislandschap en nieuwe trends zoals ‘staycation’, ‘experience holidays’ en ‘slow travel’ geraken ingeburgerd en het GuestHouse Hotel speelt hierop perfect in. Het hotel combineert het beste van twee werelden: huiselijkheid en hotelfaciliteiten. En met het eerste zespersoonsbed van Nederland wordt het vanaf nu helemaal een speciale belevenis. Bovendien kan je tijdens het inchecken een babbeltje slaan met receptietijger Sanne en bij het ontbijt kennismaken met ontbijttopper Tom.

LUCHTVAART

LHR: derde baan

© LHR

De luchthaven Heathrow bij Londen mag uitbreiden. Een grote meerderheid van het Britse parlement steunt het voorstel om een derde landingsbaan aan te leggen. Begin deze maand ging het kabinet ook al akkoord met de uitbreiding. Heathrow is een van de drukste luchthavens ter wereld, met jaarlijks zo’n 78 miljoen passagiers. Doordat het maar twee start- en landingsbanen heeft, kan het niet verder groeien. De luchthaven wil al jaren uitbreiden, maar omwonenden en milieuverenigingen hielden dat tegen. Uiteindelijk werden de plannen wel met een ruime meerderheid van 415 stemmen tegen 119 goedgekeurd. De eerste vliegtuigen zouden al vanaf 2025 van de nieuwe start- en landinsbaan gebruik kunnen maken. Volgens de uitbater van London Heathrow zou door de uitbreiding de capaciteit kunnen worden opgekrikt naar 130 miljoen passagiers per jaar. Voorstanders van de uitbreiding zeggen dat de aanleg van een extra baan een impuls geeft aan de economie. Dat zou de Britten tientallen miljarden ponden en 100.000 extra jobs opleveren. De aanleg van de derde start- en landingsbaan in Londen kost naar schatting 16 miljard euro. Met de extra baan kan Heathrow er zo’n 260.000 vluchten per jaar bij krijgen.

EVENT

The Quality Travel Event

Voor het tweede jaar op rij organiseert het Deense B2C-reismagazine Vagabond het ‘Quality Travel Event’. Deze B2C-reisbeurs vindt plaats op zaterdag 17 en zondag 18 november 2018 in de Club van Lotharingen / Cercle de Lorraine in Brussel. Vagabond heeft reeds 14 jaar ervaring door de organisatie van een gelijknamig evenement dat jaarlijks in Kopenhagen gehouden wordt en 14.000 bezoekers op de been brengt. De Brusselse reisbeurs verwacht twee- tot drieduizend bezoekers.

Inspectie ter plaatse

Geïnteresseerde touroperators kunnen donderdag 5 juli om 15u00 of maandag 9 juli om 15u00 een inspectieronde ondernemen in de Cercle de Lorraine om de beste locatie voor hun stand te selecteren. Traditiegetrouw mikt The Quality Travel Event op high-end touroperators of to’s met een bijzonder en exclusief reisaanbod; op maat uitgewerkt naar de veeleisende wensen van de bezoekers. De reisbeurs wordt opgevuld met presentaties. Als standhouder wordt u dus ook een platform geschonken om een bepaalde bestemming of product naar voren te dragen.

Neem bij interesse contact op met Christian Adamsen via adamsen@vagabond.info

EVENT

Holebi-reizen: follow the ‘pink money’

In het Hilton-hotel aan het Brusselse Centraal Station vond op 21 juni een forum plaats over de mogelijkheden en moeilijkheden van LGBTQ-toerisme, de afkorting voor de aparte doelgroep die ‘Lesbians, Gays, Bisexuals, Transgenders en Queers (of intersex-personen) vormen. Het forum was een initiatief van de ETC, de European Travel Commission, die Europa als een toeristisch geheel promoot in andere continenten. ETC deed dat samen met Toerisme Vlaanderen en IGLTA, de International Gay & Lesbian Travel Association.

In Vlaanderen

Peter De Wilde, ceo van Toerisme Vlaanderen en Voorzitter van de ETC beaamt het economische belang van deze doelgroep – in dat verband wordt er vaak gesproken van ‘pink money’ – aangezien heel wat holebi’s graag op reis gaan en daar geld aan spenderen, maar wil er vanuit de Vlaamse overheid toch niet specifiek op focussen: “Ruim tien jaar geleden zijn we gestopt met ‘gay marketing’, precies omdat zoiets een soort ‘apartheid’ suggereert”, aldus Peter De Wilde. “Voor ons is het een vorm van toerisme zoals een ander, al staan we wel volledig achter de aanpak van een stad als Antwerpen die dit jaar van 8 tot 12 augustus de ‘Antwerp Pride’ organiseert en daar ook heel wat marketing rond voert. Dan vinden in de Scheldestad de ‘pride games’ plaats, een ludieke soort sportwedstrijden, maar ook een hoge hakken-race, de inmiddels al klassieke gay parade, en nog heel wat andere festivals en party’s.” Goed voor het hippe imago van de stad, maar ook goed voor heel wat extra toeristen en dus inkomsten! Peter De Wilde gelooft in elk geval in het businessmodel van LGBTQ-toerisme: “De specifieke LGBTQ-markt voor toerisme mag dan nog klein lijken, kwalitatief en puur geldelijk zit het snor. Bovendien is er vaak maatwerk voor nodig, persoonlijk advies. En dan zit je gebeiteld bij de reisagent die zijn publiek én zijn wereld kent.”

VAKANTIEPARK

Center Parcs: viervoeters

Een huisdier hebben en vakantieplannen smeden zijn altijd een aangenaam tijdverdrijf, maar de twee combineren is soms wat moeilijker. Dit maakt deel uit van de algemene aanpak van Center Parcs die een maximale tevredenheid nastreeft voor de hele familie op vakantie, ongeacht de periode en het aantal… voetjes. Center Parcs biedt cottages aan waar huisdieren zijn toegelaten. Je verblijft er in instapklare en praktisch ingerichte woningen telkens opnieuw in gezelschap van uw geliefkoosde huisdier. Uw klant moet niet meer naar opvangoplossingen zoeken wanneer u op vakantie wil vertrekken! Uw klant’s trouwe viervoeter kan hem of haar vergezellen in het merendeel van de Center Parcs domeinen in België, Nederland en Duitsland*.

De honden worden toegelaten op vertoon van een geldig bewijs van inenting tegen hondsdolheid.

Vakantie met hond of kat in België, Nederland of Duitsland (per huisdier): Weekend : €16,50, midweek: 16,50 euro, Week: 24,50 euro. Rest enkel de bagage voor uw klant’s hond en kat te pakken met zijn inentingsboekje, halsband, hondenbrokken, speelgoed, enz. En als u met de auto reist, vergeet niet de hond af en toe eens uit te laten en hem wat water bij te schenken!

*De dieren zijn toegestaan in de gemeenschappelijke ruimten van het park indien aan de halsband gehouden, uitgezonderd bij het zwembad. Zij zijn niet toegelaten in de hotels, behalve uitzondering.

TOUROPERATING

TUI: Rhodos Royal 4*

© TUI – Rhodos Royal

Het waterparadijs Rhodos Royal 4* (codes 13228 en 13328) bij Faliraki verwelkomt alle gasten met een vernieuwd uniek bungalow resort. Zo vindt uw klant er een nieuw, rustig zwembad tussen de bungalows voor extra waterpret. Ook de kamers werden vernieuwd: nieuwe gelijkvloers familiekamer in bungalow, nieuwe standaard bungalow, opgefriste standaardkamer, superieure (familie)kamer nieuw sinds 2015. De nieuwe restaurants zijn het buffetrestaurant, à la carte Aziatisch restaurant, à la carte Griekse taverne en een patisserie/brasserie. Gratis wifi vind je er in het hele domein en in de kamers. Bovendien zijn er eindeloos veel activiteiten voor de familie in Grecotel Rhodos Royal.

Dichtbijvakanties: Belgische kust

  1. © TUI

    Slapen zoals Hercule Poirot in Astoria 3* (78032) – De Haan
    In het hart van de Concessie, de authentieke belle-epoquewijk van De Haan, staat dit imposante hotel met zijn art-deco-interieur. Handig: het verzorgde diner is inbegrepen!

  2. Marvin Gaye vindt het ‘okay’: Urban stijl in Upstairs (78021) – Oostende
    Ruwe bakstenen, boksballen op heel wat kamers, een glijbaan voor volwassenen in de lobby, gezonde granola’s bij het ontbijt… Je hoort het: dit is hipster heaven. Maar met een grote portie rock ‘n roll zoals je alleen in Oostende kan beleven, met de zee om de hoek. Dit nieuw uniek hotel (2018) ligt op 50m van het strand.
  3. D.I.S.C.O. aan zee: showtime bij de Witte Paard Hotels (78039) – Blankenberge
    Een indrukwekkende show met danseressen, zangers en zangeressen, humor, internationale acrobatie en de grootste hits van de discogroep Ottawan. Boek nu voor uw klant het showpakket en verblijf in designhotel Saint-Sauveur of boetiekhotel Pantheon Palace in hartje Blankenberge.

Reisagentenkorting Baron Egypte

In Egypte vind je de luxueuze hotelketen Baron Hotels & Resorts, waarvan TUI graag onderstaande drie hotels in de kijker plaatst. Raad deze kwalitatief hoogstaande resorts met een heel hoge klantenwaardering zeker aan bij je klanten!

Het Adults Only hotel Baron Palms Resort 5* (code 16651, TUI & VIP Selection, Sharm El Sheikh) is een uitstekende all-in, geliefd bij de Belgen. Het hotel straalt een Andalusische architectuur uit, en palmbomen en watervalletjes sieren de zwembaden.

Baron Resort 5* (code 16622, TUI, Sharm El Sheikh) is een zeer uitgebreide all-in (24/24 u.), in een klassieke en elegante architectuur. Wandel door de mooie tuinen van het resort en geniet op het 600 meter lange privéstrand.

Baron Palace 5*SUP (code 16082, TUI & VIP Selection, Hurghada) is het absolute tophotel van de regio. De uitmuntende keuken in de verschillende à la carte-restaurants bekoort fijnproevers. Dit hotel is gebouwd in de architectuur van Arabische paleizen. Je vindt er fantastische wellness, en het is direct aan het privéstrand gesitueerd.

TIP: Ga zelf één van de Baron Hotels ontdekken en profiteer van 25% reisagentenkorting in Baron Resort en Baron Palace! De korting is geldig op de Premium all inclusive-prijs voor verblijven gedurende het hele winterseizoen 2018-2019 en zomerseizoen 2019. Aanvragen via Agent Deal/BTN.

VAKANTIEPARK

Pierre & Vacances: skiseizoen

Pierre & Vacances stelt de reserveringen voor het volgende herfst-winterseizoen open. Het seizoen start vanaf 11 november 2018 tot 12 mei 2019, en dit op bijna 240 bestemmingen in Frankrijk en in andere landen. Keuze genoeg tussen meer dan 60 residenties en premium residenties in de bergen in Savoie, Haute-Savoie, Isère, Alpes Maritimes en de Pyreneeën.

‘Pierre & Vacances in de bergen’, dat is ook een breed palet aan diensten die worden aangeboden dankzij gerenommeerde partners: vooraf boeken van skipassen, skimateriaalverhuur bij Skiset, of het boeken van skilessen bij de Franse Skischool ESF. Het is een plek van ontspanning en welzijn voor het hele gezin: verwarmde binnen- en buitenzwembaden, een sauna, een hamam, een cardio-trainingszaal en wellnessruimtes in samenwerking met Deep Nature. Voor deze winter biedt Pierre & Vacances meer dan 200 residenties, premium residenties en vakantieparken aan in Frankrijk, evenals op Mauritius, de Antillen, Spanje, Portugal en Italië.

CRUISE

Drones: zwaveluitstoot controleren

© Kystvakten

De Noorse kustwacht wil drones inzetten om schepen die de fjorden bezoeken te controleren op hun zwaveluitstoot. De Norwegian Coast Guard en de Norwegian Maritime Authority voeren momenteel testen uit met gesofisticeerde drones die zijn uitgerust met speciale sensoren die de lucht analyseren. Eerder heeft ook al het Danish Environmental Protection Agency aangekondigd dat ze snuffeldrones wil inzetten. Het Balticum, de Noordzee en het Kanaal zijn in 2015 uitgeroepen tot Sulfur Emission Control Areas (SECA’s). Het zwavelgehalte in de uitstootgassen van de schepen mag op dit ogenblik maar 0,1 procent meer bedragen. Dit betekent dat de schepen moeten uitgerust zijn met gaswassers of moeten varen op minder vervuilende – maar meteen ook duurdere – brandstoffen. Schepen die de uitstootnorm overtreden, riskeren boetes tot circa 65.000 euro.

HOTELLERIE

Hampton by Hilton hotel Antwerpen: opening

© Hampton by Hilton

Deze week opende de Hampton by Hilton Antwerp Central Station. Het hotel telt 145 moderne kamers waaronder 29 familiekamers, allen uitgerust met alle nodige faciliteiten. Voor de zakenreiziger is er een ultramodern businesscentrum met een breed aanbod aan diensten en faciliteiten. Linda Hundersmarck (algemeen directeur van Hampton by Hilton Antwerp Central Station): “Zakelijke en toeristische bezoekers zullen al het nodige hebben om een gelukkig en onvergetelijk verblijf te garandereren tijdens hun verblijf in Antwerpen.” Troeven van Hampton By Hilton Antwerp Central zijn de ligging (rechttegenover het Centraal Station en vlakbij het congrescentrum Flanders Meeting & Convention Centre, de Elisabethzaal en de Meir), het moderne interieur, het volledig uitgerust fitnesscentrum dat 24/24 geopend is en gratis Wifi. Tot slot is het het eerste Hilton merk in België dat met de Digital Key werkt.

CAR BROKER

Sunny Cars: ‘On a roadtrip’

© Sunny Cars

Via een Sunny Cars limousine bereikte ons het mooie boek ‘On a roadtrip’. Sunny Cars en uitgeverij mo´media hebben de handen in elkaar geslagen met On a roadtrip. In dit boek staan de zes mooiste autoroutes door populaire vakantiebestemmingen waar een huurauto onmisbaar is: Spanje, Portugal, Kreta, Sicilië, Kroatië en Frankrijk. On a roadtrip neemt de reiziger mee door Zuid-Europa, met onderweg de leukste plekken om te stoppen, de fijnste hotels en natuurlijk die leuke olijfboer en dat fijne restaurant voor een visje met uitzicht over de oceaan! Met de roadtrips in dit boek haalt uw klant het maximale uit zijn zonvakantie. In On a roadtrip zijn zes routes uitgestippeld, natuurlijk met handige kaarten, duidelijke etappeoverzichten en alles wat uw klant moet weten als hij naar een bestemming vliegt en een auto huurt. De routes nemen de reiziger mee langs prachtige stranden en kliffen, pittoreske dorpjes en de leukste plekken om te stoppen. Want de gouden regel bij roadtrippen is: maak lekker veel tussenstops!

Suzanne Al, director of marketing België, Nederland & Frankrijk bij Sunny Cars, over het boek: “Als specialist gaan we verder dan alleen het verhuren van auto´s. We willen bijvoorbeeld ook inspireren door tips te geven op welke leuke plekken je met de huurauto kunt komen. Wij weten alles van autohuur, maar bestemmingstips zijn niet onze expertise. Daarom zoeken wij samenwerkingen op met specialisten op dat terrein, waaronder uitgevers van reisgidsen, verkeersbureaus en reisbloggers.” On a roadtrip verschijnt dan in twee versies: een algemene retaileditie en een speciale Sunny Cars editie. Beide edities staan boordevol tips per bestemming, aangevuld met relevante autohuurtips per land. In de Sunny Cars editie staat nog een extra hoofdstuk met informatie over de all-in service. De Sunny Cars editie wordt verspreid via klantenacties van reisbureauketens, winacties én is door reisagenten voor 15 Sunnies te bestellen via het bonusprogramma van Sunny Cars.

Voor meer informatie: b2b.sunnycars.be

BESTEMMING

Tahiti: meer Belgen

2017 was een geslaagd jaar voor het toerisme op De Eilanden van Tahiti. Het aantal internationale aankomsten in 2017 (198.959) vertoont een stijging van 3,4% in vergelijking met 2016. Het aantal overnachtingen zit eveneens in de lift met 4,9%, goed voor 2 787 962 overnachtingen in totaal. De gemiddelde verblijfsduur bedraagt 10,8 dagen (+1,2%). In 2017 bezochten 1.092 Belgen De Eilanden van Tahiti, een stijging van 10,2% in vergelijking met 2016. De Belgische markt vertegenwoordigt 0,55% van het totale marktaandeel, goed voor 21.978 overnachtingen (+7.06%) en een gemiddelde verblijfsduur van 20,1 dagen. België is de achtste Europese bronmarkt wat betreft aantal aankomsten.

Om het aantal toeristische aankomsten op De Eilanden van Tahiti verder te stimuleren en reizigers te inspireren, lanceerde Tahiti Tourisme recent de digitale campagne #TakeMeToTahiti die deel uitmaakt van de globale «Embraced by Mana» campagne van Tahiti Tourisme (in 2015 gelanceerd in verschillende markten). In deze campagne laten reizigers zich onderdompelen in de levendige cultuur en de unieke activiteiten die De Eilanden van Tahiti typeren.

BUSINESS TRAVEL

CWT: vooruitgang MVO

Carlson Wagonlit Travel (CWT), de wereldwijde zakenreismanagementorganisatie, publiceert haar jaarlijks Responsible Business rapport. Er is aanzienlijke vooruitgang geboekt richting de doelstellingen voor 2020. Dit rapport heeft ook het Global Compact Advanced Level van de Verenigde Naties (VN) bereikt, dit onderstreept het succes van het CWT’s programma voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO).

  • De belangrijkste resultaten in 2017:
    CWT heeft twee taskforces in het leven geroepen die zich richten op culturele diversiteit op de werkvloer en de bestrijding van mensenhandel.
  • CWT heeft haar gedragscode voor bedrijfsethiek en -gedrag grondig herzien in lijn met de meest recente reglementen en wetgeving in de sector.
  • Voor het klimaatneutraal maken van twee wereldwijde evenementen heeft CWT 515 ton CO2 -equivalenten gecompenseerd via het Carbon for Water™ initiatief. Dit project helpt de plattelandsgemeenschappen in Kenia door het uitdelen van waterfilters. Zo wordt voorkomen dat er bomen moeten worden gekapt voor het verkrijgen van veilig drinkwater. Dankzij CWT werden in 2017 maar liefst 1.155 waterfilters uitgedeeld aan ongeveer 10.945 begunstigden in Kenia.
  • CWT heeft haar strijd tegen mensenhandel geïntensiveerd.
  • Dankzij de niet aflatende inzet van haar medewerkers organiseerde CWT in 2017 – in
    samenwerking met 79 liefdadigheidsorganisaties – wereldwijd meer dan 100 initiatieven voor het vergroten van de maatschappelijke betrokkenheid.

TECHNOLOGIE

AirPlus International: nieuwe Corporate Card

AirPlus International, vergroot zijn aanbod met de Europese Corporate Card. De nieuwe oplossing helpt Europese bedrijven en hun werknemers om hun zakenreizen efficiënter uit te voeren en te beheren. De Europese corporate card wordt op 24 september in Frankrijk gelanceerd. Tegen eind 2019 is de kaart beschikbaar in 18 andere Europese landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.

Geoptimaliseerde processen

De Europese Corporate Card biedt medewerkers een eenvoudige, veilige, handige en wereldwijd inzetbare oplossing om bedrijfsgerelateerde kosten te betalen tijdens het reizen. Binnenkort kunnen bedrijven en hun werknemers van dezelfde diensten en voordelen gebruik maken in alle 19 Europese landen. AirPlus is het centrale aanspreekpunt, en niet de eigen lokale bankpartners. Dit helpt bedrijven hun processen te stroomlijnen en de administratrieve processen te verminderen. “Met de nieuwe Europese Corporate Card-oplossing komt AirPlus tegemoet aan de behoeften van internationale klanten om betalingsprocessen te vereenvoudigen. Klanten van AirPlus en hun werknemers kunnen nu rekenen op één partner die alle processen centraliseert, vereenvoudigt en harmoniseert: van de implementatie van het card programma tot betaling en facturatie” verklaart Patrick W. Diemer, ceo van AirPlus International.

Volledige verzekeringsdekking

Zakenreizigers ontvangen een volledige verzekeringsdekking en hebben contact met de lokale AirPlus-klantenservice. Bovendien kunnen ze een beroep doen op het brede Mastercard-netwerk. Wereldwijd kunnen reizigers hun kaarten in 210 landen gebruiken om te betalen op meer dan 44 miljoen MasterCard-punten.

TECHNOLOGIE

Amadeus: digitale expansie

Amadeus kondigt een samenwerking aan met de Adobe Experience Cloud. Met als doel de customer loyalty te vergroten en om consistent klantenbelevingen van hoge kwaliteit aan te kunnen bieden, wordt de samenwerking tussen Adobe en Amadeus opgezet. De twee bedrijven werken aan een betere digitale ervaring voor reizigers op al hun apparaten en gedurende de volledige reistijd. John Lonergan, directeur Digital, Airlines bij Amadeus reageert: “Beeld je in welke reiservaringen we zullen kunnen aanbieden door het vooraanstaande airline techonologieplatform te koppelen aan het tonaangevende digital experience platform Adobe. Dit zal een wereld van mogelijkheden openen gaande van je smartphone scherm naar je iPad bij de check-in, tot het scherm in de zetel voor je in het vliegtuig.” Meer details over het partnership en de precieze inhoud van de ontwikkelingen volgen binnenkort.

REISINDUSTRIE

VLARA: algemene vergadering

De algemene vergadering van VLARA die plaats vond te Groot-Bijgaarden op 19 juni 2018, werd door de leden zeer enthousiast onthaald. De aanwezigen vonden de verschillende uiteenzettingen zeer leerrijk. Na het onthaal werd het volgende gepresenteerd: de snelle veranderingen in de reiswereld, de technische vernieuwingen en de Europese Richtlijn die de handelswijze van de ondernemer zullen beïnvloeden in het algemeen belicht. Bij de ene veroorzaakt dit alles verstarring en angst – en dit hoort niet bij echte ondernemers- anderen zien meteen de opportuniteiten. De echte ondernemer zal zich door zijn professionalisme, productkennis en deontologie onderscheiden van de anderen en erbij winnen. De veranderingen scheppen kansen! De consumentenrechten werden uitvoerig uitgelegd omdat de consument verandert en steeds hogere verwachtingen heeft. De ondernemer moet door professionalisme, service en correcte informatie het vertrouwen winnen en behouden. De praktische toepassing (matrix) van de Europese richtlijn werd toegelicht.

Frank van den Eynde boeide nadien iedereen door zijn uiteenzetting over ‘Disruptie in het toerisme, een visie’. Hij benadrukte de snelle veranderingen in de technologie en de toekomstmogelijkheden van de technologie als hulpmiddel voor de ondernemer.

Het besluit is dat de technologische ontwikkelingen een fantastisch hulpmiddel zullen worden voor de creatieve zelfstandige ondernemer MAAR de klantenbeleving zal steeds primeren op de technologie. Vlara is ervan overtuigd dat met gezond verstand, kennis van zaken en een luisterend oor voor de wensen van de klant, de creatieve, moderne, flexibele en zelfstandige ondernemer een toekomst heeft.

Henri Ford gaf ons al volgende raad: “Als je denkt dat alles tegenzit, onthoud dat vliegtuigen tegen de wind opstijgen.” Er werd druk nagepraat tijdens de receptie en gastronomisch diner en alle aanwezigen vonden dat de afwezigen ongelijk hadden.

BESTEMMING

Idaho Tourism: nieuwe website

Idaho Tourism heeft een nieuwe moderne en gebruiksvriendelijke bezoekerswebsite met inspirerende content en stelt deze voortaan nog efficiënter ter beschikking met de recent toegevoegde functie: de ‘Backpack’. Dankzij deze tool kunnen favorieten bewaard worden. Ideaal voor reizigers die graag zelfstandig op pad gaan, of voor reisagenten die creatief uit de hoek willen komen bij de volgende USA-aanvraag. Met de bezoekerswebsite www.visitidaho.org heeft iedereen – zowel op desktop als mobile – te allen tijde een volledige reisgids van Idaho op zak. Het platform biedt een overzicht van de talrijke toeristische mogelijkheden die de staat te bieden heeft, onderverdeeld in 3 subpagina’s:

Bovendien is de travel guide op hun website gratis te downloaden.

HOTELLERIE

Martin’s Rentmeesterij: nieuw luxehotel

© Martin’s Rentmeesterij

Martin’s Rentmeesterij is een nieuw 4* luxehotel in het hart van de historische site van de Landcommanderij Alden Biesen. Het hotel opende in juni 2018 zijn deuren. Het nieuwe hotel is gelegen te Bilzen in Vlaams-Limburg. Op 10 minuten van Maastricht en in een halfuurtje staat uw klant in Luik, Tongeren of Hasselt. Het hotel ligt in een prachtig historisch gebouw (de vroegere Rentmeesterswoning) dat teruggaat tot de 13de eeuw, en werd smaakvol uitgebreid met een hedendaagse vleugel. Het originele gedeelte biedt drie junior suites, een vergaderzaal, een bar, verschillende salons en een evenementen- en banketzaal: ideaal voor recepties en trouwfeesten. De nieuwe vleugel bestaat uit 69 kamers, het klasserestaurant AKKO met terras en een wellnessoase met zwembad. Uw klant kan er ook aangenaam herbronnen in onze wellnessoase met zwembad. Het hotel kijkt uit op een attractieve binnenkoer en op de uitgestrekte boomrijke tuinen van het domein, waar men ook terecht kan voor privé- of bedrijfsevenementen. Maikel Vande Velde, general manager Martin’s Rentmeesterij: “Na mijn studies hotelmanagement aan de Erasmus Hogeschool, deed ik praktische ervaring op in het Sofitel Gent en het Crowne Plaza Brussel. Na tussenstops bij Vedior Interim, Business Faculty en als B2B Manager van de Faculty Club in Leuven, kwam ik uiteindelijk bij Martin’s Hotels terecht, waar ik vier jaar werkte als general manager van het Martin’s Klooster Hotel 4*. Ik voel me perfect thuis in de warme omgeving van Bilzen en wil dit gevoel op alle gasten overbrengen.”

BESTEMMING

Vlaamse regio’s in cijfers

In 2016 kwamen 2,3 miljoen Belgen en Nederlanders op vakantie in de Vlaamse regio’s. Samen besteedden ze 390 miljoen euro. Wandelen en fietsen zijn en blijven populaire activiteiten tijdens de vakantie, maar ook iets eten of drinken hoort erbij. Hotelgasten pikken vaker wat cultuur mee of gaan in de buurt shoppen. Proeven van het streekeigen lekkers komt meer voor bij gastenkamers, terwijl wandelen aan de top staat bij een verblijf in een vakantiewoning. Op een camping en in het vakantiepark is zwemmen de populairste activiteit. Om zich vooraf te informeren over de regio worden online kanalen vaker gebruikt dan drukwerk. Al deze cijfers werden afgelopen maandag bekend gemaakt tijdens een uniek vijfjaarlijks toeristisch onderzoek vanuit de vijf provincies.

Limburg: populair

Een ander opvallend feit tijdens dit onderzoek is dat 42% van de toeristen naar Limburg trekt, met onder meer Haspengouw en de Limburgse Kempen als trekpleisters. Eén toerist op vijf trekt naar de Antwerpse Kempen. West-Vlaanderen vervolledigt de top drie en verleidt 17% van de toeristen met onder andere de Leiestreek en de Westhoek. De vakantiegangers kiezen voor de Vlaamse groene regio’s om te ontspannen, te wandelen, te fietsen en voor het landschap en de omgeving. Nederlanders richten zich iets meer op bezienswaardigheden en zien de vlotte bereikbaarheid als een troef. Ook gastronomie is uitermate belangrijk voor de helft van de toeristen.

128 euro per nacht

Het typische publiek in hotels zijn koppels (48%), in één op drie gevallen 65 jaar of ouder (30%) en weinig kinderen (6%). Toch komt 46% in een ruimer gezelschap dan het gezin. 39% boekt het hotel een maand of korter voor vertrek. 23% boekt via een boekingssite maar toch wordt nog vaak een reisbureau ingeschakeld. Bij de keuze van het hotel speelt de beleving in de (onmiddellijke) omgeving een belangrijkere rol. De hotelgast bezoekt vaker cultuurhistorische bezienswaardigheden (47%) en houdt ook van shoppen (29%). Een hotelgast besteedt gemiddeld 128 euro per persoon per nacht.