Cruise

MSC Cruises benoemt managementteam nieuwe luxebrand

MSC Cruises heeft de eerste directieleden voor haar nieuwe luxebrand aangesteld. Ze wist daarbij specialisten aan te trekken die hun strepen in de cruise-industrie hebben verdiend. Samen combineren ze meer dan 100 jaar van expertise in de cruisesector, luxewereld en hotellerie. CEO van de zogenaamde Yacht Club-schepen wordt Michael Ungerer. Hij was jarenlang aan de slag bij Norwegian Cruise Line en maakte in 2019 de overstap naar MSC Cruises.

Chief sales officer wordt Chris Austin. Hij was vier jaar lang SVP global sales voor Seabourn. Daarvoor werkte hij bijna twintig jaar voor hotelketens waaronder Starwood Hotels & Resorts. Thatcher Brown is aangesteld als commercial and strategic adviser. Hij stond de voorbije vier jaar aan het hoofd van Dream Cruises en was managing director voor Crystal Cruises Asia.

Sacha Rougier kennen we de voorbije zes jaar als managing director van Cruise Gate Hamburg. Ze had de leiding over de bouw van twee cruiseterminals en zag het aantal cruisepassagiers in de Duitse haven de voorbije jaren met 73 procent stijgen. Daarvoor was ze onder meer actief bij het havenbestuur van Marseille.

Sarah Doyle wordt het hoofd van de itinerary planning and shore experience. Zij werkte onder meer voor Bacardi, Starwood Hotels & Resorts en meer bepaald W Hotels Worldwide. Johan Stoll krijgt een rol toebedeeld als destination experience advisor. Hij was 17 jaar VP land programs bij Crystal Cruises en had daarvoor een gelijkaardige functie bij Silversea Cruises.

MSC Cruises heeft vier luxeschepen besteld bij Fincantieri in Italië. Die zullen 63.900 brutoton meten met een capaciteit van 461 suites met balkon. Het eerste vaartuig moet in 2023 in de vaart komen. De zusterschepen volgen respectievelijk in 2024, 2025 en 2026.

© foto MSC Cruises

Comments