Analyse, Bestemmingen, Hotellerie, Studiereis

Marvy Days: marvellous weekend!

‘Il est cinq heures, Brussels Airport s’éveille…’, en de reisagenten eveneens! Maar dat ze zo vroeg moesten opstaan, werd al snel vergeten dankzij Pegase die de deelnemers aan de tweede editie van de Marvy Days echt in de watten hebben gelegd, en dat nog voor ze in Club Marvy toekwamen! Toegang tot de Diamond Lounge, premium-klasse aan bood van Tailwind Airlines… iedereen was klaar voor een weekend onder de Turkse zon!

Na aankomst op de luchthaven van Izmir en een busrit van zo’n 45 minuutjes, arriveerde de groep in de lobby van Club Marvy. De namiddag had iedereen vrije tijd en konden de reisagenten kiezen tussen relaxen of deelnemen aan een activiteit. Wie wou rusten, kon terecht op één van de twee stranden (waarvan 1 adults-only) of aan de twee zwembaden (waarvan één infinitypool). Wat het activiteitenaanbod betreft, was er ook vanalles te beleven: yoga, TRX, tai-chi of zelfs een fotografiecursus.

De eerste avond werd er een Boho Party georganiseerd! Met de blote voeten in het zand, een bohemian chic decor,… 100% Club Marvy! “Wanneer was de laatste keer dat je de zon zag ondergaan?”, vragen we ons de volgende dag af. En net daar ligt de essentie van dit hotel: tijd nemen om te genieten van de eenvoudige dingen in het leven.

De volgende ochtend, na een presentatie over het concept (meer hierover verder in de tekst), kregen we een rondleiding in het hotel, de spa (met zeer aantrekkelijke prijzen), kidszone (open van 10u tot 22u), het waterpark alsook de verschillende restaurants. Stuk voor stuk argumenten om je klanten te overtuigen hun vakantie bij Club Marvy te boeken. Vervolgens ging het richting Degirmen Farm, eigendom van de familie Tonbul, voor een bio-lunch met  lokale ingrediënten die ook in de Club Marvy restaurants worden gebruikt. Om deze twee dagen in schoonheid te eindigen, werd er een White Night georganiseerd. Eens te meer haalde Club Marvy alles uit de kast, van eten tot decoratie, om er een onvergetelijke avond van te maken!

Club Marvy by Paloma: een concept op zich

Er zijn vakantiebestemmingen waar je naartoe gaat voor de bestemming, maar er zijn ook plaatsen waar het hotel de bestemming is. Club Marvy hoort duidelijk tot die tweede categorie thuis!

Dat is dan ook hetgene wat Basak Erel, chief commercial officer Club Marvy, benadrukte tijdens zijn presentatie op zaterdagochtend, aan de hand van sprekende video’s. Wanneer hij over Club Marvy vertelt, dan straalt hij, net zoals het hele team! Het is duidelijk dat iedereen Club Marvy in zijn hart draagt. En samen hebben ze maar één doel voor ogen: klantentevredeheid! “It is not what we are saying, it is what they say it is.” Alles draait om de klant en hun ervaring ter plaatse, want zij zijn de ambassadeurs van het hotel. Zij delen hun ervaring op de social media, waar ook Club Marvy erg actief is! Vandaar ook het belang van deze Marvy Days, want de reisagenten die nu Club Marvy beleven kunnen die boodschap ook duidelijk overdragen naar de klant.

Basak Erel nam de tijd om de essentie van Club Marvy uit te leggen: “nieuwe luxe is eenvoud”. Waar men vroeger grote bedragen neertelde voor een verblijf in een koninklijke suite in een echt paleis, wil men nu rust en familie. En daar staat Club Marvy voor: authenticiteit en eenvoud, veel natuurlijke materialen, kamers middenin de natuur, activiteiten waarbij men zich kan herbronnen, plekjes om tot rust te komen, een evenwichtige keuken,… de reisagenten die deelnamen aan de Marvy Days konden het concept alvast smaken!

Happy about Marvy?

Iedereen was het erover eens: Club Marvy is een succes! Enkele reisagenten aan het woord:

Maureen Meeus (Scheldeboorden Travel, Temse) en Joke Verheye (Apollo Travel Deinze) delen dezelfde mening en worden bijgestaan door Hugo Paulissen (Limburg International): “Onze eerste indruk? Wauw! Het concept is echt super, en de sfeer is dat ook! Het was wel een korte trip en het programma had misschien wat anders gekund. Zo hadden we liever het hotel op de eerste dag bezocht, zodat er vrije tijd was tijdens de tweede dag. En we hadden misschien nog andere Paloma-hotels kunnen bezoeken in plaats van de boerderij? Maar we hebben erg genoten van ons verblijf: de sfeer, de aangename temperaturen, de speciaal georganiseerde avonden… Speciale vermelding voor het eten dat in het hoofdrestaurant werd geserveerd: dat is subliem, ook tijdens het ontbijt! Ik kan me niet voorstellen dat een klant hier niet aan zijn trekken komt! Voor ons is Club Marvy een super concept voor klanten van alle leeftijden. We komen graag terug met onze familie!”

Steven Van Oost (Sales Executive, Pegase) was voor de tweede keer van de partij tijdens de Marvy Days: “Beide edities waren gelijkwaardig, ik geniet nog na van o.a. de fantastische Boho Party op het strand,… Ik ben een absolute fan van dit hotel. Nergens in Turkije vind je een club als Club Marvy. Prachtige infrastructuur (mooie hedendaagse kamers, prachtige tuinen,…) uitnodigende restaurants, lekker eten,….) De ligging is fantastisch aan 2 aparte baaien met zandstrand. Een uniek concept voor mensen die zoeken naar rust maar ook voor families met kinderen. Club Marvy staat garant voor genieten, rust, natuur en smaak. I’m a Marvian!”

Jean-Pierre Neus (Sales & Marketing Manager Benelux & France, Paloma Hotels): “Een van de grote voordelen van Club Marvy is dat je, ondanks de 339 kamers, nooit het gevoel hebt dat er veel is. Overal in het resort is er rust! Dat is het resultaat van de verschillende nationaliteiten die we aantrekken en hun verschillende ‘uurroosters’. Onze grote uitdaging vandaag is erin slagen dat we een echt Marvy-cliënteel aantrekken. En dat is niet zozeer het gebruikelijke cliënteel dat voor een all-in vakantie in Turkije kiest, maar dat zijn ook zij die normaal naar Griekenland of Ibiza op vakantie gaan. De mensen moeten het nieuwe concept van luxe, dat draait rond rust en familie, leren appreciëren en begrijpen. Luxe wordt niet meer weerspiegeld in de weldadige decoratie van een kamer, maar wel door de ligging met zicht op op zee en de oppervlakte.”

 

Margaux Descamps, Staff Reporter Travel Magazine

Comments