Aviation

Luchthaven Charleroi breidt commerciële ruimte fors uit

Binnenkort vind je op de luchthaven van Charleroi ook een Starbucks, een Burger King en een Panos. De luchthaven gaat zijn horeca-oppervlakte maar liefst verdubbelen. En ook de taxfree wordt groter. De luchthaven wil het groeiend aantal passagiers meer geld laten uitgeven. Tussen december 2018 en augustus 2019 zullen twaalf verkooppunten de deuren openen. Koffieketen Starbucks wordt de eerste in dat rijtje. Om plaats te maken voor alle nieuwe zaken, besloot de luchthaven om een derde verdieping in te richten. De infrastructuurwerken gingen begin deze maand van start. BSCA (Brussels South Charleroi Airport) ziet zijn bezoekersaantallen jaar na jaar records breken. Met een marktgebied van 20 miljoen inwoners, een economisch centrum voor de hele regio, wil de luchthaven nog een stap verder gaan in zijn ontwikkeling door een nieuwe strategisch samenwerking aan te gaan met Telenet, dé Belgische speler in telecommunicatie en innovatie.