Analyse, Inflight Report

Inflight Report: Delta Air Lines

Delta Air Lines

Carrier: Delta Air Lines

Route: DL0057 Amsterdam – Salt Lake City & DL00566 Salt Lake City – Amsterdam

Toestel: Boeing 767

Reisklasse: Main Cabin Economy

Periode: maart 2019

Context

Delta Air Lines (DL), vaak afgekort tot Delta, geldt als één van de voornaamste luchtvaartmaatschappijen van de Verenigde Staten. Met ongeveer 180 miljoen passagiers per jaar heeft de carrier zich opgewerkt als een voorkeursmaatschappij voor trans-Atlantische vluchten vanuit de belangrijkste Europese luchthavens.

Vanuit Amsterdam Airport Schiphol biedt DL een dagelijkse non-stopvlucht aan naar SLC. Op woensdagen, vrijdagen en zondagen biedt ook joint venture partner KLM codeshares aan richting Utah.

Check-in

In Amsterdam zijn de check-inbalies van de reisklassen duidelijk opgesplitst en verloopt de procedure snel. Na de gebruikelijke veiligheidscontrole zorgt een pre-screening voor het boarden alvast voor een vlottere aankomst in de Verenigde Staten.

In Salt Lake biedt Delta een efficiënte dienst aan met zijn self-service check-inkiosken en glimlachende balie-agenten, die onze bagage vlot inchecken. We hoeven aldus niet af te rekenen met eindeloze wachtrijen en we regelen deze formaliteiten op een vlotte wijze, zowel op de heen- als op de terugweg.

Boarding

Business class passagiers mogen het eerst aan boord, gevolgd door veteranen, militairen en families met jonge kinderen. De overige passagiers worden per zone naar voren geroepen om een vlotte boarding te verzekeren. Je moet je geen zorgen maken over de beschikbare plaats voor uw ruimbagage. De opbergvakken zijn voldoende ruim, zodat u – zelfs bij een volboekte vlucht – een plaats vindt voor uw handbagage. De efficiënte boarding-policy zorgt ervoor dat de vluchten op tijd kunnen vertrekken – altijd gewaardeerd. Een klein addendum wat betreft de SLC-AMS vlucht, waarbij de piloot iedere passagier persoonlijk verwelkomde en bedankte om voor Delta te hebben gekozen.

Seat

De economy class-stoelen bieden een zeer correct comfort voor een long haul-verbinding. De tweegangsconfiguratie 2-3-2 blijft als standaard gelden en werkt zelfs voor de grootste passagiers dankzij de behoorlijk brede stoelen en de comfortabele beenruimte.

Service

De AMS-SLC-vlucht (10u40) was een voorbeeld voor intercontinentale vluchten. Tijdens beide vluchten worden de passagiers verwend en krijgen ze voldoende eten en drinken. Na een zoete of zoute snack, krijgen we een menu waarbij we de keuze hadden tussen drie gerechten, vergezeld van een salade en een dessert. Halverwege de vlucht, biedt de attente en vriendelijke crew een warme snack aan, ook hier begeleid door een drankje naar keuze. Ten slotte krijgen we op de vlucht richting de VS ook een ontbijt aangeboden, om met volle energie het bezoek aan het land van Uncle Sam aan te vangen.

De vlucht

Geen stress aan boord bij Delta. De aankondigingen zijn steeds nuttig en men vermijdt overbodige communicatie. Zoals gebruikelijk is op het merendeel van langeafstandsvluchten, krijgen de passagiers een hoofdtelefoon en -kussen voor een beter comfort. Het goedgevulde entertainmentsysteem zorgt ervoor dat iedereen zijn gading kan vinden tussen het rijke aanbod aan albums, tv-series en films.

Bagage

De bagage afhandelaars van Delta blijken zeer efficiënt, want zowel in Salt Lake als in Amsterdam verschijnen onze koffers zonder vertraging op de rolband.

Ons oordeel

Het product van Delta Air Lines is duidelijk aan een opmars bezig en zal de overgrote meerderheid van haar passagiers tevreden stellen door de joviale service, het comfort van de eco-klasse en het aantal vliegverbindingen. Kortom, een goed afgewerkt product waarbij het moeilijk is om gebreken te vinden. Lagekostenmaatschappijen hebben zo hun liefhebbers, maar de legacy carriers kijken nog steeds een mooie toekomst tegemoet indien ze een kwaliteitsservice blijven bieden, zoals Delta dat doet.

Comments