Cruise

Holland America Line… waarom niet nu?

Holland America Line lanceert een grootscheepse campagne met de slogan ‘Holland America Line… waarom niet nu?’ om de vooroordelen rond cruisen weg te nemen. Dat gebeurt met commercials op de Nederlandse televisie en elf korte video’s op You Tube en www.HollandAmerica.com. Daarin beleven twee koppels (ervaren en onervaren cruisers) een cruisevakantie op de Middellandse Zee en de Noorse fjorden. Via de serie probeert Holland America Line op een luchtige wijze het cruiseproduct dichter bij de vakantiegangers te brengen. De actie werd woensdag voorgesteld in aanwezigheid van Orlando Ashford, President Holland America Line en Joe Slattery, SVP Global Marketing & Sales. Nico Bleichrodt, managing director Sales & Marketing Continental Europe: “Onderzoek heeft aangetoond dat vier miljoen Nederlanders een cruisereis overwegen. Ondanks dat het aantal Nederlandse cruisegasten in 2017 met 6 procent naar 110.000 passagiers is gegroeid, blijft de cruisepenetratie zeer laag in vergelijking met andere Europese landen. ” Met de campagne wil HAL daarom de vooroordelen weerleggen en het uitstelgedrag aanpassen. Dat gebeurt in het licht van de lancering van de Nieuw Statendam die volgende zomer 15 afvaarten vanuit Amsterdam verzorgt en de verhoging van de capaciteit in de Middellandse Zee in 2019. Bleichrodt legt de lat alvast hoog. “De Nederlandse cruisemarkt moet heel snel naar 150.000 passagiers en HAL moet daarin een marktaandeel halen van 40 procent.”

© foto Travel Magazine

Comments