Cruise

Doet de cruise-industrie voldoende om nieuwe klanten aan te trekken?

Doet de cruise-industrie voldoende om nieuwe vakantiegangers aan te trekken? Die vraag stelt de sector zich begin maart op Seatrade Cruise Global, de jaarlijkse cruisebeurs in Fort Lauderdale. Een panel met onder meer Silversea Cruises, Hurtigruten en Cunard/Carnival Corporation zullen tijdens de conferentie over dit thema debatteren. Volgens de vertegenwoordigers zijn de cruiserederijen de jongste jaren druk in de weer geweest om meer jonge cruisers en multigeneratiegroepen aan te trekken. Maar ze moeten hun product eveneens verruimen om een breder spectrum van klanten aan te spreken. Ook daaraan werken de maatschappijen door nieuwe bestemmingen aan te boren, meer expeditiecruises aan te bieden, technologische vernieuwingen uit te werken, hun ecologische voetafdruk te verminderen en op de reizen educatieve programma’s en landtours voor te stellen. Daarnaast verwachten de rederijen veel van Europa en Azië waar de cruisevakanties in volle expansie zijn. Het is dan ook op deze twee continenten dat de cruise-industrie de volgende 15 jaar haar grote groei verwacht te realiseren. (27-02-2018)

© Port Everglades

Comments