Analyse

Disney Stars Live Experience 2019

Disneyland Paris organiseert jaarlijks de Disney Stars Live Experience. Dit jaar nodigde het themapark zo’n 650 internationale reisagenten uit, afkomstig uit 21 verschillende landen. België werd vertegenwoordigd door 36 professionals, die van 17 tot en met 19 november de magie van Disneyland Paris mochten beleven. Zoals steeds  was het een weekend vol boeiende presentaties en heel wat tijd om het park zelf te verkennen.

Door Mathieu Bollaert, reporter Travel Magazine

Een gezonde mix

De Experience ging van start met een dynamische presentatie van Key Accountmanager BeLux Kristof Heirman die ons meteen wist te betoveren met de geplande innovaties die het themapark te wachten staan. Zo krijgt de Frozen-franchise een eigen nieuw deel in het park, opent het Marvel Hotel op 15 juni 2020 en wordt de Aerosmith achtbaan omgetoverd in het thema van de Iron Man.

Het programma van de Disney Stars Live Experience is zoals steeds een gezonde mix van plezier en leerrijke presentaties. We gingen van start met een aantal hotelbezoeken waaronder Cheyenne en Sante Fe. Ook een bezoek aan Villages Nature en het bijhorende Aqualagon (met zijn 9000 m² een van de grootste overdekte waterparken in Europa) lieten een goede indruk na. Naast de hotelbezoeken was er ook veel tijd voor fun! Vooral de shows lieten een diepe indruk na bij de reisagenten. Mickey’s PhilarMagic, Buffalo Bill’s Wild West show en het adembenemende avondspektakel Disney Illuminations lieten de meeste aanwezige professionals niet onberoerd.

Innovaties

Magic Pass

Om een verblijf in Disneyland Paris voor je klanten aangenamer te maken en hen met niet te veel verschillende kaarten te laten rondlopen, ontwikkelde Disneyland Paris de multifunctionele RFID-kaart: de Magic Pass. Vorig jaar nog in een testfase maar intussen werd de kaart officieel gelanceerd. Deze digitale sleutel opent meer dan enkel deuren! Naast zijn functie als kamersleutel is deze kaart tegelijkertijd ook een toegangspas tot de parken en dient deze als betaalkaart. De Magic Pass dient ook als fastpass, biedt extra Magic Time, geeft toegang tot zwembad en fitness, bevat de gekozen maaltijdopties én is je parkeerkaart!

Disney Express Service

Stel tijdens het verkoopsgesprek ook de Disney Express Service voor aan je klanten. Bij aankomst bij de Disney Express balie in het station Marne-la-Vallée/Chessy kan je hier je bagage uit handen geven en krijg je meteen incheckpapieren en toegangstickets voor de parken. Zo kunnen klanten meteen het park induiken, zonder eerst naar het hotel te gaan. De Disney Express kan je uiteraard ook gebruiken bij vertrek, zo geniet men tot de allerlaatste minuut van de Disney Magie! Deze optie boek je best goed op voorhand, wat de prijs dan erg voordelig maakt.

Unieke ervaringen door onvergetelijke seizoenen

Op 10 november 2019 werd het startschot gegeven van het Disney Betoverende Kerstseizoen. Tot 6 januari 2020 straalt het hele park tot in de kleinste details kerstsfeer uit! Na het kerstseizoen is het de beurt aan Frozen Celebration (11 januari 2020 – 3 mei 2020). Van 11 januari 2020 tot 15 maart kan je in het park eveneens terecht voor Legends of the Force.

Special Events tijdslijn 2020

8 – 10 mei: Disney Princess Run Weekend
6 juni: Magical Pride
4 en 5 juli: Electroland
24 – 27 september: Disneyland® Paris Run Weekend – 5de Editie
31 oktober: Halloween Party
31 december: New Year’s Eve

Top tips voor een geweldig verblijf

Kristof Heirman deelde in zijn presentatie ook enkele handige tips & tricks die de reisagenten goed van pas komen. “Soms is het voordeliger om een suite of een clubkamer te boeken aangezien de fastpass hierbij inclusief is.” De Clubkamers en Suites bevatten heel wat voordelen, zoals privé receptie, toegang tot de privé lounge waar je de hele dag lang kan genieten van verschillende drankjes en je kan ontbijten, bagagedienst, VIP FASTPASS of HOTEL FASTPASS, snacks van 16u tot 17u30 en koffie en thee in de kamers.

“Zoals eerder aangehaald komt de efficiënte Disney Express Service goedkoper uit wanneer deze op voorhand geboekt wordt. Daarnaast raden we klanten aan de app van Disneyland Paris zelf te downloaden. Zo heb je een mooi overzicht van de verschillende attracties en de wachttijden in real-time. Daarnaast vind je op deze applicatie ook de plattegrond terug met alle daar bijhorende accommodaties (restaurants, bars, shows, etc). Sommigen kan je ook handig via de app reserveren. Last but not least: de Disney PhotoPass+. Hierop kan je eenvoudig de barcode scannen aan de PhotoBooths die toebehoort aan je foto. Deze Photobooths vind je steeds terug aan de uitgang van de attractie.”

Disneyland Paris in cijfers

  • 15.000 werknemers
  • België is goed voor 6% van de bezoekers
  • 2 themaparken met een totaal van 59 attracties
  • 8500 kamers (Disney Hotels en partner Hotels)
  • 55 restaurants en 13 bars/cafés
  • 21 miljoen maaltijden geserveerd per jaar

“De Disney Stars Live Experience was supercalifragilisticexpialidocious!”

“De Disney Stars Live Experience was supercalifragilisticexpialidocious! Wat me vooral is bijgebleven zijn de shows. Vroeger lag mijn focus eerder op de attracties. Maar de kwaliteit van de shows ligt zo hoog dat deze absoluut aan te raden zijn.”
Dominique Hardeel – Omnia Travel Antwerpen

“Elk bezoek aan Disneyland Paris is magisch! Ik was erg nieuwsgierig naar de nieuwe show van Frozen. Ik ben erg blij dat ik er bij mocht zijn dit jaar!”
Alexandre Sgobba – Voyages Léonard Barchon

“Het was een enorm leuke en verfrissende ervaring. Zo heb ik geleerd dat het Santa Fe Hotel en het Cheyenne Hotel eigenlijk 2 verschillende soorten hotelcategorieën zijn, terwijl ik deze vroeger op dezelfde lijn plaatste. De Disney Stars Live Experience is altijd een zeer leerrijke en leuke ervaring!”
Kim Kil – TUI Schoten

“Elk bezoek aan Disneyland is steeds anders, omdat het park blijft innoveren waardoor Disneyland Paris zich duidelijk kan onderscheiden van andere parken. Tijdens de Disney Life Experience heb ik opnieuw veel bijgeleerd over het park en de geplande nieuwigheden. Het maaltijdpakket bijvoorbeeld, iets dat ik voortaan telkens zal meenemen in het verkoopsgesprek.”
Kristof Damiaens – De reisboetiek Dilsen-Stokkem

De driedaagse kon bij de voltallige groep op veel bijval rekenen. Zoals steeds konden we rekenen op een mooie mix van spektakel, show en magie. Het klonk eenduidig dat deze editie meer dan geslaagd was en enorm leerrijk en betoverend was. “De Disney Stars Live Experience is een belangrijk B2B-platform, waarbij reisprofessionals niet enkel kennis maakten met de laatste nieuwtjes, maar eveneens ook goed in de watten worden gelegd en worden bedankt voor de geleverde inspanningen,” klonk het bij de organisatie.

Bekijk alle foto’s hier.

Comments