Column

Column EURAM – Twee efficiënte mindfulness-oefeningen tegen hyperdigitalo-allergie en acute “mijnklantwilpapieroplasmose”.

Oefening 1: Sluit je ogen, haal diep adem door je neus, let op je adem, adem diep uit, let op je adem, en herhaal. Houd je ogen dicht, we varen richting de Spaanse costa, waar de mediterrane temperaturen stilletjesaan een heerlijk gemiddelde bereiken. We vliegen over de prachtige natuur en azuurblauwe wateren tot we belanden op het balkon van een hotelkamer dat uitkijkt over het zwembad en de poolbar van een door jullie welbekend etablissement.

“Wie zit/ligt er daar op dit moment, tussen Pasen en de grote vakantie, te genieten van het gunstige klimaat en de nog gunstigere prijzen?” – “Mensen die iets meer op leeftijd zijn, Olivier?” – “Juist! En, wat zijn die mensen bijna allemaal aan het doen?” – “Aan het lezen, surfen, … op hun tablet, e-reader, Olivier?” – “Nog eens juist!”

Doe je ogen langzaamaan weer open, kom weer bij ons. Kijk! We zijn weer in België. We hebben geleerd dat ook onze oudere generaties steeds meer mee zijn met de digitale wereld. Durf jouw klanten, ook die op leeftijd, dus zeker een digitale offerte of roadbook te sturen. They’ll love it!

 

Oefening2: Herhaal bovenstaande ademtechniek, sluit je ogen en hop! We staan in een autogarage. Je hebt net een kleine lieftallige cabrio van een Italiaans merk gekocht, hoera! Kostprijs van dit koddig ding? 12.000 euro. “Wat kost er nog 12.000 euro?” – “Een keuken, een nieuw interieur, Olivier.” – “Juist! Wat hebben die dingen gemeen?” – “Wel, je kan ze allemaal mooi online langs alle kanten bezichtigen en alle details ervan onderzoeken.”

Denk maar aan de 3D-bouwtools van een bekend Zweeds meubelmerk of een online ‘car configurator’. “Weet je wat je nog allemaal online kan bekijken voor je het koopt? Van een banaan in de supermarkt tot je volgende zeiljacht van 32 meter… Wat kost 12.000 euro en kan je niet online bekijken?” – “Euh… Een op maat van de klant uitgewerkte rondreis.”

Dat is bijna niet te vinden. De klant vindt dus alles online, behalve de reisprofessional. Toch jammer… Maar wacht, het kan ondertussen wel. We kunnen wel mee zijn met de leefwereld van de consument! Surf naar www.euram.eu, en kijk, je kan prachtige online offertes en roadbooks aanmaken en personaliseren, de klant kan ze zelfs downloaden en meenemen op reis! Mirakel! Et voilà, je bent genezen, zo erg was het niet!

 

Meer info: olivier.dewit@euram.eu

 

Comments