Reisindustrie

Center Parcs: Blackstone investeert 200 miljoen euro

Center Parcs, onderdeel van de Pierre & Vacances – Center Parcs Group, heeft een nieuwe lange termijn leaseovereenkomst gesloten met Blackstone, eigenaar van het vastgoed. Als onderdeel van deze overeenkomst investeert Blackstone 200 miljoen euro in het vernieuwen van de voorzieningen en accommodaties in de zeven grootste vakantieparken: Erperheide en De Vossemeren in België, De Kempervennen, De Huttenheugte, Het Heijderbos en Het Meerdal in Nederland, en Bispinger Heide in Duitsland. “Dit sluit aan op de ambitie van Center Parcs om een nieuwe standaard te zetten in beleving, verblijf en samenzijn,” aldus Pascal Ferracci, CEO van Center Parcs Europe. Zo worden ruim 4.800 cottages vernieuwd en wordt geïnvesteerd in het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo, de centrale faciliteiten en de infrastructuur.

Center Parcs besteedt het grootste deel van de investering (85 procent) in de vernieuwing van haar cottages en hotelkamers. Hiermee speelt zij in op de groeiende behoefte aan luxe accommodaties. Zo zet Center Parcs in op de uitbreiding en vernieuwing van de meest luxueuze cottages in haar parken, namelijk Premium en VIP, en in een upgrade van de Comfort cottages. Bovendien worden in de parken themacottages gecreëerd die helemaal in het teken staan van unieke belevenissen.

Vernieuwing faciliteiten

In alle parken wordt de Aqua Mundo gerestyled en uitgebreid met nieuwe voorzieningen en attracties. Zo krijgen de parken nieuwe spectaculaire glijbanen. Ook kunnen kinderen zich straks vermaken in de nieuwe kinder-doe-baden. De centrale faciliteiten in de parken worden vernieuwd. Zo wordt het bowlen vernieuwd met interactieve bowling-concepten. Daarnaast doen in alle vakantieparken nieuwe buitenspeeltuinen hun intrede en worden de kinderboerderijen in alle parken vernieuwd. In Het Meerdal en Bispinger Heide introduceert Center Parcs een compleet nieuw dierenparkconcept. Verder wordt de overdekte speelwereld Action Factory in verschillende parken vernieuwd. In alle zeven parken wordt de volledige customer journey gedigitaliseerd. Een voorbeeld hiervan zijn de nieuwe digitale armbanden waarmee gasten toegang krijgen tot de Aqua Mundo.

Foto © Center Parcs

Comments