Aviation, Newsflash

Brussels Airlines nieuwe merkidentieit

Als gevolg van de COVID-19 crisis heeft Brussels Airlines in 2020 haar transformatieplan Reboot Plus versneld en geïntensifieerd om een toekomstbestendig bedrijf te worden met een gezonde kostenstructuur.  Na de herstructurering is de maatschappij gestart met de tweede fase van haar Reboot Plus plan: de verbeteringsfase. Brussels Airlines richt haar aandacht nu op de toekomst met strategische investeringen in een verbeterde klantenervaring, nieuwe technologieën, digitalisering, nieuwe manieren van werken en de ontwikkeling van haar werknemers.

Het Belgische bedrijf transformeert om een gezonde, rendabele luchtvaartmaatschappij te worden die perspectieven biedt aan haar klanten, partners en medewerkers; een luchtvaartmaatschappij met een constante focus op het milieu en het verkleinen van haar ecologische voetafdruk. Een nieuw Brussels Airlines.

Peter Gerber (ceo Brussels Airlines): “We willen een duidelijke  start voor het Nieuwe Brussels Airlines. Voor onze klanten, die het beste verdienen, maar ook voor onze medewerkers, die zich engageren voor de transformatie die we doorvoeren en hier elke dag aan bijdragen. Wetonen dat we een bladzijde omslaan. Als één van de vier netwerkmaatschappijen van de Lufthansa Group bouwen we de weg naar een veelbelovende toekomst.  We zien deze nieuwe merkidentiteit als een symbool van vertrouwen in ons bedrijf, en  we willen hiermee onze rol als nationale luchtvaartmaatschappij van België opnieuw benadrukken.”

De nieuwe merkidentiteit omvat een nieuwe versie van de kenmerkende rode en blauwe kleuren van Brussels Airlines, nu een diepere kleur rood en een donkerdere tint blauw. De gestippelde “b”, die vandaag de staart van de vloot siert, maakt plaats voor 9 stippen van verschillende grootte in de vorm van een vierkant, om de diversiteit van de klanten, de bestemmingen en de medewerkers weer te geven. Geen stip is gelijk. Het vernieuwde logo maakt ook gebruik van een nieuw, moderner lettertype. De twee woorden van de merknaam zijn nu gestapeld, waarbij het woord “brussels” aan belang wint door zijn grotere formaat om de Belgische identiteit van de luchtvaartmaatschappij te benadrukken. Het nieuwe vliegtuigdesign toont een zoom op het gestippelde logo op de staart, een frisse witte body en een dynamische golf van stippen in verschillende tinten blauw en grijs.

Naast de nieuwe visuele identiteit, vertaalt de nieuwe merkidentiteit zich ook in een nieuwe tagline: “You’re in good company”.

Comments