Analyse

#BETravelCongres: inschrijvingen stromen binnen

De inschrijvingen voor het #BETravelCongres van de VVR lopen bijzonder vlot. “De kaap van de 100 deelnemers, waaronder heel wat nieuwkomers, is inmiddels overschreden,” aldus Koen van den Bosch, CEO van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus.

Koen van den Bosch, CEO VVR.

Het #BETravelCongres, van 24 tot 27 mei 2018 in Nantes, is dan ook een unieke gelegenheid om alles weer even op scherp te stellen. Onze sector staat voor heel wat uitdagingen. Het is bijzonder nuttig om even stil te staan bij waar je vandaag staat. Even aan zelfreflectie te doen, je te laten inspireren door sprekers die een sterk en waardevol verhaal brengen, je kennis uit te bouwen tijdens de workshops en te overleggen en te evalueren met de collega’s die aanwezig zijn.

 

“Open congres”

Het #BETravelCongres profileert zich als een ‘open congres’. “We beogen uiteraard in de eerste plaats om de VVR-leden maximaal te bereiken, maar de inschrijvingen open zijn voor iedereen die actief is in de reissector,” aldus Koen van den Bosch. “We zijn bijzonder tevreden dat we ook vertegenwoordigers van de andere vakverenigingen mogen ontvangen, zoals bijv. ABTO en UPAV.” Thema van dit congres is dan ook “mijn klant, mijn reisbureau, mijn meerwaarde”. De sprekers en workshops zijn in functie van dit thema gekozen. Via de website BETravelCongres.be vind je alle relevante informatie en een programma-overzicht. De plaatsen zijn beperkt en de inschrijvingen lopen via een “first come first served” principe.

Resem topsprekers

“Naast het netwerking-gebeuren tijdens de vergaderingen en excursies in de regio focust het #BETravelCongres meer dan ooit op een inspirerende inhoud met praktische tips & tricks waar je als reisagent concreet mee aan de slag kan gaan,” aldus Koen van den Bosch. Daarvoor zorgen o.a. volgende topsprekers, van binnen én buiten de reisindustrie. Een overzicht.

Rik Vera (nexxworks) heeft meer dan 20 jaar C-level ervaring in sales & marketing en algemeen management in de maakindustrie. In 2015 richtte hij samen met zijn business partners Peter Hinssen en Steven Van Belleghem nexxworks op. Zij reizen de wereld rond om bedrijven te inspireren over hun Day after Tomorrow in de nieuwe Digitale. Digitaal is de nieuwe norm. De impact is enorm. Om deze tsunami te overleven, moeten bedrijven de oude modellen overboord gooien, nieuwe modellen uitvinden en zich die nieuwe gewoontes snel eigen maken. Rik helpt je om dit proces op te starten door te beschrijven hoe je extreem klantgericht kan zijn en hoe je van een traditioneel inside out procesgedreven bedrijf naar een vlotte outside in gerichte organisatie kan gaan.

An Verstraete (Businesslab) blogt wekelijks rond de thema’s strategie, marketing, prijszetting en klantgerichtheid en verzorgt tal van columms rond commerciële vaardigheden. Daarnaast begeleidt ze, als zaakvoerder van Businesslab, kleine ondernemingen op weg naar persoonlijk, zakelijk en financieel succes. In een sessie over de 5 niveaus van klantenbeleving word je je bewust van de mogelijkheden die voor jouw organisatie nog open liggen.

Robrecht Willaert (Travel Magazine) zal het tijdens zijn workshop hebben over de traditionele reiskantoren als typisch voorbeeld van de herdefiniëring van de waarde van de retailer (van brick & mortar naar clicks & mortar). De ‘desintermediatie’ gaat zich ongetwijfeld ook nog op andere retailniveaus afspelen, maar het andere toverwoord is hier evenzeer het ‘omnichannel’ gebeuren, wanneer in veel sectoren straks de offline en online verkoop hand in hand zullen gaan.

Jan Peeters (Travel360°) geeft tijdens zijn presentatie ‘The Tipping Point year’ een realistische visie op de invloed van de verschillende grote trendlijnen op de job, de aanpak en de onmiddellijke toekomst van de reisagent. Hij zal ook op vaste tijdstippen korte samenvattingen maken van de workshops en presentaties, met aandachtspunten en opmerkelijke uitspraken van sprekers én congresdeelnemers.

Workshops

Op vrijdag 25 mei staan in de namiddag verschillende workshops op het programma.

1 Analytics: meten is weten – Pieter Weymans

Vandaag zijn er heel wat online mogelijkheden om beter met je klant te communiceren en hem nog meer te binden aan je bedrijf. Tijdens de workshop leer je hoe je Google Analytics kan inschakelen in jouw bedrijfsvoering. Pieter Weymans heeft ervaring op de Belgische en Nederlandse markt vanuit verschillende management-posities. Daarnaast is hij actief lid van de Raad van Bestuur van de VVR. Vanuit de praktijk van zijn eigen bedrijf ShoreBee bouwde hij doorheen de jaren veel ervaring op m.b.t. het gebruik van online media en Google Analytics.

2 Instagram: een beeld zegt meer dan 1000 tekens – Marjolein Bongers

Reizigers (en dus de klanten van de reisagent) zijn vandaag hypergeconnecteerd. Social Media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks bestaan. In de 40 minuten durende Instagram workshop geeft Marjolein jou tijdens het congres concrete tips om jouw Instagram account op een effectieve wijze in te zetten en hoe je online ambassadeurs inzet om het verhaal van jouw reisbureau te vertellen. Marjolein Bongers (House of Social Media) geeft social media presentaties en trainingen aan bedrijven zoals The Walt Disney Company en Schiphol Group. Daarnaast blogt ze voor Marketingfacts en is ze gastdocente.

Meer info en inschrijvingen

Alle informatie is beschikbaar via #BETravelCongres. Inschrijven kan via https://betravelcongres.be/inschrijven. Neem contact op het met VVR-secretariaat 050/25.00.60 of fien@vvr.be

Comments