Studiereis

30 jaar Pegase: megafamtrip Dubai

 Dubai: Oosterse metropool met internationale allures

 Door Yves Slabbinck

Als aanloop naar talrijke acties, festiviteiten en initiatieven rond het 30-jarig bestaan van de luxe-touroperator Pegase, die volgend jaar op de agenda staan, werd van 8 tot 13 december een ontdekkingsreis naar Dubai georganiseerd. Dertig reisprofessionals konden zich op deze manier vergewissen van de troeven van deze iconische woestijnstad, met een niet aflatende groei naar meer, hoger, mooier, langer, chiquer, duurder en luxe alom. Dat er een Dubai voor iedereen is, konden de deelnemers uitvoerig ervaren en – het moet gezegd – het indrukwekkend en uitgebreid programma werd tot ieders tevredenheid tot in de puntjes uitgevoerd!

Aangezien er gekozen was voor een avondvlucht van Emirates (B777-300) konden de deelnemers reeds om 6u. in de ochtend voet aan wal zetten op de drukste luchthaven van de wereld en op deze exotische bestemming hun intrek nemen in het centraal gelegen tophotel Shangri-La.

Steven Van Oost (sales executive Pegase): “Dertig jaar Pegase draait in de eerste plaats om de reisagent. We zijn ervan overtuigd dat het verhaal van Pegase niet mogelijk zou zijn zonder de reisagent als trouwe partner. In 2019 wordt de reisagent dan ook op uiteenlopende manieren in de bloemetjes gezet. Met talloze initiatieven en acties zullen we er een fantastisch jaar van maken. In de aanloop daarvan werden 30 reisprofessionals uitgenodigd om deel te nemen aan deze unieke studiereis naar Dubai. Op het programma van deze trip stonden enkele letterlijke en figuurlijke hoogtepunten, zoals een onvergetelijke helikoptervlucht vanop de Atlantis Helipad om zo Dubai vanuit de lucht te ontdekken, een woestijnsafari met als afsluiter een barbecue onder de sterrenhemel, ‘At The Top’ of the Burj Khalifa, cocktails drinken en relaxen in de trendy beach club Nikki Beach, dineren in hotel Palace Downtown en het Armani Hotel waar men vanop de eerste rij kon genieten van de magistrale fonteinenshow.”

Pegase greep dit moment ook aan om met de deelnemende reisagenten in gesprek te gaan en te polsen wat ze (zowel vanuit het oogpunt van de klant als reisagent) van Pegase verwachten. Op die manier kan Pegase beter bepalen waar ze de komende jaren hun focus op  moeten richten.

Spectaculaire groei

Céline Claeys (product manager Pegase): “Om deze bestemming als reisagent optimaal te kunnen verkopen, is het absoluut nodig dat je die ook gezien en beleefd hebt. Dat was sowieso de insteek bij het samenstellen van het uitgebreid programma. Wij gaan steevast heel selectief om met onze studiereizen, maar als we het doen dan willen we ook de tijd nemen om de bestemming serieus door te lichten en dit zowel cultureel, gastronomisch als productmatig. Belangrijk is dat we in Dubai een Nederlandstalige begeleiding aanbieden. Doordat het niet al te ver vliegen is en het weer er altijd zalig is, is Dubai een geliefde bestemming bij de Belgen. Dat we voor Dubai hebben gekozen, is logisch als je het potentieel voor deze bestemming ziet. In vergelijking met 2017 mochten wij dit jaar overigens reeds een spectaculaire groei noteren.”

Steven Van Oost: “Dubai is anders dan andere bestemming… een mooi alternatief voor bijvoorbeeld de Canarische eilanden of de Caraïben. Het is o.a. een zonzekere bestemming, veilig, niet orkaan gevoelig, gemakkelijk bereikbaar door de rechtstreekse vluchten vanuit Brussel met Emirates. De luxe en kwaliteit van Dubai als bestemming, de hotels, de service passen perfect in het verwachtingspatroon van onze high end klanten. Pegase biedt een mooie selectie hotels aan in Downtown, op The Palm, Jumeirah Beach, Ajman  en zelfs Ras Al Khaimah  zowel voor koppels, families met kinderen, … op zoek naar een strandvakantie, golfvakantie of citytrip. Ook als stopover bestemming kan Dubai bij Pegase geboekt worden.”

Highlights te over

In het programma was er plaats voor een hele reeks highlights van de bestemming, maar ook relatief nieuwe zaken zoals het trendy Nikki Beach, de schitterende strandoase La Mer, maar ook een bezoek aan Miracle & Butterfly Gardens en het prachtig Dubai Opera-gebouw kwamen aan bod. Indrukwekkend was zeer zeker de helivlucht over Dubai en de Palm, voorts tal hotelbezoeken zoals Atlantis en Burj Al Arab. Palace Downtown pakt uit met een sprookjesachtige fonteinenshow, de Italiaanse charme van hotel Armani is nadrukkelijk, en de Desert Safari Experience met BBQ waren stuk voor stuk mooie belevingen. Tegen een razende snelheid naar boven met de lift in Burj Khalifa (met z’n 828 meter de hoogste toren van de wereld) was al evenzeer een topper. Shoppen kon ook in de talrijke malls, Dubai wordt niet voor niets wel eens meer het winkelcentrum van het Midden-Oosten genoemd. Dubai Aquarium en de Underwater Zoo konden eveneens op heel wat enthousiasme rekenen. Dubai heeft daarenboven een gastronomisch aanbod om U tegen te zeggen. Dat was o.a. het geval voor lunch in The Address en het diner in hotel Armani. Ook het bezoek aan Dubai Park & Resorts (het grootste themapark van het hele Oosten) met Legoland, Motiongate en Bollywood zorgde voor een beklijvende ervaring. Helemaal speciaal was Kidzania, waar het jonge volkje zich kan uitleven in het beroep van hun dromen, van tandarts tot brandweerman!

Reisagenten aan het woord

Katrien Van Brusselen (Travel Zone Schilde): “Het was voor mij de tweede keer dat ik op korte tijd in Dubai was en Pegase heeft ervoor gezorgd dat het een bijzonder interessante studiereis werd. Bovendien is deze bestemming superveilig. Politieke en andere strubbelingen zijn hier een ver-van-mijn-bed-show. De stad heeft veel troeven en je kan vlot van een citytrip-vakantie overschakelen naar een echte zon-zee-strand vakantie. Ook klanten die houden van een goede keuken komen hier zeker aan hun trekken.”

Daisy Stinkens (Neckermann Genk): “Dubai is een bestemming van contrasten. We hebben tijdens de studiereis heel wat gezien, wat het gemakkelijker maakt om onze klanten het juiste hotel aan te bevelen. Als shoppingbestemming is Dubai niet te overtreffen, met veel shoppingcentra waar tal van internationale designers hun plekje hebben. Deze studiereis was een indrukwekkend avontuur!”

Steffi Van Beeck (Heidetravel Kalmthout): “Dubai is een bestemming die de wensen van de veeleisende klant kan invullen. Pegase is erin geslaagd om ons gedurende vijf dagen volledig onder te dompelen in de sfeer van de stad en ons heel wat bij te leren. De vlucht met Emirates is goed verlopen, en ik was erg verrast door het uitgebreide inflight entertainmentsysteem.”

Katrien Soetemans (Omnia Leuven): “Het was mijn eerste bezoek aan Dubai en ik heb fantastische hotels gezien. Over het algemeen doet de stad me een beetje denken aan Las Vegas, door de vele verlichting en de indrukwekkende gebouwen. De twee directe vluchten per dag van Emirates zijn een belangrijke voordeel. Dubai is veilig en is ook zeer interessant als stop-over bestemming. Ik ben blij dat ik met Pegase Dubai heb mogen verkennen, want het is een bestemming die je als reisagent goed moet kennen.”

Glenn De Hert (TCTS Scaldis Sint-Niklaas): “Dubai heeft een unieke uitstraling en dat zorgt voor een eigen charme. De jongste jaren heb ik Dubai vrij goed verkocht, maar het is belangrijk dat je de hotels goed kent zodat je je klanten goed kan adviseren. Na deze studiereis en de verschillende hotelbezoeken heb ik daar nu een nog beter zicht op. Ik heb niets anders dan tevreden klanten in Dubai! Voor mij blijf het een bestemming om te zien, maar ook om gezien te worden.”

Tom De Doncker (Postiljon Dilbeek): “Het is een bestemming die om veel redenen tot de verbeelding spreekt en nu weet ik tenminste wat ik regelmatig verkoop en in de toekomst beslist nog beter van de hand zal kunnen doen. We hebben een mooi aantal tophotels bezocht, maar voor mij is de bestemming belangrijker dan de hotels. Dubai is een bestemming die een persoonlijke service hoog in het vaandel draagt. Het was een gevuld programma en ik ben heel tevreden over de reis.”

Tine Pennemans (Neckermann Tongeren): “Ik heb erg mooie dingen gezien, zoals La Mer en Nikki Beach bijvoorbeeld. Dubai heeft heel wat mooie hotels en de gastronomie is prima! De bestemming heeft me heel uiteenlopend verrast en deze reis zal me ongetwijfeld helpen bij het verkopen van deze bestemming.”

30 jaar Pegase: een jaar vol verrassingen!

Het feestjaar van Pegase werd met deze studiereis alvast feestelijk ingezet. Ook de komende maanden mogen we ons aan tal van acties, events, en studiereizen verwachten. Céline Claeys: “We willen van deze verjaardag een speciale gebeurtenis maken, die nog lang blijft nazinderen. Zo publiceren we binnenkort een eigen reismagazine dat op 100.000 exemplaren zal verspreid worden via de weekendeditie van De Tijd. Nog eens 20.000 exemplaren zullen naar de onafhankelijke reisagenten worden verstuurd. Daarnaast organiseren we ook een wedstrijd waarbij een ongeziene prijs kan worden gewonnen! En op 31 januari organiseren we een groot feest voor 400 reisagenten, partners en klanten in Brussel! Ook mogen de reisagenten zich volgend jaar verwachten aan tal van studiereizen!”

De Pegase-troeven

Steven Van Oost: “Zoals altijd gunt Pegase haar klanten een exclusieve reiservaring, vanaf het moment dat zij hun voordeur sluiten tot zij weer thuis zijn met o.a.luxueus privéluchthavenvervoer (heen en terug), de Fast Lane, toegang tot de luchthavenlounge, privétransfer rechtstreeks naar het hotel heen en terug,… Een inclusief reisarrangement voor exclusief comfort. Bovendien schenken we onze klanten nog tot en met 28 februari 2019 een exclusieve kamerupgrade voor elke zomerafreis.”

Wie, wat, waar

Bestemming: Dubai
Duur: Van 8 tot 13 december
Organisatie: Pegase
Carrier: Emirates, Brussel-Dubai en retour met een B777-300 (de airline heeft er 141!).
Hotels: Shangri-La, Nikki Beach, Madinat Jumeirah, Atlantis, Burj Al Arab, The Address, Palace Downtown, Armani Hotel.

Deelnemers: Nefri De Boeck (A1 Reizen Brasschaat), Catherine Debbaut (CIC Brussel), Steffi Van Beeck (Heidetravel Kalmthout), Mireille Goeury (Jetexpress Wemmel), Stefan Moreau (New JLM Ukkel), Katrien Soetemans (Omnia Leuven), Lisa Schaeken (Oranjetours Heist-op-den-Berg), Tom De Doncker (Postiljon Dilbeek), Katrien Van Brusselen (Travel Zone Schilde), Christel Cant (Beveren), Elise Meirlaen (Eeklo), Daisy Stinkens (Genk), Marleen Breydels (Gent), Maité Pécasse (Nivelles), Tine Pennemans (Tongeren), Corentin Larue (Verviers), Inge Schoovaerts (Wijnegem), Benoit Piron (Woluwe), Laura Lambert (Woluwe), Katia Simon (TCTS Brouckère Brussel), Kelly Vanwelsenaers (TCTS Reizen Joye Koekelare), Glenn De Hert (TCTS Scaldis Sint-Niklaas), Steven Van Oost (sales executive), Céline Claeys (product manager), Suzy Herrera (travel advisor), Jasmien Vanneste (travel advisor), Ines Debaillie (product manager), Elke Impens (marketing executive) en Julie De Meyer (product manager).

Bekijk alle foto’s via deze link. Meer informatie over Dubai en ’30 jaar Pegase’ via uw Pegase-contactpersoon.

Comments